Komma i form tråden

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dags för en egen tråd för oss som vill komma i form till vårens mc körande.

Alla som på något vis nu tränar, ändrar kost eller något annat för att må bättre samt att komma i form är välkommna att diskutera olika metoder och kost.

Kom igen så kan vi peppa och häckla varandra nu så vi blir riktigt motiverade.

Frivilliga just nu är.

GSXR1100R som vill komma i sitt nya raceställ.
DR Bike som vill komma i form och må bra.
Shooter som vill deffa 5-7 kg.
Izah bygger.
Henrik deffar & bygger.
Sweedo vill bli som förr.
Lord Adrian vill känna gruppförtryck samt deffa 5-10 kg.
Roke som vill deffa.
Alicia som vill deffa ett par kilon.
valmers som vill gå ner till +100 kg.
Kamikaze Kid som vill deffa 6-8 kg.
tikki gillar långpromenader.
Harvest vill deffa 0.015 ton.
Pucken vill anpassa sitt chassie.
ewook testar gruppförtrycket.
bard vill deffa 5 pannor

Alla som vill deltaga kan frivilligt anmäla sig så lägger jag till er i denna tråd.

Daglig uppdatering av aktiviteter sporrar oxo, typ idag så körde jag bla bla på bla bla samt åt bla bla.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Vilket ska mätetalet vara??

Bara vikt? (det är ju inte så rättvisande då vikten kan vara bibehållen, men att kroppsformen ändrats totalt under träning)

Eller ska vi ha konditionsmål oxå? (jag tycker det)
En mil på hyggligt plan mark - ett löp nu, ett sen, därefter kolla % förbättring?

Dvs mer verklig hälsa, än bara vikt.

Helst skulle man ju fettmätas med "skamklämman" som hälsotjejen har på jobbet (en gigantisk tångamperemeter som man klämmer fettvalken i sidan med )

Samt oxå göra ett ergocykeltest.

Men men...det blir troligen för avancerat.

Så VILKA kvalitativa mål ska vi ha?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vilket ska mätetalet vara??

Bara vikt? (det är ju inte så rättvisande då vikten kan vara bibehållen, men att kroppsformen ändrats totalt under träning)

Eller ska vi ha konditionsmål oxå? (jag tycker det)
En mil på hyggligt plan mark - ett löp nu, ett sen, därefter kolla % förbättring?

Dvs mer verklig hälsa, än bara vikt.

Helst skulle man ju fettmätas med "skamklämman" som hälsotjejen har på jobbet (en gigantisk tångamperemeter som man klämmer fettvalken i sidan med )

Samt oxå göra ett ergocykeltest.

Men men...det blir troligen för avancerat.

Så VILKA kvalitativa mål ska vi ha?

Målen får vi gemensamt forma, bättre uthållighet, lägre vilopuls ja listan kan göras lång och passar säkerligen inte alla, men det är bra för då kan vi raljera och häckla.

I första hand ska jag för min del deffa mig i stället, för mycket överkropp har man inte nytta av på hoj, speciellt inte om överkroppen är större på mitten.
 

Dr.Bike

Guest
Målen får vi gemensamt forma, bättre uthållighet, lägre vilopuls ja listan kan göras lång och passar säkerligen inte alla, men det är bra för då kan vi raljera och häckla.

I första hand ska jag för min del deffa mig i stället, för mycket överkropp har man inte nytta av på hoj, speciellt inte om överkroppen är större på mitten.

Ok.
Jag tycker bara att vi ska ha nån form av koll på var och en så vi ser att det händer nåt.
Sen om det är helt individuella saker och att alla använder olika mätetal spelar ingen roll.
Man kan iaf se hur många % var och en uppnått av sina egna mål.

