Någon som handlat av sharkspeed.se???

sanna_84

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
örebro
Hoj
Honda hornet 900 -02
Hej!!

sitter och letar mc kläder, och hittade en sida som heter sharkspeed.se
de hade jätte billiga kläder och hjälmar, jag undrar nu om någon har handlat därifrån??? så man vet att de är att lita på...:confused:
och om det är bra grejer??
vart lite funderasam på de billiga priserna när man hör att alla talar om tex. hjälmar som kostar 4000 kr??? och på den här sidan så ligger en glassfiber hjälm runt 1000kr. Vad är skillnaden på dessa hjälmar??:va

/sanna
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad det beträffar hjälmar så skiljer det generellt sett inte speciellt mycket.
En märkesvara kostar alltid mer än vad ett okännt märke gör, precis som med kläder, så är det bara.
Jag köpte KBC hjälm innan dessa var kända för drygt 2000kr som nu idag kostar runt 4000kr då de blivit kända.
Så länge en hjälm är godkänd och sitter bra så spelar itne prislappen så stor roll.

Det som kan skilja en dyr hjälm mot en billig kan vara t.ex vikt )lättare hjälmar är att föredra) Samt ljudnivån inuti hjälmen, kan vara mycket vindbrus i billigare hjälmar.
Och ventilation, kör man mycket bana och svettas som en gris så är en väl ventilerad hjälm A och O.

Stirra dig inte blind på prislappen, köp den hjälm som sitter bäst på huvudet.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag har inte handlat där. Men jag skulle inte handla hjälm där, dels för att det är viktigt att prova så den sitter bra och dels för att jag inte vill chansa på just den vitala delen, såg inga märken jag kände igen. Hjälmarna passar nog bättre till moppar. Övriga skydd funkar säkert bra.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Sök på x3mseller oxå här på SH... så hette de innan de bytte namn. Finns ett otal trådar om dessa med varierande kritik. Min erfarenhet är dock att de säljer helt ok prylar till ett helt ok pris. Har beställt ett flertal gånger därifrån , bla crossutrustning till sonen , goretexställ o handskar till mig o lite annat smått o gott.
Ett tips är att ringa in ordern...då får du direkt reda på om prylarna finns hemma o är klara för leverans.
Har aldrig köpt ngn hjälm därifrån o skulle nog inte göra det heller.... Hjälm är ju viktigt att den sitter EXAKT o man bör/måste prova för att veta.....

Handskar o goretexställ är jag grymt nöjd med. Stämde bra i storlek o var minst lika bra kvalitet som jag väntat....om inte bättre.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
köp inte därifrån. Jag har inte handlat där men med tanke på allt trådar om att de är kassa på typ allt så skulle jag undvika dem som pesten. Stöd din lokalahandlare (butik alltså) eller kolla läget på tex fc-moto.de mycket reor nu. Köpte Berik Laguna Seca ställ + Berik Motegi handskar för 6400 inkl frakt från fc-moto.
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Köpte en riktig snygg skinnjacka och ett par handskar från Sharkspeed och jag kan säga att jag blev riktigt nöjd. Var lite orolig över kvalitén på prylarna med tanke på priset, men grejjerna verkar faktiskt hålla bra kvalité.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har köpt allvädersbyxor/jacka, stövlar samt skyddsjacka där. Precis ALLT har gått sönder inom ett halvår. Vid lugn asfalstskörning. Stor varning för deras grejor mao...
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Köpte en riktig snygg skinnjacka och ett par handskar från Sharkspeed och jag kan säga att jag blev riktigt nöjd. Var lite orolig över kvalitén på prylarna med tanke på priset, men grejjerna verkar faktiskt hålla bra kvalité.

