Lelle träffen!

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
såg det... verkade vara smidigast att köpa som paket. nu är det beställt i alla fall, trevlig helg! =)

billigast med tror ja, jag o robban funderade på o åka över o flörta lite nån gång i somras men kom aldrig redigt iväg,.. Har för mej att båten kostade 800 per tur så 1600 fram o tillbax, nu kostar de 1400 för båt, camping och den lokala byhoran så de är rätt så ok,.:tuttar
Men vist, nu får man juh dela henne med några hundra andra svettiga skinknuttar, men va fan, int ska man va kräsen...:D
 

RobRas

Guest
billigast med tror ja, jag o robban funderade på o åka över o flörta lite nån gång i somras men kom aldrig redigt iväg,.. Har för mej att båten kostade 800 per tur så 1600 fram o tillbax, nu kostar de 1400 för båt, camping och den lokala byhoran så de är rätt så ok,.:tuttar
Men vist, nu får man juh dela henne med några hundra andra svettiga skinknuttar, men va fan, int ska man va kräsen...:D

Det märks att du är tillbaka på SH.. Akta dig för spampoliserna!! :arsele
 

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
billigast med tror ja, jag o robban funderade på o åka över o flörta lite nån gång i somras men kom aldrig redigt iväg,.. Har för mej att båten kostade 800 per tur så 1600 fram o tillbax, nu kostar de 1400 för båt, camping och den lokala byhoran så de är rätt så ok,.:tuttar
Men vist, nu får man juh dela henne med några hundra andra svettiga skinknuttar, men va fan, int ska man va kräsen...:D

Det blir dyrare ju närmare inpå resan man bokar, bokar man nu så handlar det om några hundra för enkel resa...

föresten så tog de hojen igårnatt, min nya ögonsten som rullat 15 mil i min ägo...

Tjuvarna har bänt upp garageporten(lås ej skadat men brytmärken vid sidan av portens sidor), krossat min biles passagerarruta och bänt sönder dörren(varför vet jag inte), puttat ut bilen, sågat upp låset som fäster en kätting som går runt en stolpe i garaget och till ramen på hojjen och det bakre skivbromslåset och sedan släpat ut mcn(främre skivbromslås med larm ej upphittat) ur garaget, släpat den runt på andra kortsidan av garagelängan där spår upphör, rimligtvis för att den lyfts upp på ett släp.

I eftermiddags upptäckte jag stölden genom att jag såg att bilen var utrullad. MEN!! Det som jag är riktigt sur på är att det har varit en j*vla f*tta och satt en p-bot på 600 spänn på min trashade bil för att den stod "felparkerad"!

Lägg sedan till att jag fick ombesiktning på min 14000krs bil i torsdags med anledning av trasig katalysator (ny kostar 3500kr) ...
 

RobRas

Guest
Det blir dyrare ju närmare inpå resan man bokar, bokar man nu så handlar det om några hundra för enkel resa...

föresten så tog de hojen igårnatt, min nya ögonsten som rullat 15 mil i min ägo...

Tjuvarna har bänt upp garageporten(lås ej skadat men brytmärken vid sidan av portens sidor), krossat min biles passagerarruta och bänt sönder dörren(varför vet jag inte), puttat ut bilen, sågat upp låset som fäster en kätting som går runt en stolpe i garaget och till ramen på hojjen och det bakre skivbromslåset och sedan släpat ut mcn(främre skivbromslås med larm ej upphittat) ur garaget, släpat den runt på andra kortsidan av garagelängan där spår upphör, rimligtvis för att den lyfts upp på ett släp.

I eftermiddags upptäckte jag stölden genom att jag såg att bilen var utrullad. MEN!! Det som jag är riktigt sur på är att det har varit en j*vla f*tta och satt en p-bot på 600 spänn på min trashade bil för att den stod "felparkerad"!

Lägg sedan till att jag fick ombesiktning på min 14000krs bil i torsdags med anledning av trasig katalysator (ny kostar 3500kr) ...

Fyfan vad surt Eric! Att folk inte kan låta bli andras saker.. Övervakningskamera nästa säkerhetsåtgärd?

