Sidewinder..

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Det går att åka 9.50 med standard busa eller 12:a med lite längre sving... 9.67 har jag lyckats med en standard 12:a med originalsving, alltså endast 1440 mm hjulbas... Men sen väger ju inte jag mycket mer än en liten 15 åring :tungan

Tja Pelle.
Hade själv tänk att det skulle gå med min nyinköpta 05 busa,tänker försöka någon gång iaf,måste svetsa kopplingscentrumet först så det går att komma iväg ha det gött../wachen.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
JaTjena Tomas!

Jag hoppas att jag kör fortare -09 med min GSXR1000 turbo och hänger med er i PSB! Enl bromspappren så gav den 274,6 hk vid 0,8 bar, så fortare än 9,50 ska det väl gå, eller?
 
Last edited:

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
JaTjena Tomas!

Jag hoppas att jag kör fortare -09 med min GSXR1000 turbo och hänger med er i PSB! Enl bromspappren så gav den 274,6 hk vid 0,8 bar, så fortare än 9,50 ska det väl gå, eller?

Tjena.Bara för att man har effekt i maskinen så betyder det inte att man kommer att åka fort, i psb så är det MYCKET chassieinställningar,laddtrycksstyrning & att det är ett måste med uppflyttat styrhuvud & svinginfästning det har jag fått erfarat nu när jag själv fått prova lite i klassen. Men naturligtvis är det ju föraren som har stor betydelse oxå...tror vi har kommit av tråden sidewinder lite...om någon har tid/lust kan väl det startas en ny tråd../wachen
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Förra ägaren körde SGB med den och den var normalhög och han körde med ett lågt turbotryck för han åkte även då bara på bakhjulet. Han hade ingen laddtrycksstyrning. Jag har sänkt hojen både på gaffeln och byggt egna sänkningsstag ibak.Jag har även inföskaffat mig en Laddtryckstyrning som jag minterat. Den är förlängd så den är presic 1500 i hjulbasen.
Hojen har Junås en gång byggt och jag vet inte vad han körde med den.

Men visst beror det mesta på den som sitter bakom styret!
Men jag ska köra i PSB i sundsvall men SGB eller TEB i MSDR!

OK, vad ska vi starta för tråd då Tomas?
Förslag?
//Peter//
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top