Endurance i Februari

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Ort
Skepplanda
Hoj
Kawa zx9r -99
Någon som har koll på om man får göra något alls med bilarna? plocka ur inredning, styvaupp karossen osv?
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Någon som har koll på om man får göra något alls med bilarna? plocka ur inredning, styvaupp karossen osv?

Jag har också försökt få tag i arrangören med liknande frågor. Hoppas det inte är nåt lurt. Skulle ju kunna vara en bra bluff, sätta upp en hemsida är ju lätt. Samla in 2900:- från 40 team blir ju en slant.
Nu hoppas vi såklart att det är på riktigt. Vi har pröjsat och letar bil. Visst borde man få plocka ur prylar som inte behövs?
Jag har mycket vetenkapligt räknat ut vilken som är vinnarbilen! Ni får se vilken det är den 14 februari!
 

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Ort
Skepplanda
Hoj
Kawa zx9r -99
Jag har också försökt få tag i arrangören med liknande frågor. Hoppas det inte är nåt lurt. Skulle ju kunna vara en bra bluff, sätta upp en hemsida är ju lätt. Samla in 2900:- från 40 team blir ju en slant.
Nu hoppas vi såklart att det är på riktigt. Vi har pröjsat och letar bil. Visst borde man få plocka ur prylar som inte behövs?
Jag har mycket vetenkapligt räknat ut vilken som är vinnarbilen! Ni får se vilken det är den 14 februari!

Ingen som har ringt?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag har också försökt få tag i arrangören med liknande frågor. Hoppas det inte är nåt lurt. Skulle ju kunna vara en bra bluff, sätta upp en hemsida är ju lätt. Samla in 2900:- från 40 team blir ju en slant.
Nu hoppas vi såklart att det är på riktigt. Vi har pröjsat och letar bil. Visst borde man få plocka ur prylar som inte behövs?
Jag har mycket vetenkapligt räknat ut vilken som är vinnarbilen! Ni får se vilken det är den 14 februari!

Nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser. Jag och flera andra vet vem arrangören är. Prova att ringa, hans nummer finns på hemsidan. Tror inte han skulle försöka blåsa nån, särskilt inte folk han känner.

Ingen som har ringt?

Prova att ringa! Han bits inte:tummenupp
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Anmälda och betalda Team 20/12:

Team Fast Corner Racing
Bohuslaggarna
Klink och Klunk Racing
Team Scatman
Team HobbyJocke
Fullt Järn Racing
Team Take That
SRace
A.C.A.B Racing
Team Facial (Webspy mfl....)
eRace
Team Slainte
Mammas Pojkar
Savannens Vilda Hundar
Team Nachsprung



Ge er tillkänna!
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Någon som har koll på om man får göra något alls med bilarna? plocka ur inredning, styvaupp karossen osv?

Säkerligen inga problem. Det är ju ett skrotbilsrace. Så länge det ser ut som skit lär det vara lugnt ;)

Styva upp karossen förresten? Hur seriöst tar ni detta??
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag har ställt ett par frågor som jag tror är normala som man ville ha svar på innan man köper en häck.

Mailat 3ggr. men inte fått svar..
Fyll på med frågor så kan jag ringa till snubben och posta tillbaka de svar jag får. Tänkte ringa ihelgen.

*Får man slita ur hela inredningen? Plåtren?
*Tankningsutrustning? Krav?
*Belysning? Kan jag montera de 6 extraljus som jag fått på skroten eller tvingas alla bilar köra med halvljus på natten?
*Februari är kallt.. Vilka faciliteter står till förfogande eller skall man ta med sig en husvagn?
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
hur får man modda bilen?

Snackade med en kille nu på morgonen men han var inte helt säker själv. Det skulle gå ut mer information inom kort.

Det står att bilen skall vara besiktigad. Min fråga var om bilen skall klara en besiktning i det skick som man ställer upp till start. Det är ju en rätt stor skillnad. Tror dock att man kan plocka ut allt som inte behövs.
Ett bra tips är nog att följa Colin Chapmans råd "Add lightness"
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
skrotbilsrejset.nu skrev:
Bilen måste köras till anläggningen. (men ni kan ta den på trailer till Statoil intill anläggningen och köra sista kilometern).

Då det kan förekomma visst smussel med detta kommer tävlingsledningen att ha ett besiktnings/värderings team. Detta team kommer att göra bedömning på alla tävlingsfordon för att säkerställa att inte någon kommer med ett olämpligt fordon, exempelvis en icke skrotbil, typ avlidna farmors gamla Daf i nyskick.

Skulle värderingsteamet uppskatta att bilens värde överstiger 5000:- (exklusive säkerhetsutrustning) ja då får man ett fintillägg i form av varv avdrag.

Värderingsteamet består av nitiska Åke från Svensk bilprovning, hästhandlar Göran och Kalle korv, skrotbilshandlare. Deras beslut kan inte överklagas så fusk lönar sig inte.

Reglerna är enkla. Bilen måste vara skattad, besiktigad och försäkrad. Teamet måste mail/ringa in regnummer till tävlingsledningen senast fredag den 13 Feb 09.

med andra ord: i trafik.
 
Last edited:

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1, Crf å CB 750
Anmälda och betalda Team

Team Fast Corner Racing
Bohuslaggarna
Klink och Klunk Racing
Team Scatman
Team HobbyJocke
Fullt Järn Racing
Team Take That
SRace
A.C.A.B Racing
Team Facial (Webspy mfl....)
eRace
Team Slainte
Tros lösa



Ge er tillkänna!


:tuttar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top