Yamaha XT 600 E-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj!

Stolt nybliven ägare till en 24 år gammal XT600 -85 (uttagen 87) i fint skick med bara 3700 mil på klockan, lite speciella dekaler på den om jag fattat rätt...?
Hade en TTR600 -98 nyligen som var en stor källa till skoj! denna ska få tjäna som pendlare & lite grusbus!
 

Bifogat

  • 2488732139.jpg
    2488732139.jpg
    67.8 KB · Visningar: 357

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nej, inte annat än att ha den som pendlare & extrahoj bredvid Spettan!
Kanske ta en tur till Gotland & upptäcka vägar jag normalt undviker på sporthoj! :)
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Här ska det sitta 2 relä" inom ritad blå ring, som ej är en straps" eller om det är motstånd.. Tror det ena är blinkers relä..
Plocka bort 1 i taget, sätt på blinkern och mät upp om du får ström..
Är det så, har du hittat ditt relä.

"iaf på min 4PT (nyare än 96)"
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    103.8 KB · Visningar: 251
Last edited:

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Tack Purex!! :)
Hojen kommer hem i början av nästa vecka, ska mäta upp & felsöka!
Bussigt att du la upp bilden!

Var någon här på forumet som la upp en IP address som man ansluter till via fjärrskrivbord.

Gå in på Start/program/tillbehör/Anslut till fjärskrivbord och använd IP 69.213.66.54.

Sen i programmet väljer du Open Parts, sen yamaha, sen mc, sen har du XT 600 väl årsmodel 90 då jag tror det är den tidigaste som är med sen på en av sprängskisserna har du en som heter electrical. Där ser du hur reläet ser ut och hur det sitter.

Hoppas du förstår min beskrivning har fått i mig en del öl och Whiskey ikväll :yoparty
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Öl o Whiskey.. Guttans blomkvist.. Ska ta mig en sluring när jag kommer hem efter jobbet ikväll.. "jobbat från fredag till söndag 24 om dygnet"

Kluck kluck:öl Famous Grouse BLACK, den e rökig och fin men mild!

Off topic från mig men ändå!
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Ja det blev alldeles för mycket i helgen, slutade med att man satt och klunkade vin direkt ur flaskan i en hundsäng, fråga mig inte vad som hände :D

Åter till topic då, arslet på min hoj ska byggas om då jag vill försöka få lite cleanare stuk på den. Har länge tänkt bygga det själv och kollat efter diverse baklysen och se om jag hittat något som ser bra ut. Inte hittat något under 300:- som jag tycker är snyggt och kan passa in på en gammal XT och surfade då in på jofrab och hittade detta från Ufo, kändes riktigt prisvärt och spar mig lite tid (då jag har fullt upp som arbetslös, :huvet finanskris)

showImage.aspx


Någon som vet något om det? tror ni att det skulle bli bra, tänkte i samband med det även beställa nya blinkers bak och tänkte då på dessa:

showImage.aspx


Edit: Kom på att jag hade en liten mer högupplöst bild på hojjen som jag kastar in. Så här ser den ut idag, mer kommer att hända på den bara jag får tag i nytt jobb.

d014.jpg
 
Last edited:

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Grejen är ju den att på besiktning så måste du egentligen ha en Reflex på "ankstjärten" för att det ska vara godkänt..
Men jag tror inte dom bryr sig, Folk köper ju Undertails till sportcyklarna med endast en enkel Regplåts hållare.

Men det blir säkert bra mycket snyggare än den fula "anktjärten" som sitter orginal och det stora fyrkantiga baklyset.
Blinkersarna gör enorm skillnad på utseendet, fast orginal indikerar mycket bra!
Är LED blinkers du köpt? såfall tror jag du måste ha nån form av motstånd att montera(finns att köpa till LED blinkers). Iaf sa dom det på Claessons motor i bromölla när jag kollade på LED blinkers där.

JAHA, nu har jag ställt av vinterbilen "v70n" och kör heltid till jobbet och andra små ärenden med XT:n
Lite små kyligt efter jobbet 19.30 då jag ska köra hem. MEN det funkar det me. Nackdelen är dock att hjälmen immar igen så fort jag andas, då jag ej har behandlat visiret. Solglasögon,öppna visiret i läge 1 , dra upp balaklavan över näsan.
Dock har jag fått lite ont i halsen :( Måste nog ha nåt mer runt där!
 

