Endurance i Februari

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Eder DonQ kommer till start med Team Floating Mongos. Tjock-Humlan ryktas det ska ställa upp, Jonas & Klas är med i matchen. Vem mer?

www.skrotbilsrejset.nu

Vi letar lämpliga objekt och köper nånting nu på söndag som jag testar som vinterbil fram till racestart!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hm, har just undrat vad jag ska göra med min andra vectra.... :)
 

R6supersport

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
I ett hus
Hoj
Tuff
vem e nr 18 som åker 1.38 vad heter han??
DonQ var de fullt i erat lag eller?? annars så kan jag vara med å ratta bil har ju åkt några tävlingar i mina dagar när det gäller bil!!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
FIVER ska krossa DQ även i bilracing. Anmälan lämnas in så snart vi spikat laguppställning. För övrigt var jag snabbare än dej på både knudan och anderstorp:mad:
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Oooh, verkar ju vara ungefär som 250SP, öldrickand slapptaskar och fordon från 1800 kallt.

Anmäld, pengar på väg. Muhaha!
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Oooh, verkar ju vara ungefär som 250SP, öldrickand slapptaskar och fordon från 1800 kallt.

Anmäld, pengar på väg. Muhaha!

Vem kallar du öldrickande slapptask :mad:

Undrar om man har någon nytta av sin folkracekarriär här hmm.......
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
vem e nr 18 som åker 1.38 vad heter han??
DonQ var de fullt i erat lag eller?? annars så kan jag vara med å ratta bil har ju åkt några tävlingar i mina dagar när det gäller bil!!

Nr:18 är Humlan och grejen är att han INTE åker 1.38 ;)

Ser fullt ut men kommer det återbud säger jag till!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Svårt för dej att häckla om varvtider med tanke på dina prestationer:arsele

Vad snackar du för skit nu? Jag har bättre pers på alla banor och vad gäller inbördes möten de rejs vi kört samtidigt så lär det väl stå typ 14-2 eller nått. Tycker det talar mot dig gamle man :7peta
;)

Är det fullt? Vi hade ju tänkt vinna!!

Nej, fullt med förare i vårt team. Inte fullt med team :)
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vad är det för försäkringar som gäller? SMA (Svenska Motorsport Alliansen)?
Hittade inget info på er hemsida, kanske letade för dåligt?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vad är det för försäkringar som gäller? SMA (Svenska Motorsport Alliansen)?
Hittade inget info på er hemsida, kanske letade för dåligt?
Du sitter inne i en plåtlåda, det behövs välan ingen försäkring, outlaw är det som gäller.

(Är i Costa Rica nu och deltagar ofrivilligt i skrotbilsrace varje dag mellan hotellet och fabriken)....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vad är det för försäkringar som gäller? SMA (Svenska Motorsport Alliansen)?
Hittade inget info på er hemsida, kanske letade för dåligt?

Ingen försäkring alls är det som gäller. Bara köra och ha kul.

Vad snackar du för skit nu? Jag har bättre pers på alla banor och vad gäller inbördes möten de rejs vi kört samtidigt så lär det väl stå typ 14-2 eller nått. Tycker det talar mot dig gamle man :7peta
;)



Nej, fullt med förare i vårt team. Inte fullt med team :)

Gamla meriter kan du inte leva på hur länge som helst. Det är 2-0 till mej de senaste racen. Man är aldrig bättre än sitt senaste race:yoparty
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ingen försäkring alls är det som gäller. Bara köra och ha kul.

Nu pratar jag inte om försäkring på bilarna eller något sånt självklart, utan om personskador som kan uppstå? Hur funkar det med sånt? Det kan vara snö/slask/is och med 40-team och med 3-4 förare i varje team som knappt kört biltävlingar tidigare så känns det som att det är upplagt för att det ska hända saker.

Som ex så kör ju Teknikens Värld 24h race med Renault Kangoo Posten bilar varje höst, trots att det är hyfsat rutinerade journalister som kör så kraschas det en hel del, och voltas:rolleyes:

Ska skicka iväg ett mail till han som är ansvarig, är väl bara han som kan komma med konkreta svar antar jag. Vill köra i ett team och har ett par kompisar som börjat leta bil, men vill gärna ha lite mer öppna kort.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu pratar jag inte om försäkring på bilarna eller något sånt självklart, utan om personskador som kan uppstå? Hur funkar det med sånt? Det kan vara snö/slask/is och med 40-team och med 3-4 förare i varje team som knappt kört biltävlingar tidigare så känns det som att det är upplagt för att det ska hända saker.

Som ex så kör ju Teknikens Värld 24h race med Renault Kangoo Posten bilar varje höst, trots att det är hyfsat rutinerade journalister som kör så kraschas det en hel del, och voltas:rolleyes:

Ska skicka iväg ett mail till han som är ansvarig, är väl bara han som kan komma med konkreta svar antar jag. Vill köra i ett team och har ett par kompisar som börjat leta bil, men vill gärna ha lite mer öppna kort.

Du kan spara på bandbredden, du får samma svar. Det är svartrace. Tror att bilarna måste vara trafikförsäkrade, och att tanken är att den ska gälla. Är dock hyffsat säker på att trafiken inte gäller. Personförsäkring som täcker riskfyllda sporter är det som gäller.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Gamla meriter kan du inte leva på hur länge som helst. Det är 2-0 till mej de senaste racen. Man är aldrig bättre än sitt senaste race:yoparty

Så sant så ... :gnissla

Nu har vi köpt oss en rejsbil iaf :) Se en sån skönhet...
 

Bifogat

  • IMG_0130-1024.jpg
    IMG_0130-1024.jpg
    59.6 KB · Visningar: 412
  • IMG_0131-1024.jpg
    IMG_0131-1024.jpg
    62.6 KB · Visningar: 332
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top