Hojåka 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Fido

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
katrineholm
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport BMW R 1100S

Schouu! (norrländskt sugljud, betyder ja.) I alla fall om högernäven, den vänstra kunde jag lägga på ventilkåpan emellanåt. Ny hoj med erigerade cyllar, en Moto Guzzi V11 Sport Nudist, med motor som började sitt liv med att driva en brandspruta på 1920-talet. Så äré.
 

SMS

Voffö rå!!
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha -01
Själv blev det ca 5 km då jag provade en hoj till tanten idag. Vid bra väder hämtar vi hem den nästa helg. En Kawasaki ZR-7s blev det. Nu ska det bara fixas lämp till henne och annat som behövs.:tummenupp
 

Göran Persson

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Aprilia RSV 1000R -06
Fidos Guzzi

Grattis till Italienaren Fido:) hoppas du får fina nostalgivibbar när tempen
har blivit lite bättre så du kan hålla bägge händerna på styret.
Själv tänker jag säsongdebutera på FJR idag,Millen är dyr att försäkra så
den får vänta till april.
Vi ses och hörs Göran P.
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Kul att höra att några är igång å kör... Men ta det försiktigt det finns grus å annat på vägarna kvar....Har själv börjat fått lite sug tebaks att köra hoj igen ... Men men vi får se vad som händer;)...Får annars ta en kamera å fota lite istället när ni kör.... Mvh Liff

Schouu! (norrländskt sugljud, betyder ja.) I alla fall om högernäven, den vänstra kunde jag lägga på ventilkåpan emellanåt. Ny hoj med erigerade cyllar, en Moto Guzzi V11 Sport Nudist, med motor som började sitt liv med att driva en brandspruta på 1920-talet. Så äré.

Grattis te en häftig hoj med ett underbart ljud:yoparty ... Kul att det kommer en ganska ovanlig hoj som man inte ser så ofta hit te katrineholm...
 
Last edited:

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Va i K-holm idag me bilen iuf:tungan Men det va allt ett par tappra som va ute å åkte:tummenupp :tummenupp Men vadå det va ju 5-6 + iaf:hihi
 

SMS

Voffö rå!!
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha -01
Så var den riktiga premiären avklarad idag,6mil på vägarna runt K-holm. Mötte tyvärr ingen när jag var ute men hörde en när jag kommit hem.
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
2009 debut

Första åkturen är avklarad :banana . Det blev en väldigt kort tur runt K-holms (halv)torra vägar.
Inte så farligt vad gäller tempen men har man sommarhandskar som jag så blev det lite kyligt om händerna/fingrarna.

Schouu! (norrländskt sugljud, betyder ja.) I alla fall om högernäven, den vänstra kunde jag lägga på ventilkåpan emellanåt. Ny hoj med erigerade cyllar, en Moto Guzzi V11 Sport Nudist, med motor som började sitt liv med att driva en brandspruta på 1920-talet. Så äré.

Grattis till nya hojen. Om jag inte har helt fel så är det väl en "cafe racer"- typ, inte sant?
Hur som helst de är häftiga!
 
Last edited:

Fido

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
katrineholm
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport BMW R 1100S
Första åkturen är avklarad :banana . Det blev en väldigt kort tur runt K-holms (halv)torra vägar.
Inte så farligt vad gäller tempen men har man sommarhandskar som jag så blev det lite kyligt om händerna/fingrarna.



Grattis till nya hojen. Om jag inte har helt fel så är det väl en "cafe racer"- typ, inte sant?
Hur som helst de är häftiga!

Jo, man kan nog kalla den en caféracer, en nakenhoj som finns i olika skepnader. Le mans har en halvkåpa, Scura, en toppkåpa och Sport ingen kåpa alls. Väntar på ett par Mistralbössor i kolfiber för lite mer brööööl! Hade en Le mans på 90-talet men den var så jävla obekväm om man inte höll till över 150 knutar. Den här är försedd med ett högre styre så man kan åka både långsamt och fort.

Grattis till Italienaren Fido:) hoppas du får fina nostalgivibbar när tempen
har blivit lite bättre så du kan hålla bägge händerna på styret.
Själv tänker jag säsongdebutera på FJR idag,Millen är dyr att försäkra så
den får vänta till april.
Vi ses och hörs Göran P.
 
Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Sådärja... 3,5 kalla mil idag. Mest för att se att grejerna lirar efter vinterns mekande.
Visst var bettan lite grinig att starta, men efter ett par försök så hostade hon igång. :D

Fy fan så skööönt! ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top