Bankörning Falkenberg 2009

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kan hålla med om att A-torp är lite speciell. Men det finns 4 st 180grades karuseller +4 vanliga kurvor. Långa karuseller med långa knäskrap
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Någon som e sugen på samåkning till falken i början av säsongen?
Jag kommer nog åka med hojen på släpet vem vet man kanske vurpar :död
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Menar du onsdagskörningarna så kör jag nog direkt från jobbet (Ringhals,Väröbacka).
Menar du andra dagar,typ helger eller bandagar så hänger jag gärna på!
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Menar du onsdagskörningarna så kör jag nog direkt från jobbet (Ringhals,Väröbacka).
Menar du andra dagar,typ helger eller bandagar så hänger jag gärna på!

E öppen för alla dagar spelar inte så mycke roll för min del.
Helger e ju smidigt dock.
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Bara skriv i tråden när ni ska åka så hänger jag gärna på om jag kan:) . Ansluter mc-karavanen från lämpligt ställe i närheten av Varberg eller Väröbacka isf.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
verkar som vädret kommer vara ok idag, runt 12-16grader och sol med inslag moln framåt kvällen, lite blåsigt ca 9-12m/s. Ska ner dit med min gamle far. Så om ni ser en blåvit gixxer vet ni vem det är :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fan, vaknade kl 16 idag, jag som hade tänkt att åka ner och köra några pass:huvet Jaja, tröstar mig med att vädret är lite kass, kom några droppar i KBA precis:gnissla
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Fan, vaknade kl 16 idag, jag som hade tänkt att åka ner och köra några pass:huvet Jaja, tröstar mig med att vädret är lite kass, kom några droppar i KBA precis:gnissla

vaknade kl 16..? :va
aja det var en kul kväll iaf, farsan körde o jag tittade på. Var lite nära att det gick åt skogen mot slutet! då han tappade greppet lite gran och tog det säkra för det osäkra å styrde ut i gruset vid chikanen, en liten pulshöjare..
Å som vi hade tur med vädret, ett jätte-regnmoln blåste förbi kanske 500m norr om banan, så vi klarade oss precis från att bli blöta. Lite småkallt dock när solen gick i moln.

Tycke mig skymta Cb-Tobbe där också, körandes på en Honda cbr (snygg hoj btw :tummenupp).

Nästa tillfälle i Falkenberg är den 17e, så de e bara å boka in detta i kalendern :)
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag var allt där med CBR 600 rr.

:confused:
Fan, vaknade kl 16 idag, jag som hade tänkt att åka ner och köra några pass:huvet Jaja, tröstar mig med att vädret är lite kass, kom några droppar i KBA precis:gnissla

Prova Anderstorp på Söndag 7 juni. Det blir en upplevelse som du sent kommer att glömma. Sveriges enda "formel 1" bana.:):)
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Prova Anderstorp på Söndag 7 juni. Det blir en upplevelse som du sent kommer att glömma. Sveriges enda "formel 1" bana.:):)

Hade gärna kört på Anderstorp men inser att jag knappt har råd att köra hojen överhuvudtaget, så den lilla körning det blir nu kommer bli på gata. Antagligen mest transportsträckor då hojen drar mindre soppa än bilen och då blir ett billigare alternativ:näsblod:död
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Jupp den 17:de är inbokad i kalendern. Das banåke premiäre blir det för mig. Så förhoppningsvis tar man oskulden på puckarna, ska nog applicera dit två trisslotter eller fotokort på ens värsta fiende så ska det nog skrapas rejält:tummenupp. Så nu återstår det att fixa krashpucks till hojen och tjöpa sig ett par bra mchandskar.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top