Vilket SEN kan ligga till grund för häckling ;)

Men...en del (jag?) kanske sätter för enkla mål?
En del, kanske sätter orealistiska.
Så det blir svårt att jämföra.
Men ok, jag ska iaf försöka nå milen ´på 60 min.
Ett rätt realistiskt mål.
tidigare hade jag kravet på mig att greja det på 50 min (+ massa andra skumma fyskrav). Men det var DÅ.
Nu kan man ju börja med att öht ORKA springa en mil.
Att jag talar om löpnig är för att det är det tråkigaste jag vet, och det kommer vara den tuffaste biten mentalt.

Simning, rodd och spinning är ju alla kul!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Gunde hade väl 32 i vilopuls när han var som bäst. Vad sägs om att ha det som gräns? Allt över är ett misslyckande :)

(Kommer inte att satsa på att komma i form, även om det skulle behövas)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Spinning är kanon, 30st honor i tighta kläder att titta på som motivation.....

Jag röstar på att DrBike och GSXRRRRRRRR båda skall ställa sig på en våg med kroppsfettsmätning och sen göra ett maximalt arbetsprov. Båda går att göra på närmsta välutrustade gym.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Spinning är kanon, 30st honor i tighta kläder att titta på som motivation.....

Jag röstar på att DrBike och GSXRRRRRRRR båda skall ställa sig på en våg med kroppsfettsmätning och sen göra ett maximalt arbetsprov. Båda går att göra på närmsta välutrustade gym.

Ja lyckas man att med spinning och de tighta honorna sänka sin puls då ska man ha en eloge... jag tror snarare min puls skulle få spel
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ja lyckas man att med spinning och de tighta honorna sänka sin puls då ska man ha en eloge... jag tror snarare min puls skulle få spel

Jag har ett ännu bättre tips....

Yoga! Svälj manligheten och inse att smidighet är kanon även om man heter Andreas varandes 192cm lång och med förmågan att få en dörrvakt att se skrämd ut. Dessutom är det samma söta flickor fast nu kommer man närmare och svettandet är inte lika intensivt.

Ännu bättre blir det om man kombinerar med att gå dit tillsammans med cheyer som pluggar till sjukgymnast så kan man få välbehövlig hjälp.......
 

Dr.Bike

Guest
Jag har ett ännu bättre tips....

Yoga! Svälj manligheten och inse att smidighet är kanon även om man heter Andreas varandes 192cm lång och med förmågan att få en dörrvakt att se skrämd ut. Dessutom är det samma söta flickor fast nu kommer man närmare och svettandet är inte lika intensivt.

Ännu bättre blir det om man kombinerar med att gå dit tillsammans med cheyer som pluggar till sjukgymnast så kan man få välbehövlig hjälp.......

Ditt svin! :D

Spinning är kanon, 30st honor i tighta kläder att titta på som motivation.....

Jag röstar på att DrBike och GSXRRRRRRRR båda skall ställa sig på en våg med kroppsfettsmätning och sen göra ett maximalt arbetsprov. Båda går att göra på närmsta välutrustade gym.

Arbetsprov och arbets-EKG done! Ca 1 år sedan. Funkis. *kryssirutan*
Den unga kvinnliga läkaren blinkade menande och sa att jag hade kondition som en 20-åring...
Jag hajade (som vanligt) ingenting, och blev förbannad istf smickrad, när jag tänkte på alla internet/chips/överviktiga ungdomar som finns nuförtiden! :D
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Meh! Komma i form...Jag ÄR i form! Rund är en form...Men ok då, det är jävligt välbehövligt, Barbapappalooken börjar bli lite för påtaglig.:gnissla

Hur man sen ska mäta fram och/eller motgång...? Själv nöjer jag mig nog med att sikta in mig på en minskning av vikt och midjemått. Mina knän är allt för risiga för att löpa med, dessutom skulle antagligen en mil i löpspåret ge mig en enkel resa till körrgårn.
 

Dr.Bike

Guest
Meh! Komma i form...Jag ÄR i form! Rund är en form...Men ok då, det är jävligt välbehövligt, Barbapappalooken börjar bli lite för påtaglig.:gnissla

Hur man sen ska mäta fram och/eller motgång...? Själv nöjer jag mig nog med att sikta in mig på en minskning av vikt och midjemått. Mina knän är allt för risiga för att löpa med, dessutom skulle antagligen en mil i löpspåret ge mig en enkel resa till körrgårn.

