Mantorp?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena, någon som brukar vara på veidec festival i mantorp? Ligger i östergötland, den tävlingen är en deltävling i em i dragracing, har en bild på en super twin dragbike, går riktigt fort, har toppat 350 på bara 400 meter! Min farsa mekar i det teamet..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag var dit för första gången i somras med några polare och det ska mycket till om jag inte åker dit nästa år också, en baden-baden med parasoll och en back öl vid 200m strecket och man mår som en prins!:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Bra tips, förhoppningsvis har jag en lite roligare hoj till sommaren och då vore det kul att testa på strippen i någon lättare klass. Behöver man licens för att köra i street?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har för mig Mantorp inte ger ut engångslicenser så du lär vara medlem i en SVEMO-klubb och ta en debutlicens vid något annat tidigare tillfälle t.ex. Orsa eller Sundsvall. Alla måste ha någon form av licens och fått den korta grundutbildningen (på plats). Finns info på hemsidan http://www.svemo.se/gren.php?did=14
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Mantorp kör väl inte streetbike nu för tiden? SGB kör dom iaf
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tips! Det blir billigare om ni/du anmäler dig som tävlande då ni får ett knippe biljetter för raceteamet. Då finns det sen inga ursäkter att inte köra Street eller Super Gas Bike. Hepp!
He he he,just därför anmälningsavgifterna blivit så råhöga på senare år.Numera ska dom visst börja kräva att "tävlingsfordonet" visas upp för att få ut biljetterna.
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Licens

Bra tips, förhoppningsvis har jag en lite roligare hoj till sommaren och då vore det kul att testa på strippen i någon lättare klass. Behöver man licens för att köra i street?

MSDR kommer att köra en deltävling i Östersund. det går säkert att köra upp för licens då.

http://www.msdr.se/
 

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Hällevadsholm
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
Köp en inträdesbiljett!

SVEMO har plockat bort den billigare debutlicensen för 2009.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Fattar jag det, om det är så att man anmäler sig till tävling för att få billigt inträde.
Visst är det skit om licenskortnaderna stiger, men å andra sidan ska man inte ens fundera på racing om man tycker licensen är dyr.
Tipset var kanske inte så dumt, men fy fasan vad tråkigt om man ska hitta namnen på all publik i startlistan.
Nej köp biljetter!
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Fattar jag det, om det är så att man anmäler sig till tävling för att få billigt inträde.
Visst är det skit om licenskortnaderna stiger, men å andra sidan ska man inte ens fundera på racing om man tycker licensen är dyr.
Licensavgiften till SVEMO har inte ett jota att göra med privata arrangörers inträdesintäkter och vice versa.

Klart som korvspad att licensavgiften spelar roll, inte så mycket för dom som redan är med i matchen men för de nya åkare som behövs är det en faktor. Illa nog hur svårt det är att få potentiella racers att stå i lajnen för första gången med allt det innebär psykologiskt och logistiskt, med ökade licenskostnader så har dylika räjsers än mer att skylla på för att inte börja tävla på regelbunden basis.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top