Off Topic

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Eftersom man är fri från omtentor...... NOT :rofl så har ja funderat på ikot projektet, jag vet inte riktigt vad det innebär, men jag vill att det ska innebära något mcrealaterat! Vem är med mig och gör nått brukbart inom hojvärlden?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Eftersom man är fri från omtentor...... NOT :rofl så har ja funderat på ikot projektet, jag vet inte riktigt vad det innebär, men jag vill att det ska innebära något mcrealaterat! Vem är med mig och gör nått brukbart inom hojvärlden?
Så det är vanligt med omtentor? Denna mattetentan var första provet någonsin under alla år i skolan jag missar :gnissla


Vad är ikot? :va
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Så det är vanligt med omtentor? Denna mattetentan var första provet någonsin under alla år i skolan jag missar :gnissla


Vad är ikot? :va

Är det vanligt med omtentor :rolleyes: räkna med ett par stycken, kuggprocenten på ordinarie tenta är väl ca 30-35% ibland mer.

Integrerad Konstruktion och tillverkning - IKOT
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Så det är vanligt med omtentor? Denna mattetentan var första provet någonsin under alla år i skolan jag missar :gnissla


Vad är ikot? :va


Har hört att det är ca 2% som klarar sig igenom sin chalmerstid och klarar alla tentor på första försöket. Jag har inga källor men det låter ganska rimligt.
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
I Ikot-kursen blir man väl tilldelad ett projekt? Jag tror inte det finns någon möjlighet att styra upp ett eget projekt. Det är först när du börjar med kandidatarbetet som du kan dra igång ett eget projekt
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
I Ikot-kursen blir man väl tilldelad ett projekt? Jag tror inte det finns någon möjlighet att styra upp ett eget projekt. Det är först när du börjar med kandidatarbetet som du kan dra igång ett eget projekt

Synd.

Några nyheter från styrelsen?

Vi kanske ska ha en motogpkväll snart eller något?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Mina tidigare resultat på den jag pluggar till nu: 3; 3; 11; 16; 9.2
Och de tre första ggrna var med ett bonuspoäng...
Hur många gånger får man egentligen göra om? Har omtenta nu men det känns som att det kommer skita sig, igen.. :confused:
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Chalmers har nog ingen gräns, men det finns ju skolor som har det har jag hört.

I Umeå finns det en utbildning med sjuksköterskor :tummenupp o sjukgymnaster :tuttar där man måste gå om ifall man missat en tenta tre gånger. Där kan det inte bli så mycket :fyllisar
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Hur många gånger får man egentligen göra om? Har omtenta nu men det känns som att det kommer skita sig, igen.. :confused:

Chalmers har nog ingen gräns, men det finns ju skolor som har det har jag hört.

I Umeå finns det en utbildning med sjuksköterskor :tummenupp o sjukgymnaster :tuttar där man måste gå om ifall man missat en tenta tre gånger. Där kan det inte bli så mycket :fyllisar

Chalmers har ingen gräns. reglerna säger dock att från det att kursen slutat ges måste det ges 5 (inklusive sista ordinare) tillfällen att omtentera.

Beakta dock att tenterandet blir mer avancerat att genomföra ju fler gånger man misslyckas. Den 5e gången skall levande ljus medföras och hållas tända på bänken under hela tentamen, och vid 8e (eller 10e, oklara regler) tillfället skall frack bäras av den tenterande. Roligast blir det den 15e gången då rustning skall bäras.

Chalmersrekordet är 14 gånger (godkänd vid 14).
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Chalmers har ingen gräns. reglerna säger dock att från det att kursen slutat ges måste det ges 5 (inklusive sista ordinare) tillfällen att omtentera.

Beakta dock att tenterandet blir mer avancerat att genomföra ju fler gånger man misslyckas. Den 5e gången skall levande ljus medföras och hållas tända på bänken under hela tentamen, och vid 8e (eller 10e, oklara regler) tillfället skall frack bäras av den tenterande. Roligast blir det den 15e gången då rustning skall bäras.

Chalmersrekordet är 14 gånger (godkänd vid 14).
Haha :D

Okej, då blir man lite lugnare iaf.. Tack! :)
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Man får ta och passa sig för omtentorna, det blir väldigt lite tid över till hojåkande annars :(
 

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2001 Triumph Legend TT
Chalmers har ingen gräns. reglerna säger dock att från det att kursen slutat ges måste det ges 5 (inklusive sista ordinare) tillfällen att omtentera.

Beakta dock att tenterandet blir mer avancerat att genomföra ju fler gånger man misslyckas. Den 5e gången skall levande ljus medföras och hållas tända på bänken under hela tentamen, och vid 8e (eller 10e, oklara regler) tillfället skall frack bäras av den tenterande. Roligast blir det den 15e gången då rustning skall bäras.

Chalmersrekordet är 14 gånger (godkänd vid 14).

Det är 10:e gången som fracken skall på (eller aftonklänningen). Det är det även brukligt med vit duk och kandelaber på bänken. Har även hört att man får ha med en "butler" vid tentan som kan hämta extra papper åt en etc.

Jag skrev några tentor med ljus på bänken, men klarade mig precis från fracktenta när jag tog hållfasthetsläran på 9:e försöket.
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Det är 10:e gången som fracken skall på (eller aftonklänningen). Det är det även brukligt med vit duk och kandelaber på bänken. Har även hört att man får ha med en "butler" vid tentan som kan hämta extra papper åt en etc.

Jag skrev några tentor med ljus på bänken, men klarade mig precis från fracktenta när jag tog hållfasthetsläran på 9:e försöket.

James? Would you get me som papers?
Yes sir in deed!

Jag har aldrig haft behovet av en butler, så mycket skriver jag inte. Men ni andra kanske gör det? Bra extraknäck!
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Så har man gjort DEN för 6e gången. Nu börjar en nervös väntan på facit och resultatet. :mördarfjärilarimagen
 

Jacco

Först från rödljuset
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Göteborg så klart!
Hoj
XT 600 E -94
Japp, ny termin, vem e hårdast i avancez mc?, med andra ord, vem blir först med att åka hoj till skolan:?? :p
(eller ja kanske ska säga, vem e rikast i avances, som fattig student så har jag inte råd med någon försäkring på ett par månader än:p)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top