Vad tycker ni om det nya TOYO 2009?

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Som ni alla vet så är det ju lite ändringar i TOYO för 2009. SP och HFP.
T.ex :Det är inte tillåtet att köra andra cuper/tävlingar samtidigt som SP tävlingarna. Undantaget är Norge som på grund av nationella regler avviker en aning.

- ”Oil down penalty” i alla klasser Bil och MC.
Avser sanering efter följande princip: ”En gång är ingen gång”. Andra gången man orsakar sanering så avdrages 20 poäng, tredje gången 20 poäng osv osv. Detta gäller från första till sista deltävling oavsett division. Administreras av tidtagning / poängberäkning.

Förtydligande: Om man orsakar sanering en gång på t.ex. första tävlingen händer inget, men nästa gång, t.ex. tredje deltävlingen så träder systemet in med 20 poängs avdrag oavsett division. Definitionen av sanering: ”När vätska på banan orsakar mer än 5 min stopp av tävling”. Tidtagningen ansvarar för att det rapporteras. Arbetet med regler och förslag från regelgruppen fortsätter fram till den 31/12-08 och de jobbar för fullt just nu och fler förändringar kan komma!

Själv håller jag på och tillverkar en aluplatta som jag ska montera fast i underkåpan med absorberande material.:yoparty

Vad tycker ni om det?

//Peter//
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top