Du har inte funderat på att flytta till lite finare område än Biskopsgården? Hoppas du får försäkringspengarna snabbt och smidigt så inte sommaren försvinner..
 

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
Fyfan vad surt Eric! Att folk inte kan låta bli andras saker.. Övervakningskamera nästa säkerhetsåtgärd?

Du har inte funderat på att flytta till lite finare område än Biskopsgården? Hoppas du får försäkringspengarna snabbt och smidigt så inte sommaren försvinner..

Det stämmer det du säger, jag söker hyreslägenhet men på de jag kan tänka mig så är det 3-4000 andra som också söker. Sedan är jag lite skraj att låna upp 1,5 miljoner till bostadsrätt när tiderna är som de är. Köper jag ny hoj så kommer den inte stå här i alla fall, det är en läxa jag lärt mig... synd att man inte fattar förrens andra gången =/

lelle är inte inställt för min del, jag hänger med om jag så blir tvungen att cykla dit! =)
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Det stämmer det du säger, jag söker hyreslägenhet men på de jag kan tänka mig så är det 3-4000 andra som också söker. Sedan är jag lite skraj att låna upp 1,5 miljoner till bostadsrätt när tiderna är som de är. Köper jag ny hoj så kommer den inte stå här i alla fall, det är en läxa jag lärt mig... synd att man inte fattar förrens andra gången =/

lelle är inte inställt för min del, jag hänger med om jag så blir tvungen att cykla dit! =)

Åhh såå tråkigt,.
Tar väl ett par månader o få ut pening från försäkringsbolaget med!?
 

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
hittas den inte på 3 veckor blir jag ersatt, förra gången fick jag ersättningen i oktober och kände inte att jag ville köpa så sent... denna gången kommer jag börja kolla så snart kosingen är i hamn...
 

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
Surt som fan Eric. Hade de slagit sönder din bil med?
Biltema har billiga kattar.

jo, puckona försökte bända upp dörren genom att pressa in en kofot mellan fönsterramen och fönstret, i den vevan gick antagligen rutan sönder. Hade de bara varit hyggliga och krossat rutan genom att slå på den så hade det varit betydligt bättre, nu pajja dom tätningslist och ram, d.v.s. ny dörr.

tack för tipset med biltemakattarna, de var ju inte alls dyra!.. man kan ju gissa att biltillverkare tar ut ett grymt överpris på deras katalysatorer, bytte ju till en begagnad kat på hondan för 3000 (ny 5000-6000)... :3freak
 

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
Avbeställt idag. Just nu verkar det inte som jag hinner köpa nytt tills resan. Sedan så blir flytten lite dyr, riskerar upp till 3 st dubbelhyror i sommar. Att sedan csn vill ha tillbaka en massa pengar gör det ju inte direkt lättare. Sorry damer och herrar, hoppas ni har det roligt, ta mycket bilder!
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Möte på söndag??
Tänkte fräsa in till big city växjö nån dag o chacka ett partytält me,. nästan ett måste asså,.

Peace
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Möte på söndag??
Tänkte fräsa in till big city växjö nån dag o chacka ett partytält me,. nästan ett måste asså,.

Peace

ja, söndag eller måndag passar mig finfint! ps. jag fyller år på söndag så isåfall måste ni bjuda på tårta..;)
tänkte också på partytält idag.. det måste vi införskaffa!! vi får ta upp det på mötet..
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
ja, söndag eller måndag passar mig finfint! ps. jag fyller år på söndag så isåfall måste ni bjuda på tårta..;)
tänkte också på partytält idag.. det måste vi införskaffa!! vi får ta upp det på mötet..

möjligtvis en phet smäll! :)

Måndag är ja i örebro o fiskar mört så de går ej,.
Hoppas du kan ta lite ledigt på kalaset så tar vi ett snack på sön!???
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
söndag blir bra! vilken tid ska vi säg?
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
ja, söndag eller måndag passar mig finfint! ps. jag fyller år på söndag så isåfall måste ni bjuda på tårta..;)
tänkte också på partytält idag.. det måste vi införskaffa!! vi får ta upp det på mötet..

Annars snackade vi jue om antingen kolakakor lr chokladsnittar?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top