Komma i form tråden

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Bitter är bra...titta bara på supermodellerna, dom ser ut som bittra surfi**or allihopa, och blåser bort för ett rejält korsdrag. Alltså är bitter=smal!:mattias

Vet inte om jag skriver under på det där iofs, tror mer att det är jobbigt och krävande att gå runt och vara så j-a bitter jämt, så att det därför blir Bitter=Smal:va
Men SKIT SAMMA VILKET! NU ÄR VI BARA JÄVLIGT BITTRA! OKEJ!:mad:
 

Dr.Bike

Guest
Inte mycket till motion idag kan rapporteras...

En km gång hem från bilverkstan...efter att ha lämnat bilen.
Likaledes en kilometer att hämta den.
Men! :mattias Jag har portat ducatitoppar! Färdigställt Da Fris Husatopp, och lyssnat på gammal hårdrock i garaget!
Vad har då DET med den här tråden att göra?
;)

JO! Jag har frysbantat!

Det var kallt som när helvetet fryser till is i garaget! (glömt värefläkten).
Detta fick till följd att citronsyra-cykeln i kroppen gick igång på högvarv!
Och den bränner av rent fett som bränsle för att hålla kroppen varm och go!
Så jag har nog "eldat" upp X kcal ute i garaget under kvällen! :D

Det ni! Era varm-mosiga soffpotatisar! :hoppskrat

Så klä er tunnt, gå och frys, så blir ni smalare fortare.
Men förkyl er inte för all del...
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Kan dela med mig av mitt träningsschema!

Måndagar: Bröst triceps el bröst axlar
Tisdagar: Rygg axlar el rygg biceps
Onsdagar: Ben
Torsdagar:armar
Fredagar: Mage
Lördagar : löpning
Söndag: Vila

Detta kombinerar jag med mat o protte var 3:e timme samt dagliga promenader innan frukost.

Träningspassen är max 45 min långa och direkt efter blir det en protte med Choklad/mint smak o en banan sen bär det av hemåt för en måltid bestående av antingen kött, sallad o fett eller kyckling sallad o fett..

Tänkte vara iform till sommaren....
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Nå! Trots allt blev det lite motion idag, smög åt mig 20 minuter på Orbitrec:en (eller vad faen den kallas) i gymmet. Alltid något iaf...:yoparty

Vet inte om jag skriver under på det där iofs, tror mer att det är jobbigt och krävande att gå runt och vara så j-a bitter jämt, så att det därför blir Bitter=Smal:va
Men SKIT SAMMA VILKET! NU ÄR VI BARA JÄVLIGT BITTRA! OKEJ!:mad:

Vi KAN ju nöja oss med att vara lite småbittra och jävligt snygga? Supermodeller ser i regel ut som lite hönsskinn uppspänt på en ståltrådsgalge så det kanske vi inte ska sträva efter...:hihi
 
Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Du tränar ju grymt mycket, troligen skulle du behöva lägga om kosten en aning bara för att deffa lite.
Är du på då :)
Ja är på!:)
Fast jag vet inte om jag vill deffa:confused: Är inte det svårt?
Jag vet inte riktigt hur man gör.

Det måste gå på annat sätt.
Jag vill ju se ut som ett stenhårtsexigtmuskelpaket till sommaren utan att behöva plåga mig med konstig kost. Groddar och bönor. bläh.
Hur ser era kroppar ut?

Kan dela med mig av mitt träningsschema!

Måndagar: Bröst triceps el bröst axlar
Tisdagar: Rygg axlar el rygg biceps
Onsdagar: Ben
Torsdagar:armar
Fredagar: Mage
Lördagar : löpning
Söndag: Vila

Detta kombinerar jag med mat o protte var 3:e timme samt dagliga promenader innan frukost.

Träningspassen är max 45 min långa och direkt efter blir det en protte med Choklad/mint smak o en banan sen bär det av hemåt för en måltid bestående av antingen kött, sallad o fett eller kyckling sallad o fett..

Tänkte vara iform till sommaren....
Herregud! Fan vad du kör hårt:tummenupp
Där ligger man i lä.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Som sagt, den här tråden vågar man ju nästan inte skriva i.
Nåja, mitt mål är att försöka vara så flitig och uthållig som jag var hela förra året.
I förrgår köpte jag nytt årsallträningskort till friskis och svettis igen.
Jag passade då på att dra ut listor på mina aktiviteter förra året och då visar det sig att jag varit enligt mina mått mätt flitig, minst sagt.
89 besök! 17st spinning och resten gym, allt fördelat ganska jämnt över hela året.
Jag hade dåligt med aktivitet vissa sommarmånader, men annars såg besöken ut att vara bra och utspridda.

Jag ska försöka hålla samma frekvens i år.
Ska försöka satsa på träning 3 dar i veckan (mån, gym halva kroppen. ons,spinning. fre, gym andra halvan)
Håller jag detta blir det ju typ 156 besök på hela året. (det verkar ju helt jävla omöjligt att nå upp till)
Så med tanke på att jag skrapat ihop 89 i fjol, så får jag nog sänka ribban och satsa på kanske 90 besök i år.

