Aprilia-tråden.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Är det inte lite spännande att begagnade aprilia annonseras ut till hyggligt höga summor? Har nåt hänt?? Gamla Tuonos verkar inte gå ner i pris längre, snarare tvärtom. Köpte en -07 för 8 år sedan, privat. Då till ett för tiden rimligt pris om 60kkr vilket var omkring halva nypriset. Motsvarande hoj med pålägg på miltal ligger idag på 45kkr. Tiden har ju i princip stått still! 12år gammal hoj. Bra virke i twinnarna såklart men oj!

Tror det beror på att det är en kanonhoj fortfarande och att nya modeller generellt dragit iväg i pris, detta lyfter priserna på begagnatmarknaden.
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Gissar att vi åtminstone har några här som har erfarenhet av RS125, och kanske rentav har kört en på bana? Jag har A2-kort och skulle vilja ha något relativt billigt att börja köra bana (och gata) med och RS125ans låga vikt i kombination med tvåtakt lockar. Jag har aldrig kört någon så hur är dessa egentligen? :)
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Nån som är sugen på en RSVR 1000 09:a? Funderar å att sälja.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
De säljer H-D. Övrigt har PB bara i butiken för att de måste.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Känns lite så. Jag begärde offert på en 2019 Tuono Factory med pipa på 2-3 gånger men det var ju nästan omöjligt... (Har fortfarande inte fått)
Däremot är de väldigt trevliga
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Spanar lite efter en RSV eller Touno med Rotaxen. Har blivit lite sugen på en sådan igen. Det är hojar med karaktär, men dåligt med objekt ute just nu.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Spanar lite efter en RSV eller Touno med Rotaxen. Har blivit lite sugen på en sådan igen. Det är hojar med karaktär, men dåligt med objekt ute just nu.
Äh, bara ingen idé annonsera just nu. Det ger sig framåt april. Trots att vi skildes pga osämja saknar jag nästan min Factory...
 
Last edited:

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Tror inte de handlar om att dom gör fel, det tar nog den tid det tar när det är italienskt
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Fundrar lite på den. Tycker dock att milen är ovanligt låga (Har dessa samma problem med nollstälda mätare som RSV). Är väl egentligen inte så viktigt om den är fin annars i och försig. Någon kom är känd från Aprilliaklubben?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top