Vinterprojekt zx9r -97

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Vinterprojekt zx9r!

Har nyss köpt en halvskabbig zx9r för rätt slant... Nu har jag spårat ur och börjat riva lite... Tanken är att ge den en svart ram för modernare utseende. Sen ska kåpor och dyl lackas pga att den var vält med spräckt vänster sidokåpa som följd. Lägger upp nån bild. Kom gärna med tips, trix och åsikter!

20081209003.jpg

20081209004.jpg
 
Last edited:

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Så var den i bitar... :) Bara att börja det roliga med att göra rent allt... :( Vad gör man med lacken då? Enkelt grön med lite dekaler?
20081215028.jpg
 

Alstare

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
G:a Masthugget
Hoj
K1 1k
Hade precis en sådan hoj före den jag har nu... skall bli spännande att följa hur resultatet blir!
Klart den måste vara grön, men det blir lite mycket med helgrön på en hoj med så mycket kåpor (han som köpte min lackade den helgrön). Jag skulle tro att det blir rätt mycket "modernare look" om man kör tvåfärgat grönt/svart (behåller nederdelen svart?)

Lycka till!:tummenupp
 

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Har också haft en 94 innan... Trivs rätt bra på hojen. Lite den tanken jag haft... Spara en del av "båten" svart och ev. gröna rimstripes för att bryta av med...
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Intressant skall följa utvecklingen.

Ja har en singelcuts som inte används om du är intresserad. I nyskick men dock i prälemovit.

Ang lacken så kolla på de nyare modellerna, en snygg kombo av svart/vitt/grönt är riktigt snyggt.

//P
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Hallo.. så du har dragit igång en byggtråd. Kul! Då får jag som hamnat på lite avstånd se hur det går för dig i garaget.

Ska prata med B om ramlack under dagen.

Ska även sätta mig o PS lite när jag får några minuter över... mycket nu vettu :gnissla
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Tänk på att hålla koll på topp packningen och filtret för kylarvätskan Jag fick en topp packning som gick pga att kylarsystemet var lite känsligt på just denna modell. Det hade kommit färgflagor från påfyllnings röret i kylarens topp. Själva påfyllningdröret ner till kylen var lite lackerat från fabrik och denna färg släppte gick ner och satte sig i ett filtermembran som satt i kylsystemet. Om det var det som gjorde att mc;n så småningom kokade eller om det berodde på att det är väldigt tunna väggar i godset mellan topp och vatten kanaler det vet i fan men håll sten koll på temp och vatten behållare på denna modell. se till att kylen öppnas och kollas så att den är full då och då.
Mvh,
 

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Hallo.. så du har dragit igång en byggtråd. Kul! Då får jag som hamnat på lite avstånd se hur det går för dig i garaget.

Ska prata med B om ramlack under dagen.

Ska även sätta mig o PS lite när jag får några minuter över... mycket nu vettu :gnissla

Kanon! Får väl se hur det artar sig! Har massor av idéer vettu! Var ju tokroligt när vi gjorde ditt bygge. :) Har även klurat på några lite smäckrare fotpinnar. Orginalet är allt annat än skoj... Ser fram emot att få se resultatet av dina ps-kunskaper!

Magnus: Tackar för tipset, har dock bra koll på fenomenet och ska väl slippa det hoppas jag!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Kanon! Får väl se hur det artar sig! Har massor av idéer vettu! Var ju tokroligt när vi gjorde ditt bygge. :) Har även klurat på några lite smäckrare fotpinnar. Orginalet är allt annat än skoj... Ser fram emot att få se resultatet av dina ps-kunskaper!

Magnus: Tackar för tipset, har dock bra koll på fenomenet och ska väl slippa det hoppas jag!

Nu har jag suttit o fixat lite. Är det något i denna stilen du är ute efter? Personligen tycker jag att det blir jävligt snyggt, men det är nog ingen hemlighet :gnissla
 

Bifogat

  • andreas zx9r copy (Medium).jpg
    andreas zx9r copy (Medium).jpg
    77.8 KB · Visningar: 232

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Nu har jag suttit o fixat lite. Är det något i denna stilen du är ute efter? Personligen tycker jag att det blir jävligt snyggt, men det är nog ingen hemlighet :gnissla

Precis så som vi diskuterade! :tummenupp Fast den vita randen har du slängt in själv! Men ack så nice! Fast hur skulle det bli med gröna rimstripes? Måste ta mig iväg med ramen och alla delarna snarast så man får börja gå åt rätt håll!

