SP-klassens lista för förare som ska köra klassen 2009

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Jag kör på såhär, jag påbörjar en lista till dom som ska/vill har tänkt eller skulle kunna tänka sig köra SP-klassen i fortsättningen eller i alla fall minst nästa år, så kan man ju se hur många som är intresserade. Länka gärna till tråden ifall ni vet fler som kanske ska köra men inte just läser...
Skriv erat namn här och bygg på listan!!!


1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 
Last edited:

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Jag kör på såhär, jag påbörjar en lista till dom som ska/vill har tänkt eller skulle kunan tänka sig göra SP-klassen i fortsättningen eller i alla fall minst nästa år, så kan man ju se hur många som är intresserade. Länka gärna till tråden ifall ni vet fler som kanske ska köra men inte just läser...
Skriv erat namn här och bygg på listan!!!

1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Jag kör på såhär, jag påbörjar en lista till dom som ska/vill har tänkt eller skulle kunan tänka sig göra SP-klassen i fortsättningen eller i alla fall minst nästa år, så kan man ju se hur många som är intresserade. Länka gärna till tråden ifall ni vet fler som kanske ska köra men inte just läser...
Skriv erat namn här och bygg på listan!!!


1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3. Henrik Nielsen (team toker)
4. Håkan Areskoug (hååkan)
5. Joacim Karlsson (jocke_k)
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3. Henrik Nielsen (team toker)
4. Håkan Areskoug (hååkan)
5. Joacim Karlsson (jocke_k)
6. Magnus Karlberg (magnusk)
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3. Henrik Nielsen (team toker)
4. Håkan Areskoug (hååkan)
5. Joacim Karlsson (jocke_k)
6. Magnus Karlberg (magnusk)
7. Lars Andersson (Lasse A)
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

AaaNaa

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Degerfors
Hoj
Aprilia rs 125, Aprilia 250
1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3. Henrik Nielsen (team toker)
4. Håkan Areskoug (hååkan)
5. Joacim Karlsson (jocke_k)
6. Magnus Karlberg (magnusk)
7. Lars Andersson (Lasse A)
8. Anna-Karin Karlsson ( AaaNaa )
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Åh, vad bra att 8st. kom så fort! Länka den till folk som kanske inte sett eller skrivit upp sig som hade tänkt & köra nästa år!!

Ska man kanske slänga upp listan i egen tråd förresten? :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Åh, vad bra att 8st. kom så fort! Länka den till folk som kanske inte sett eller skrivit upp sig som hade tänkt & köra nästa år!!

Ska man kanske slänga upp listan i egen tråd förresten? :)

Skapade en egen tråd för ämnet. Ni som ska köra, skriv in er snarast så att vi kan se vilket intresse det finns för klassen. OBS, endast ni som säkert kan säga att ni ska köra. Inte ni som kanske ska köra, om solen går ner i öster udda söndagar i maj.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
]1. Michaela Esmyr (FlyingPig)
2. Marcus Carlsson (maca40)
3. Henrik Nielsen (team toker)
4. Håkan Areskoug (hååkan)
5. Joacim Karlsson (jocke_k)
6. Magnus Karlberg (magnusk)
7. Lars Andersson (Lasse A)
8. Anna-Karin Karlsson ( AaaNaa )
9. Tobias Boy ( Bärgren)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Ingen som vet nån mer som tänkte köra?
2009 är ju grönt men än så länge med nödlösning, roligaste vore ju om det kunde bli tillräckligt stort startfält så att klassen blir självbärande.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Det har väl tyvärr varit så här de senaste säsongerna, det verkar inte bli fler för det slutar lika många som det kommer till nya. Jag tror kent, ulf jansson och thomas hildingsson kommer att köra också, det var i alla fall va de sa på anderstorp i september. Han som peter sålde hojen till skulle förmodligen köra, ingen aning om vem det är.... vi skulle behöva va minst ett tiotal förare till för att det ska bli ett hyggligt startfält alla race....
 

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Det har väl tyvärr varit så här de senaste säsongerna, det verkar inte bli fler för det slutar lika många som det kommer till nya. Jag tror kent, ulf jansson och thomas hildingsson kommer att köra också, det var i alla fall va de sa på anderstorp i september. Han som peter sålde hojen till skulle förmodligen köra, ingen aning om vem det är.... vi skulle behöva va minst ett tiotal förare till för att det ska bli ett hyggligt startfält alla race....

Precis, man kan ju inte räkna med att alla kan köra alla race heller. Frågan är vad man ska göra för att få upp intresset för klassen igen.
Verkar ju uppenbarligen va en rolig klass att köra i och bra stämning, svårt att hitta billigare roadracing så man kan ju tycka att intresset borde kunna va större. Är det för få som vet att klassen finns överhuvudtaget?
 

Jonahexx

UlfGbg
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GS 1150 Adv, CBR 600RR, AT
Sp 2009

Hej,

Jag tänker köra även 2009 i SP
Ulf Janson #76

Vet inte om Kent #93 har skrivit här, men jag vet att även han skall köra nästa år...
 

Jonahexx

UlfGbg
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GS 1150 Adv, CBR 600RR, AT
Precis, man kan ju inte räkna med att alla kan köra alla race heller. Frågan är vad man ska göra för att få upp intresset för klassen igen.
Verkar ju uppenbarligen va en rolig klass att köra i och bra stämning, svårt att hitta billigare roadracing så man kan ju tycka att intresset borde kunna va större. Är det för få som vet att klassen finns överhuvudtaget?


Ett problem som jag tror är att vår klass är alldeles för anonym. Den får allt för liten uppmärksammhet. Tror det finns många gatåkare därute som kan vara intresserade, men ser bara 600 och 1000cc och tycker det verkar dyrt/snabbt. Kan man få vår klass lite mer i rampljuset så kanske fler kan ta steget att prova till en rimlig peng. Sen förs ju diskussionen om klassens överlevnad tämligen ofta och det är väl ingen som går på hästauktion och köper en häst som kanske e död nästa säsong...

Ett problem som jag tror är att vår klass är alldeles för anonym. Den får allt för liten uppmärksammhet. Tror det finns många gatåkare därute som kan vara intresserade, men ser bara 600 och 1000cc och tycker det verkar dyrt/snabbt. Kan man få vår klass lite mer i rampljuset så kanske fler kan ta steget att prova till en rimlig peng. Sen förs ju diskussionen om klassens överlevnad tämligen ofta och det är väl ingen som går på hästauktion och köper en häst som kanske e död nästa säsong...


PS... (jag svarar mig själv här)
Min prognos är, så får vi se framöver om jag fick rätt, enligt följande:
Det byggs inte längre några 250 två-takt som lämpar sig för vår klass. Vad som börjar komma mer och mer är 650 4-takt/2cyl. och jag tror nästa uppsving som debutant-klass kommer vara hojar av denna typ.
Jag lägger en hundring i potten..så får vi se vem som sätter emot..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top