Lukas Ockelfelt kör Pro SBK för Pejer AIP!

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Lycka till nu Lukas:yoparty
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
tillgång till kanske? :)

Kul att se att de går så sjukt bra för honom, liknande karriär som P Björk.
 

MC Doktorn

Guest
Jag hade hellre sett att han skulle harva kvar ett år till i std 600, det tar ett tag att bli riktigt riktigt bra. Jag tror att han kommer ligga top 10 men inte så mycket bättre ännu ...
Men jag antar att alla möjligheterna är så mycket bättre i pro sbk, bara önska han lycka till.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag hade hellre sett att han skulle harva kvar ett år till i std 600, det tar ett tag att bli riktigt riktigt bra. Jag tror att han kommer ligga top 10 men inte så mycket bättre ännu ...
Men jag antar att alla möjligheterna är så mycket bättre i pro sbk, bara önska han lycka till.

Topp tio i Pro SBK -09? Då har han levererat MVG:)
 

MC Doktorn

Guest
Topp tio i Pro SBK -09? Då har han levererat MVG:)

Jag kommer ihåg när han körde första gången på bana Hösten 2006 gelleråsen och han körde lika snabbt som mig.

Det märkliga är att ingen har ringt mig :rolleyes:När ska du intervjua mig i din tidning :tungan
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag kommer ihåg när han körde första gången på bana Hösten 2006 gelleråsen och han körde lika snabbt som mig.

Det märkliga är att ingen har ringt mig :rolleyes:När ska du intervjua mig i din tidning :tungan

När du kommit topp sex i något betydande mästerskap;)
 

MC Doktorn

Guest
När du kommit topp sex i något betydande mästerskap;)

Vad är ett betydande mästerskap ?
Dom betydande mästerskapen för mig är bla BoTT och ERF vilka gäng och och där finner du orginalen och karaktärerna, vanliga människor som älskar att köra hoj där ung tävlar mot gammal.

Pro SBK i all ära med dom snabbaste och bästa förarna med rafflande fighter ända in på mållinjen. Det är på en helt annan nivå.

Men för mig är det lika mycket rafflande racing att se Pro sbk som att uppleva ett ERF med att stå på startlinjen med Le mans start.
Annars kan jag förstå att det är ett mycket större kommersiellt värde att skriva om Pro Sbk om det är det som är betydande..

Det enda betydande jag har gjort inom racingen är att jag har vunnit 2 pokaler och fått en kronisk AC ledsluxation efter en Highsider (bra tidning också) men det var det fan värt.

Nej ja inte bitter / M ;)
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vad är ett betydande mästerskap ?
Dom betydande mästerskapen för mig är bla BoTT och ERF vilka gäng och och där finner du orginalen och karaktärerna, vanliga människor som älskar att köra hoj där ung tävlar mot gammal.

Pro SBK i all ära med dom snabbaste och bästa förarna med rafflande fighter ända in på mållinjen. Det är på en helt annan nivå.

Men för mig är det lika mycket rafflande racing att se Pro sbk som att uppleva ett ERF med att stå på startlinjen med Le mans start.
Annars kan jag förstå att det är ett mycket större kommersiellt värde att skriva om Pro Sbk om det är det som är betydande..

Det enda betydande jag har gjort inom racingen är att jag har vunnit 2 pokaler och fått en kronisk AC ledsluxation efter en Highsider (bra tidning också) men det var det fan värt.

Nej ja inte bitter / M ;)

Topp sex i BoTT är med i tidningen, ERF hade jag inte så mycket plats över till denna gång. Menar bara att man ändå har en rimlig chans att komma med i tidningen om man har visat framfötterna inom svensk roadracing. Nu få vi nog hålla oss till ämnet som tråden är skapt för igen=)
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
När du kommit topp sex i något betydande mästerskap;)

nu var du "elak" mot mc doktorn....:D

men tråden handlar om Lukas och han har väll heller inte varit topp 6 i nått mästerska än...(men snart kommer han att vara det lr bätre enl mig iaf:tummenupp )

undra om jag har fel här ovanför...tänker efter och funderar på
rookie 600.hhmmmm
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Topp sex i BoTT är med i tidningen, ERF hade jag inte så mycket plats över till denna gång. Menar bara att man ändå har en rimlig chans att komma med i tidningen om man har visat framfötterna inom svensk roadracing. Nu få vi nog hålla oss till ämnet som tråden är skapt för igen=)

MC doktorn visar framfötterna inom svensk roadracing, fast på de sättet att han lappar ihop alla klantar som vurpar hela tiden (inkl mig)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vad är ett betydande mästerskap ?
Dom betydande mästerskapen för mig är bla BoTT och ERF vilka gäng och och där finner du orginalen och karaktärerna, vanliga människor som älskar att köra hoj där ung tävlar mot gammal.
...


Mästerskap är en term innom sport som syftar på att man ska kora en Mästare i form av person eller team. I vårt land finns det 4st klasser där man utser Mästare i. Övriga klasser får man inte den titeln i.

Det betyder dock inte att andra klasser inte kan vara roliga eller intressanta! Dom fyller också sin funktion! Dock inte som Mästerskap! Det är rätt hårt styrt ifrån Idrottsförbundet och motorcykelförbundet vilka som får kallas så och hur det ska genomföras och för vilka det är öppet för. :)

När man ändå hamnade i denna tråden så får jag väll önska Lukas lycka till i PRO-SBK, som är en Mästerskapsklass!! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top