Problemet är att jag inte märker någon skillnad på kroppen fast jag tränar som tokig. Okej jag har en bättre hållning nu än tidigare och jag ser väl ganska så bra ut.(182 lång och 85 kg)
Men musklerna växer dåligt och kulmagen vill inte försvinna.
Jag tänker fortsätta att dricka öl när jag vill och jag tänker fortsätta äta kolesterol, för det vill jag unna mig.
Jag kanske måste öka vikten och minska repetitionerna? Jag kör 3*10 nu och jag tar i ganska hårt för att orka med det.
Kanske ska börja gå ner till 6-8 rep och öka vikten så att ögona blöder?

Om det skall hända saker så måste du överraska kroppen, inte köra samma programm samt samma antal reps och samma vikt hela tiden, då vänjer sig kroppen.
Gå inför att öka vikten samt att variera antalet reps, ta i så att de ser gravstenar samt känner blodsmak i munnen!!!
Träning skall kännas, man kan inte gå å dutta som en jefla kärring, eller som Roffe säger (spinning instuktör) " Ni kan lura alla andra men inte er själva, om ni inte e här för att ta ut kan ni stanna hemma".

Lite så e det!

Köp PT lektioner eller en BBtidning, inspiration e det som behövs samt motivation.
Sätt en låg utgångsribba, då blir du glad när du uppnår ditt mål!!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Det tar sig sa mordbrännaren...
I stundens ingivelse tänkte jag att det är bättre att fokusera på intensitet första månaden.
Igår blev det 1 timme rygg, biceps, rehabträning av ben och hängande situps.
Åsså efterrätt, en proteindrink.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Om det skall hända saker så måste du överraska kroppen, inte köra samma programm samt samma antal reps och samma vikt hela tiden, då vänjer sig kroppen.
Gå inför att öka vikten samt att variera antalet reps, ta i så att de ser gravstenar samt känner blodsmak i munnen!!!
Träning skall kännas, man kan inte gå å dutta som en jefla kärring, eller som Roffe säger (spinning instuktör) " Ni kan lura alla andra men inte er själva, om ni inte e här för att ta ut kan ni stanna hemma".

Lite så e det!

Köp PT lektioner eller en BBtidning, inspiration e det som behövs samt motivation.
Sätt en låg utgångsribba, då blir du glad när du uppnår ditt mål!!

Men det är ju jobbigt.:rolleyes:

Träning ska vara jobbigt :)
Kolla på svt igår och Sixten Järnberg berättade om sin träning. Han gick ut max och nådde sin gräns, sen höll han sig lite under den bara. Skitenkelt :D
När han skulle på ett träningsläger stannade han bilen 10mil ifrån och åkte skidor sista biten. Säger en del om hur hårt han tränade.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Men det är ju jobbigt.:rolleyes:

Träning ska vara jobbigt :)
Kolla på svt igår och Sixten Järnberg berättade om sin träning. Han gick ut max och nådde sin gräns, sen höll han sig lite under den bara. Skitenkelt :D
När han skulle på ett träningsläger stannade han bilen 10mil ifrån och åkte skidor sista biten. Säger en del om hur hårt han tränade.

Har tränat så hårt några gånger att jag har kräkts direkt efter passet, när jag körde spinning som hårdast så, orkade jag knappt cykla hem, 2,5 km hem.

Då vet man att det hat tagit så att säga!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Kan dela med mig av mitt träningsschema!
Tänkte vara iform till sommaren....

Jävlar, är du inte iform efter det där har du nog avlidit av träningsdosen!:tummenupp
Ett tips kan vara att lägga in magen och armarna tillsammans med andra pass.
Jag brukar försöka kombinera muskelgrupper som påverkar varandra, som ex axlar och triceps.
Magen brukar jag köra efter ben.

Fast du känner bäst vad som passar dig, men det kan vara ett tips att fundera på om det blir motigt i träningen att lägga om passen.

Om det skall hända saker så måste du överraska kroppen, inte köra samma programm samt samma antal reps och samma vikt hela tiden, då vänjer sig kroppen.
Gå inför att öka vikten samt att variera antalet reps, ta i så att de ser gravstenar samt känner blodsmak i munnen!!!!
Så är det! :mattias
Prova att ändra upplägget på passen och kör varannan gång hårt/tungt och näst lätt.
Träningskompis är den bästa motivationen om du vill nå resultat. Den psykologiska effekten att ha någon som är "beroende" av att du visar dig i tid och kan passa om du inte riktigt klarar vikten är underskattad.
Jag brukar bli illamående av mina benpass utan riktigt veta varför och när det ska hända, den effekten är kanske inte så rolig, men ben ska köras! :zpy
 
Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla,

Själv gick jag igång dagen efter nyår med två dagars nedtrappning. Inget kött bara grönsaker och typ keso och halva portionerna mot vanligt. därefter har jag fastat i fem dagar med enbart dryck, ingen mat. Och nu är första dagen på två dagars upptrappning med typ grönsaker och ganska små portioner.