Braa Lorden!
Fan vad bra!

Haka på här nu - vi ska ha skoj medan vi gör detta.
Promenader är det ok för dig?
Isf kan vi knata tillsammans.
Simma är gynnsamt för en gubbakropp oxå!

Vad du än gör: sluta inte ätta, eller börja med nåt pulver eller nåt sånt.
Däremot är det ju BRA att ha koll på vad och hur mycket man äter.

hälsovakten är ett bra program, och för osss killar som alskar att kvantifiera allt i siffror är det spännande! Och kul.
Jag använde det för ett par år sedan, och det var lärorikt, men nu när jag vet hur mycket av olika saker "kostar i böter" så behöver jag det inte.

Men jag har kanske nån pir.. jag menar ackrediterad kopia för den som vill testa.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sen jag skaffade hoj med elstart har jag blitt ett jäddra fetto :(
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Braa Lorden!
Fan vad bra!

Haka på här nu - vi ska ha skoj medan vi gör detta.
Promenader är det ok för dig?
Isf kan vi knata tillsammans.
Simma är gynnsamt för en gubbakropp oxå!

Vad du än gör: sluta inte ätta, eller börja med nåt pulver eller nåt sånt.
Däremot är det ju BRA att ha koll på vad och hur mycket man äter.

hälsovakten är ett bra program, och för osss killar som alskar att kvantifiera allt i siffror är det spännande! Och kul.
Jag använde det för ett par år sedan, och det var lärorikt, men nu när jag vet hur mycket av olika saker "kostar i böter" så behöver jag det inte.

Men jag har kanske nån pir.. jag menar ackrediterad kopia för den som vill testa.

I princip allt utom löpning funkar för mig!:tummenupp

Och en sån där ackrediterad kopia kan nog vara nyttig att ha...;)


Ska nog kombinera det här med att en gång för alla vrida nacken av nikotindjävulen också...:mad:

Sen jag skaffade hoj med elstart har jag blitt ett jäddra fetto :(

Det där dieselloket du tuffar runt på funkar väl som en sån där vibbraplatta man pröjsa röven för på gym?:tungan
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Sen jag skaffade hoj med elstart har jag blitt ett jäddra fetto :(

Ja, jag höll på att säga nästan samma sak, men värre ändå: Sen det började rulla motoriserat under arslet :arsele på en (moped), så har ens ork trytit för vart år...

Ska nog kombinera det här med att en gång för alla vrida nacken av nikotindjävulen också...:mad:

Ja grejar du DET, oxå, då blir du min hjälte! :bow
"Då vinner du hela skiten"
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Titta vilken bra tråd.. :) Blir lite mer bira än det blir träning, men nu är det fan dax för ändring! :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ahh, så det är därför man aldrig ser dig sitta ner på Donken...:hihi

De flesta kvällar vi hänger där är jag ju den enda HD-ägaren. Så då måste jag ju stå på bakbenen. Så att jag kan hålla ryggen fri samt ha uppsikt över sothoran så hon inte blir huliganiserad :wiggle
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
åhhh en tråd värd att följa. :) Ska vi andra satsa några pengar??

Tänk på vad ni stoppar i munnen pojkar...det är såsen man blir tjock av. :tungan

Så nu är ni fria att fantisera o göra inlägg ang meningen ovan...jag bjuder på den.:tuttar :D
 

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
.
Hoj
.
Tips! Finns en program liknande Hälsovakten som Dr Bike rekommenderade, som man kan ladda ner från nätet, kostnadsfritt. Jag använder det emellanåt för att få lite koll, tycker det funkar bra. Visst är det jobbigt att sitta och föra in allt men man får en bra översikt.

http://www.formfixaren.com/

Lycka till allihop! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top