Lukas Ockelfelt kör Pro SBK för Pejer AIP!

MC Doktorn

Guest
Mästerskap är en term innom sport som syftar på att man ska kora en Mästare i form av person eller team. I vårt land finns det 4st klasser där man utser Mästare i. Övriga klasser får man inte den titeln i.

Det betyder dock inte att andra klasser inte kan vara roliga eller intressanta! Dom fyller också sin funktion! Dock inte som Mästerskap! Det är rätt hårt styrt ifrån Idrottsförbundet och motorcykelförbundet vilka som får kallas så och hur det ska genomföras och för vilka det är öppet för. :)

När man ändå hamnade i denna tråden så får jag väll önska Lukas lycka till i PRO-SBK, som är en Mästerskapsklass!! :tummenupp

Ingen har väl patent på på vem som får kalla sig mästare ? har du eller svemo det ? eller spelar det någon roll ?
125 Junior R600/1000 och Superbike Challenge är sk supportklasser till dom 4 SM klasserna och Jag tycker att det finns en mästare i varje klass och därmed har dom vunnit ett mästerskapet !!

Att kategorisera 250Gp som Mästerskap och att vinna en titel där skulle vara finare än titeln i ERF eller Sbk Challenge eller som får nöja sig med att vara supporter/hangaround är ju ett stort skämt :D
Svemo liknar mer en religiös sekt som hjärntvättat er med massa felaktig information. Jag tror svemo tappar fästet i svensk RR och är rädda för att bli utkonkurrerade .

Alla vet att evenemang som inte har SM status som Novemberkåsan, GGN och ränneslätts loppet är klart mer betydande publikt, massmedialt och ekonomiskt än vad tex SM 250 gp är och är framtiden precis som ERF är :) medan 250GP kommer med 100% sannolikhet dö ut.;)

Nu ska jag önska alla ett gott nytt år och Lukas och ni alla andra RR åkare om du läser detta så kommer jag personligen se till att ni får bra vård på karlskoga Lasaretts Ortopedklinik, men jag hoppas att jag slipper se er där :tummenupp

/Martin
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Ingen har väl patent på på vem som får kalla sig mästare ? har du eller svemo det ? eller spelar det någon roll ?
125 Junior R600/1000 och Superbike Challenge är sk supportklasser till dom 4 SM klasserna och Jag tycker att det finns en mästare i varje klass och därmed har dom vunnit ett mästerskapet !!

Att kategorisera 250Gp som Mästerskap och att vinna en titel där skulle vara finare än titeln i ERF eller Sbk Challenge eller som får nöja sig med att vara supporter/hangaround är ju ett stort skämt :D
Svemo liknar mer en religiös sekt som hjärntvättat er med massa felaktig information. Jag tror svemo tappar fästet i svensk RR och är rädda för att bli utkonkurrerade .

Alla vet att evenemang som inte har SM status som Novemberkåsan, GGN och ränneslätts loppet är klart mer betydande publikt, massmedialt och ekonomiskt än vad tex SM 250 gp är och är framtiden precis som ERF är :) medan 250GP kommer med 100% sannolikhet dö ut.;)

Nu ska jag önska alla ett gott nytt år och Lukas och ni alla andra RR åkare om du läser detta så kommer jag personligen se till att ni får bra vård på karlskoga Lasaretts Ortopedklinik, men jag hoppas att jag slipper se er där :tummenupp

/Martin

Varför så snarstucken? :confused:
 

MC Doktorn

Guest
Varför så snarstucken? :confused:

Jag slog upp snarstucken synonymer:lättstött, stingslig, retlig, lättretad, ömtålig, ömskinnad, sticken, hudlös, sensibel, granntyckt, hetlevrad, argsint, tvär, kolerisk

Jag vill skapa debatt, provocera, agitera för rätten ett mästerskap åt alla.

Visste du att det arrangeras ett SM i bastubad varje år :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top