Resultat efter 7 dagar hittils är -5 kilo och att jag mår riktigt bra. ingen upplåshet i magen etc.

Har varje dag promenerat lite och gjort ca 60 sittupps som träning.

Eftersom jag inte är så krallig innan. (ville bara få bort magen) så kommer jag fortsätta med att löpa 1-2 gånger i veckan nu men köra ca 200 sittupps varje dag fram till sommaren.

Då borde jag komma i skinnstället igen. (gick inte förra säsongen)

Ja det är mitt tips om ni vill ha snabba reslutat och få en motiverings kick att gå igång.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Om det skall hända saker så måste du överraska kroppen, inte köra samma programm samt samma antal reps och samma vikt hela tiden, då vänjer sig kroppen.
Gå inför att öka vikten samt att variera antalet reps, ta i så att de ser gravstenar samt känner blodsmak i munnen!!!
Träning skall kännas, man kan inte gå å dutta som en jefla kärring, eller som Roffe säger (spinning instuktör) " Ni kan lura alla andra men inte er själva, om ni inte e här för att ta ut kan ni stanna hemma".

Lite så e det!

Köp PT lektioner eller en BBtidning, inspiration e det som behövs samt motivation.
Sätt en låg utgångsribba, då blir du glad när du uppnår ditt mål!!
ålrajt! jag ska börja prova variera mera. Tack för tipset.:tummenupp
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Eftersom jag inte är så krallig innan. (ville bara få bort magen) så kommer jag fortsätta med att löpa 1-2 gånger i veckan nu men köra ca 200 sittupps varje dag fram till sommaren.

Varför alla dessa situps?
Om du vill bli av med magen så är det förbränningen du måste öka.
Alla människor har 6-pack på buken bara man är tillräckligt smal.
Det som är bra med gymträning är att du bränner kalorier även efter du tränat, eftersom kroppen bygger muskemassa.
Konditionsträning bränner bara under tiden du tränar och situpsen kan faktiskt resultera i en större mage om du inte får bort bukfetman.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Varför alla dessa situps?
Om du vill bli av med magen så är det förbränningen du måste öka.
Alla människor har 6-pack på buken bara man är tillräckligt smal.
Det som är bra med gymträning är att du bränner kalorier även efter du tränat, eftersom kroppen bygger muskemassa.
Konditionsträning bränner bara under tiden du tränar och situpsen kan faktiskt resultera i en större mage om du inte får bort bukfetman.


Tänkte det samma, samt att det är en helkass idé att sluta äta helt! Ät rätt istället och kom ihåg frukosten!

Då denna tråd och lite mental sparring fått upp motivationen på topp så kör vi ett pass idag också. Frågan är bara om vi ska cykla eller köra armar.. Armar är ju roligare men då får ryggpasset lida imorgon av värkande triceps. Än så länge är det dagens I-landsproblem :D
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Efter att ha varit en soffpotatis av rang de senaste åren, så har jag nu slutat att röka (6 månader) och jag har börjat att promenera mellan 1-1,5 tim varje kväll (på helgerna kör jag två pass) Jag har tom. köpt en stegräknare för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag har känt mig jättestolt, men när jag läser era träningspass inser jag att mina promenader känns som ingenting i jämförelse:huvet
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Tänkte det samma, samt att det är en helkass idé att sluta äta helt! Ät rätt istället och kom ihåg frukosten!

Då denna tråd och lite mental sparring fått upp motivationen på topp så kör vi ett pass idag också. Frågan är bara om vi ska cykla eller köra armar.. Armar är ju roligare men då får ryggpasset lida imorgon av värkande triceps. Än så länge är det dagens I-landsproblem :D

Armar e bland det tråkigaste att köra så ta cykeln istället!!

Efter att ha varit en soffpotatis av rang de senaste åren, så har jag nu slutat att röka (6 månader) och jag har börjat att promenera mellan 1-1,5 tim varje kväll (på helgerna kör jag två pass) Jag har tom. köpt en stegräknare för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag har känt mig jättestolt, men när jag läser era träningspass inser jag att mina promenader känns som ingenting i jämförelse:huvet

Du har varit mer krockad än någon annan av oss, så ta allt i din egen tid!!

Sluta röka e bra - i julas var det 4a år sedan för mig!!
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Efter att ha varit en soffpotatis av rang de senaste åren, så har jag nu slutat att röka (6 månader) och jag har börjat att promenera mellan 1-1,5 tim varje kväll (på helgerna kör jag två pass) Jag har tom. köpt en stegräknare för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag har känt mig jättestolt, men när jag läser era träningspass inser jag att mina promenader känns som ingenting i jämförelse:huvet

Alla har olika förutsättningar och intressen. Bättre att du går dina rundor än att du drar igång på gym 5 dar i veckan och sedan ledsnar och lägger av helt. Ha en nivå på träningen du trivs med och kan bibehålla i många år.
Du ska ju inte träna som en tok nu för att vara snygg i nått år eller två eller hur?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top