När det är ditt liv det handlar om så ska man inte gå på det som är "bra för att vara så billigt" man ska köpa det som är "bra om du hamnar i en olycka".
Skyddsutrustning är till för att skydda inte för att posera. Köp kvalité, det kan skilja mellan grova brännsår resten av livet och inga märken alls.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag kan rekommendera http://www.louis.de/ om du vill ha billiga grejer med bra kvalité. Frakten är inte dyrare än svenska mc-butiker. Jag är helnöjd med skinställ, hjälm och delar som jag har beställt där ifrån.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
köp inte därifrån. Jag har inte handlat där men med tanke på allt trådar om att de är kassa på typ allt så skulle jag undvika dem som pesten. Stöd din lokalahandlare (butik alltså) eller kolla läget på tex fc-moto.de mycket reor nu. Köpte Berik Laguna Seca ställ + Berik Motegi handskar för 6400 inkl frakt från fc-moto.



Men mupp! Hur kan du rekomendera någon att inte handla från en butik du har NOLL erfarenhet av?! :huvet

När det är ditt liv det handlar om så ska man inte gå på det som är "bra för att vara så billigt" man ska köpa det som är "bra om du hamnar i en olycka".
Skyddsutrustning är till för att skydda inte för att posera. Köp kvalité, det kan skilja mellan grova brännsår resten av livet och inga märken alls.



Skyddsutrustning har väldigt sällan mycket bättre egenskaper för att de är dyrare, man betalar för ett märke som sagt, och billigt är inte per automatik dåligt! Det finns vissa krav skydd ska uppfylla men det kanske du har missat?

Billigt är dåligt är tyvär en extremt korkad myt som vandrar från öra till öra och på sikt skapar höga priser på välkända märken.

Åter igen! :huvet
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Har köpt mc-stövlar där. Jag är nöjd helt ok pris och kvalitet
 

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Har köpt skinnbyxor & jacka där, även ett par handskar.. Allt gick sönder efter ett par körningar.. Alla dragkedjor är trasiga på alla plagg. Rekommenderar absoulut inte det stället. Skitgrejjer.

Men nu har man lärt sig, aldrig mer billigt skit..
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Någon som provat denna jacka http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ib...18&artnr=TITANr&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std ?
De har grymt bra pris på den. Ska bara ha en extra jacka men den får inte vara för kort.

Jag har haft den i somras och small passar bra till mig. 178 cm och 74 kg. Beställde medium först men skickade tillbaka den och fick nya leveransen kort efter. Inga problem, grejerna har hållt 700 mil i sommar så jag har bara positivt från den sidan. Har byxorna från bilden med btw =)
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Köpte ett allvädersställ där...bättre kvalitet än väntat, snabb lev var det med.
Men att jämföra prylarna med Alpinestars etc är kanske dumt...att ha som "extrakläder" duger dom till, beställde faktiskt precis lite mer kläder att ha i skogen, jacka, byxor, crosstövlar + handskar för 2800:- ink frakt är ju ganska ok..skulle ngt pajja är det bara att returnera. :tummenupp
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag testade den hjälm jag ville köpa, i detta fall en AGV S-4, i en lokal mc-butik som tar ut överpriser och sedan budade jag på Ebay. Hjälmen skickades från USA till en adress i samma land och jag var där i två veckor och kunde ta med den hem utan att riskera tullavgifter. För övrigt fick jag hjälmen för under halva priset inkl. frakt.

Kan man inte göra så finns det möjlighet att hitta grejjer på Ebay som levereras från Frankrike, Italien, England eller Tyskland och då slipper man automatiskt dessa tullavgifter. Köpte även ett par Spidi-handskar från Italien för 80 EUR på Ebay, inga problem.
 

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Funäsdalen
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Jag köpte ett par stövlar därifrån och bägge dragkejorna gick tyvär sönder vid första provet....inte så kul men man får väl som sagt vad man betalar för.
För övrigt så är det väl så att ren skyddsutrustning som ska uppfylla visa krav och ha märkningar för det inte riktigt faller under det att billigt ska va dåligt...kolla bara testet av ryggskydd där lidl sopade banan med alla fina märken...:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top