Aprilia-tråden.

mungh

Medlem
Gick med
27 Mar 2020
Ort
Edsbyn
Hoj
2004 Mille, 1970 Commando
Mille r har Öhlin fram, bak och styrdämpare. Brembo bromsar, radiellt monterade fram. Oz fälgar och skärmar i kolfiber...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Sedär, uppenbart Öhlins bak på Millen. Ser dock ingen skillnad på bromsar och gaffel när jag kikar snabbt. Fälgar verkar skilja, hur ser jag om det är en Mille R eller inte?

Noterade idag att det skiljer på drivpaketet, verkar vara 525 på Tuonon och 520 på Millen. Det är väll dock troligen en race upgrade Millen fått det och inget som är från fabrik?
Se kommentar om skillnader. 520 är bytt av tidigare ägare, 525 är original.

De olika fälgtyperna har distinkt olika utseende på generation 1.


Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Någon som är sugen på en Tuono 1000-sving med axel och svingskydd i fint skick för en femhundring

Swing Aprilia Tuono 1000.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag tycker att den är lite dyr för dem 4300milen. Vad tycker du om den?
Nä såna finns inte så många på marknaden.
För dyr för knappt 300 mil per år? En modell som sällan är till salu?

Lycka till med letandet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
För dyr för knappt 300 mil per år? En modell som sällan är till salu?

Lycka till med letandet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det har ju blivit lite tokigt med priserna de senaste åren. Brorsan köpte en precis likadan med ca 1500 mil på mätaren för 7-8 år sedan och han gav då 50k för den.

Jag sålde min gen2 Tuono Factory för 70k, för 8 år sedan, och det är väl tveksamt om jag skulle kunna köpa en lika kompetent hoj för de pengarna idag. Överlag känns det som om de flesta hojar jag ägt och sålt de senaste 10 åren verkar ha stått stilla i pris, men som du skriver är det bara att gilla läget. Alternativet är ju att köpa en hoj man egentligen inte vill ha.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gör samma analys rörande priser, det känns som de stått still länge på flera modeller och märken.
Tuono gen1 verkar ha ökat i pris de senaste åren, gen 2 ser man nästan aldrig till salu.
Det beror, tror jag, på att gen2 är en helt suverän hoj. Ägarna behåller dem.
 

kevinEk

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
f800st -10 BMW
För dyr för knappt 300 mil per år? En modell som sällan är till salu?

Lycka till med letandet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag sa inte att den har gått för mkt. Jag sa jag tyckte den är lite dyr med miltalet.
Som andra säger, priset verkar ha stått still de senaste åren medan miltalet ökar på dessa. Får väl ha lite tålamod o väntar på lite fler utbud. Mvh
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Jag tycker att den är lite dyr för dem 4300milen. Vad tycker du om den?
Nä såna finns inte så många på marknaden.
Min gamla hoj!! Fan vad jag kan sakna den ibland, den motorkarraktären och vridet i twin:en är fn helt underbar ;), såldes 2019 till förmån för en helt ny Tuono -17....
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Äsch, som flera säger har de stått still i pris ett tag, en hygglig gen2 verkar stannat runt 40. Grejen är som sagt att många som har dem behåller vilket även håller uppe priset eftersom konkurrensen på beggade är liten. 40-55 beroende på skick och om det är en Factory gissar jag att det fortfarande landar på.

Lite tufft men inte galet oskäligt pris, visst kan man nåt år hitta en för 33-35 men ofta finns det nåt som behöver fixas då. Så det slutar ändå på samma peng. Det är bara ha lite is i magen och inte vara rädd att ta tag i en lynnig italienska...

Jag vet ett antal som om de var till salu skulle betinga ett betydligt högre pris och ändå vara prisvärda med tanke på vad ägarna plöjt ner i dem.

Min i längden sämsta hojaffär var nog att sälja Factory'n. Just då var den oproportionerligt dyr i reservdelar så jag orkade inte med, men skoj per krona är fan oslagbart. Då hade jag ändå en V4 innan.
 

kevinEk

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
f800st -10 BMW
Äsch, som flera säger har de stått still i pris ett tag, en hygglig gen2 verkar stannat runt 40. Grejen är som sagt att många som har dem behåller vilket även håller uppe priset eftersom konkurrensen på beggade är liten. 40-55 beroende på skick och om det är en Factory gissar jag att det fortfarande landar på.

Lite tufft men inte galet oskäligt pris, visst kan man nåt år hitta en för 33-35 men ofta finns det nåt som behöver fixas då. Så det slutar ändå på samma peng. Det är bara ha lite is i magen och inte vara rädd att ta tag i en lynnig italienska...

Jag vet ett antal som om de var till salu skulle betinga ett betydligt högre pris och ändå vara prisvärda med tanke på vad ägarna plöjt ner i dem.

Min i längden sämsta hojaffär var nog att sälja Factory'n. Just då var den oproportionerligt dyr i reservdelar så jag orkade inte med, men skoj per krona är fan oslagbart. Då hade jag ändå en V4 innan.
Du kan alltid köpa en gen2 igen ;) Vad kör du för hoj idag?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Äsch, som flera säger har de stått still i pris ett tag, en hygglig gen2 verkar stannat runt 40. Grejen är som sagt att många som har dem behåller vilket även håller uppe priset eftersom konkurrensen på beggade är liten. 40-55 beroende på skick och om det är en Factory gissar jag att det fortfarande landar på.

Lite tufft men inte galet oskäligt pris, visst kan man nåt år hitta en för 33-35 men ofta finns det nåt som behöver fixas då. Så det slutar ändå på samma peng. Det är bara ha lite is i magen och inte vara rädd att ta tag i en lynnig italienska...

Jag vet ett antal som om de var till salu skulle betinga ett betydligt högre pris och ändå vara prisvärda med tanke på vad ägarna plöjt ner i dem.

Min i längden sämsta hojaffär var nog att sälja Factory'n. Just då var den oproportionerligt dyr i reservdelar så jag orkade inte med, men skoj per krona är fan oslagbart. Då hade jag ändå en V4 innan.
Den skulle jag nog aldrig sålt, saknaden stor efter OTM...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag tycker att den är lite dyr för dem 4300milen. Vad tycker du om den?
Nä såna finns inte så många på marknaden.
Håller på o kolla upp den hos återförsäljaren som gjorde service innan nuvarande ägare köpte....
Svarar dom utförligt OK hoj, inget svar så fulservice och inget att köpa....
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Då har man blivit med en Aprilia också? En gen 2 Tuono som gått 1900mil med Akra. Gött ljud för en som är van vid radfyror. Förbaskat snygg och ovanlig hoj.
 

Bifogat

  • 4E1CA39D-FB6C-4D17-9DB0-53336E3B30E3.jpeg
    4E1CA39D-FB6C-4D17-9DB0-53336E3B30E3.jpeg
    512.7 KB · Visningar: 29
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top