Utan bil

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Småland
Hoj
Xt600E -01
Tjenare! Har precis blivit lycklig ägare till en XT600E -01 , blå, men har inte köpt någon hjälm än. Behöver köptips! Vad använder ni, integral eller öppen?
Spelar vikten roll? Är dyrt bekvämare än billigt?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tjenare! Har precis blivit lycklig ägare till en XT600E -01 , blå, men har inte köpt någon hjälm än. Behöver köptips! Vad använder ni, integral eller öppen?
Spelar vikten roll? Är dyrt bekvämare än billigt?

Intergral alla gånger.
Dyrt är oftare bekvämare än billigt, dock inte alltid. Dyrt äoftast också bättre och säkrare än billigt.
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Jag har en intergral, HJC och Crosshjälm, Crosshjälmen är bekväm upp till 80kmh sen drar det för mycket i skärmen. Har även provat att plocka bort skärmen, då funkar det Super och kanon gott på sommare, dock är det inte världens snyggaste utan skärm.. Så mitt nästa hjälmval kommer att vara en Enduro hjälm = Intergral med en liten skärm.

Jag köper inte billiga hjälmar.. det är trots allt huvudet man ska skydda.
Billigt "håller" inte, har själv sysslat med att sälja bla hjälmar.
iaf inte lika bra!
Bandit/roof hjälmarna är ju ganska Fräsiga och ser arga ut, men har för mig att inte dom är godkända av vissa försäkringsbolag pga att de är klena?
Har jag fel?
 

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
Bandit/roof hjälmarna är ju ganska Fräsiga och ser arga ut, men har för mig att inte dom är godkända av vissa försäkringsbolag pga att de är klena?
Har jag fel?

När jag pratade med en försäljare sa han att bandit inte var godkände pga för dålig sikt.
 

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
Jo jag var på yamaha center härom dagen och kollade lite vad de skulle ta för en ny dämpare som brötar lite mer, är inne på leo vince lr Akrapovic. Men enligt yamaha center hade de inget Akrapovic som passade till min yamaha xt600e -02. Leo Vince fanns, dock stod de att de var till modeller från -95 till -00, så eftersom jag har en -02a undrar jag om det ändå passar utan massa joxx? Jag hade inte tänkt köpa hel system utan bara sista biten.
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Passar säkert utan en MASSA joxx.. Vad tog dom för Leo Vince pipan där?
finns på Ebay ganska billigt annars.. jag har Leo Vince och det bröölar ganska bra, men man behöver ställa in förgasarna egentligen.. Då man som följd för relativt mycket avgas smällar bla...
 

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
Passar säkert utan en MASSA joxx.. Vad tog dom för Leo Vince pipan där?
finns på Ebay ganska billigt annars.. jag har Leo Vince och det bröölar ganska bra, men man behöver ställa in förgasarna egentligen.. Då man som följd för relativt mycket avgas smällar bla...

Okaj, ja de tog typ 3800kr fast så har jag 15% rabbat så de är la okej typ. Men kanske ska ta en titt på Ebay med innan man slår till. :)
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
XT 600 Effekt? Hur ligger det till?

Hej XT600 ägare!

Precis köpt en XT600E -01, i regpappret står det 27 kw dvs 37.6 hk, är det normalt eller är det strypt?

Såg att en del XT600E är reggade som 31 kw / 42 h (-95)

Eller 33 kw/45hk för -91or , ju nyare XT600 desto svagare alltså?

Är motorerna omgjorda eller är de mer och mer strypta ju nyare det är?
 
Last edited:

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Kanske skriver i fel tråd nu men Admin får skälla på mig o be mig posta i rätt.
Men jag skulle behöva lite råd, ska köpa en ny(gammal) båge o valet står just nu mellan en XT 600E -99(svart/röd) och en DR650SE -97 (svart/grå). priset på dom e ungefär desamma. dom har gått lika många mil
Fördelar/nackdelar?

Just nu som jag ser det så är fördelen med DR´n att den bara har haft 2 ägare, dock är den importerad. Sen är den lite lättare.
Nackdel, org ljuddämpare, inget annat följer med

Xt har 9 ägare, jag tycker det låter mycket för en 99á men vad vet jag.
Fördel är att den e bra mycke snyggare. nyare modell, effektljuddämare (låter gött). Org följer med, packethållare (vette fan om de e en fördel dock)

Nackdel 9 ägare
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top