Min bonusdotter kom med ett nytt färgförslag! Rosa och blått! :va Får väl se...:D
 
Last edited:

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Precis så som vi diskuterade! :tummenupp Fast den vita randen har du slängt in själv! Men ack så nice! Fast hur skulle det bli med svarta rimstripes? Måste ta mig iväg med ramen och alla delarna snarast så man får börja gå åt rätt håll!

Min bonusdotter kom med ett nytt färgförslag! Rosa och blått! :va Får väl se...:D

Jaaa! Vi gillar rosa o blått! Lite får du väl offra för att hon ska bli spätta?
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Precis så som vi diskuterade! :tummenupp Fast den vita randen har du slängt in själv! Men ack så nice! Fast hur skulle det bli med svarta rimstripes? Måste ta mig iväg med ramen och alla delarna snarast så man får börja gå åt rätt håll!

Min bonusdotter kom med ett nytt färgförslag! Rosa och blått! :va Får väl se...:D

Hehehehe ja rosa... kanske skulle vara något:slicka

Ska leka vidare med bilden, tänkte bara kolla så att jag var något så när på rätt spår. Gillade du det vita inlägget? Jag tycker att det bryter av snyggt och gör sig riktigt bra mot det grön/svarta.

Återkommer med fler bilder när jag fått ihop något annat:tummenupp

Keep up the good work!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Fler bilder...
 

Bifogat

  • andreas zx9r vita fälgar (Medium).jpg
    andreas zx9r vita fälgar (Medium).jpg
    78.4 KB · Visningar: 111
  • andreas zx9r svart-vita fälgar (Medium).jpg
    andreas zx9r svart-vita fälgar (Medium).jpg
    78 KB · Visningar: 92
  • andreas zx9r svart-gröna fälgar (Medium).jpg
    andreas zx9r svart-gröna fälgar (Medium).jpg
    77.8 KB · Visningar: 112
  • andreas zx9r MODERN (Medium).jpg
    andreas zx9r MODERN (Medium).jpg
    78.1 KB · Visningar: 110
  • andreas zx9r KAWASAKI RACING (Medium).jpg
    andreas zx9r KAWASAKI RACING (Medium).jpg
    79.5 KB · Visningar: 123

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Trevligt att du tar dig tid! Det uppskattas mycket! Svårt att välja nån favorit, men bild 2 eller 3 står nog högst i kurs... Ettan hade varit kanon om det hade varit mindre öppningar i kåpan... Vad tror du om dessa?
dhm_footpegs.jpg
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Nu kommer frun och lägger sej i också...
Kan inte du göra ett alternativ som ser ut som bild 3, fast med ninjadekalen på cutsen och ZX9r dekal på toppkåpan och såklart kawa på tanken...
SNÄLLA....:pussa

Kram Therese och krama familjen också!!!

Återkommer med det önskemålet,,, har gjort en version som påminner om Freddy Papunens zx10r racelack.... kul att sitta o leka igen:tummenupp
 

Bifogat

  • andreas zx9r_2 MYCKET VITT (Medium).jpg
    andreas zx9r_2 MYCKET VITT (Medium).jpg
    80.3 KB · Visningar: 153

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Och där kom önskemålet :D

Fast på de nyare hojarna så sitter ninjamärket fram och modellbeteckingen bak....:näsblod

Och fotpinnarna ser föresten bra ut! Svarta förstås :yoparty
 

Bifogat

  • andreas zx9r therese önskan (Medium).jpg
    andreas zx9r therese önskan (Medium).jpg
    78.5 KB · Visningar: 125
Last edited:

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Och där kom önskemålet :D

Fast på de nyare hojarna så sitter ninjamärket fram och modellbeteckingen bak....:näsblod

Och fotpinnarna ser föresten bra ut! Svarta förstås :yoparty

Ser schysst ut! Blev lite mycket vitt på den övre... Pinnarna vet jag inte... Passar i orginalfästet så det kanske ska vara alu? Eller lacka hela fästet med ramen? Dom finns förresten till din tiller med...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top