Endurance i Februari

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Mycket ny info på hemsidan.

Svar på allehanda frågor som kommit fram här i tråden!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
4 bör man nog f*n vara.. Egentligen borde de tillåta fler förare per team tycker jag, det skulle förmodligen öppna för några fler att vara med. 4 förare / 24 timmar = 6 timmar per förare i racetempo.
Det tycker jag är väldigt mycket körtid..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
4 bör man nog f*n vara.. Egentligen borde de tillåta fler förare per team tycker jag, det skulle förmodligen öppna för några fler att vara med. 4 förare / 24 timmar = 6 timmar per förare i racetempo.
Det tycker jag är väldigt mycket körtid..

Är väl iofs det normala med tre förare, att trycka in en extra bör räcka.
Med tanke på att det är vanliga skrotbilar så tror jag knappast ens den som vinner kommer kunna köra 4x6h utan en hel del meckpauser.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
4 bör man nog f*n vara.. Egentligen borde de tillåta fler förare per team tycker jag, det skulle förmodligen öppna för några fler att vara med. 4 förare / 24 timmar = 6 timmar per förare i racetempo.
Det tycker jag är väldigt mycket körtid..

Racetempo i 5000 kronors bilar är inte så upphetsande som det låter. Tid att lyssna på nattradio lär ju finnas.....
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Racetempo i 5000 kronors bilar är inte så upphetsande som det låter. Tid att lyssna på nattradio lär ju finnas.....

Har du åkt med Watz i överlastad Iveco 35.10 på nürburgring, det blir spännande när bromsarna kokar :D
Reder man ut det blir det lugnare sen ;)
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Tja nu är Blondie´s Brokiga samling anmält med huvudsaklig inriktning på att knö an Don Q
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Bil klar!

Har nu kommit överens med en säljare så bilfrågan är nu klar! Hoppas bara att den inte är sämre i verkligheten:). Garanterat en vinnarbil efter preparering!

Blev förvånad när jag såg att det var fina priser till topp 3. Utlandsresa för 4 pers inkl flyg och uppehälle till vinnaren! Det är man ju inte direkt bortskämd med inom RR.
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Ska ni låta några andra köra den då så den får en chans att vinna? :D :gnissla :arsele :tungan ;)

Behövs inte :) Vi har laddat laget med en vinnare från årets bil ERF, en fd vinnare av ETAB data cup, en omeriterad herre och mig. Själv har jag en säsong i roadsport bakom mig med relativt blygsam framgång.
Vårt motto är som Ruben Xaus säger " It's win or hospital"
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
känns som att mottot snarare skulle vara "It´s win or scrapheap!" men vad vet jag.. :D

Vi skall bara komma överens om bil, sen anmäler vi oss också. Som en del i vår italienska satsning så skall det vara Fiat, Lancia eller Alfa..:D
Kan Jeremy Clarkson köra Lancia Beta genom afrika så borde det ju funka!
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har nu kommit överens med en säljare så bilfrågan är nu klar! Hoppas bara att den inte är sämre i verkligheten:). Garanterat en vinnarbil efter preparering!

Blev förvånad när jag såg att det var fina priser till topp 3. Utlandsresa för 4 pers inkl flyg och uppehälle till vinnaren! Det är man ju inte direkt bortskämd med inom RR.
Fotvandring till Tibet?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
OBSERVERA!!

Fick detta från ett Autopower forumet där det också förs diskussion om denna tävling.

Ni får passa er lite ifall ni har en SBF licens för den kan sitta löst ifall ni deltar. Sedan så är evanemanget olagligt då det inte finns någon motortävlingsförsäkring. Skulle det hända nått har man tur om man skulle få ut nått på sin personförsäknring och skulle man skada någon annan så blir det inte kul.


Undrar just om samma sak kan gälla för de som har SVEMO licens.. Någon som har kontakter kanske skulle undersöka + att det kan ju vara läge att kolla över sin olycksfallsförsäkring då SVEMO´s med stor sannolikhet inte kommer att gälla och det är ju frågan om trafikförsäkringen på bilen gäller eftersom det gäller just TÄVLING på avlyst motorbana.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
OBSERVERA!!

Fick detta från ett Autopower forumet där det också förs diskussion om denna tävling.

Ni får passa er lite ifall ni har en SBF licens för den kan sitta löst ifall ni deltar. Sedan så är evanemanget olagligt då det inte finns någon motortävlingsförsäkring. Skulle det hända nått har man tur om man skulle få ut nått på sin personförsäknring och skulle man skada någon annan så blir det inte kul.


Undrar just om samma sak kan gälla för de som har SVEMO licens.. Någon som har kontakter kanske skulle undersöka + att det kan ju vara läge att kolla över sin olycksfallsförsäkring då SVEMO´s med stor sannolikhet inte kommer att gälla.

Självklart gäller INTE svemos försäkring. Detta är inget tvåhjulsevenemang. Kravet på registrerat och påställt fordon är för att det inte ska vara olagligt. Det är lika lagligt som att tävla på vägen, snabbast mellan korvmojjen och macken.
Svemolicensen kan inte rimligtvis dras in heller. De har endast makt över mc-tävlingar.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Ingen licens lär dras in.

Detta är motsvarande en vanlig bandag med reggade bilar där du kör med ditt körkort. Inte licens!

Så vida inte SBF kommer dit med ett par poliser och kräver folk på legetimation för att kolla vilka som har en sbf-licens så får vi som har dessa behålla licensen.

Bara ge dom fingret om dom kommer själva o leker poliser.

/Anders
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
BRA DÄR! Var inte säker på hur/om det skulle påverka "oss" men ville iallafall delge diskussionen.

Jag delar din uppfattning Webspy.. Inget ovanligt jämfört med bandag förutom just tävlingsdelen.

Däremot så tror jag en översyn av olycksfallsförsäkringen är på sin plats, speciellt eftersom de flesta har ett undantag för just tävling.. Jag vet att min via IF gäller, men med reservation om prispotten överstiger ett visst värde.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Liten Race-förbrukningskalkyl: (endast bensin)

Antal hk x 2 / 10 = liter per timme.

ex: 200hk = 200 x 2 / 10 = 40liter/timme.

Förbluffande korrekt.

(så här räknar man ut bränsleförbrukningen på kolvmotorflygplan, har använt mig av detta i många år när jag rejsat. För sugmotorer, bensin.)

//Anders
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top