Aprilia-tråden.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Någon som har ett ungefärligt pris på 2000 mila-servicen på en Tuono 1000 -08? Hur mycket extra blir det om ventilerna måste justeras?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hoj!
Jag har införskaffat en Pegaso 650 -05 till tjejen. Den är i dagsläget sänkt och jag ska återställa den till originalhöjd. Delarna ligger på beställning men lär dröja. Finns det någon här som kan tänkas ha en som kan mäta triangeln som bakstöten sitter i?
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Någon som har ett ungefärligt pris på 2000 mila-servicen på en Tuono 1000 -08? Hur mycket extra blir det om ventilerna måste justeras?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Jag betala drygt 10kkr för 2000mila av min rsv4 -09 med ventiljustering, men då fick jag en skaplig rabatt så lägg till ett par tusen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag betala drygt 10kkr för 2000mila av min rsv4 -09 med ventiljustering, men då fick jag en skaplig rabatt så lägg till ett par tusen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för infon! Dock gäller det gen 2, dvs v-twinnen.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
kolla in aprilia klubbens egna hemsida,, det är nog mer aktivitet där,
eller så ställ frågan på Af1 forumet i usa, där hugger dom oftast som kobror o hjälper till.
mvh jocke


Hoj!
Jag har införskaffat en Pegaso 650 -05 till tjejen. Den är i dagsläget sänkt och jag ska återställa den till originalhöjd. Delarna ligger på beställning men lär dröja. Finns det någon här som kan tänkas ha en som kan mäta triangeln som bakstöten sitter i?
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Hej,
Har för tillfället lämnat Ducatiägandet sedan många år och blivit med Aprilia. Tänkte registrera mig på klubbens hemsida men möts av bifogad bild. Är det jag som gör fel? Har provat många gånger med olika mail/anv.namn/lösen/osv.
Ställer frågan här då det är svårt att fråga där utan att vara registrerad...
mvh AK
Capture.PNG

tillägg: Har provat till och från sedan mitten av juli.
 
Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Jag har aldrig sett det felet förut.
Skicka ett mail till webmaster at lafamigliaaprilia.se med dumpen och gärna en dump på hur det ser ut när du fyllt i formuläret innan du får felkoden så kikar vi på det!
Enda jag kan tänka mig med "legal... " är att du går via någon konstig server, men det ska inte spela någon roll vad jag vet.

/Fredde - admin på La famiglia
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Provat från mobilen? Vi får nya medlemmar varje dag i princip som registrerar sig på hemsidan så det låter som det är nåt lurt i din ända

/Johan - Presidente
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Tack för svar boys!
Jag får krypa till korset och erkänna att jag förmodligen inte provat med olika mail-adresser, den gillade inte min gmail-adress, tog en gammal hotmail och då hände det grejer.

Men som sagt, tack för engagemanget.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Jag har problem med avgasspjället och funderar på att bara låta det stå öppet. Är det någon som vet om jag kan släcka varningen i displayen som tillkommer på det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Hej.

Är sugen på en Shiver 750 och har kollat runt lite omdömen på nätet, får lite tvetydiga svar bara. Många är väldigt nöjda men även en del klagar på hojens pålitlighet. Någon som har erfarenhet av Shiver? :)
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Vissa årsmodeller har en dålig startmotor som behöver bytas, bör vara gjort på garanti. Dragningen av gasvajern är lite lustig genom ett rör som om det monterats i fel vinkel kan nöta av vajern. Enkelt åtgärdat iofs.

I övrigt kan jag inte minnas att det är nåt särskilt. Amerikanska forum ska man ta med en nypa salt, de har inte samma klimat och kör inte heller som vi. De får ofta problem vi mer sällan är utsatta för har jag märkt...

Har inte haft en egen Shiver, kört ett Endurance på en och det finns/har funnits ett antal i Apriliaklubben.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Finns det någon, gärna i skåne, som har fästbultar till axial bromsok liggandes eller vet var man kan få tag i hyggligt snabbt? Dimensionen är M10x35mm 1,25 mm stigning.

Lyckades med konststycket att tappa en (mitt fel, slarv) och trodde i min enfald att det skulle vara hyggligt lätt att få tag i men icke.. Har beställt en uppsättning nya bultar men det kan ju ta någon vecka innan de anländer och nu vill man ju ta varje chans att åka innan det är slut för i år

Någon som har eller vet någon handlare med vettigt bultsortiment hemma i västra/södra Skåne?

/R
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Finns det någon, gärna i skåne, som har fästbultar till axial bromsok liggandes eller vet var man kan få tag i hyggligt snabbt? Dimensionen är M10x35mm 1,25 mm stigning.

Lyckades med konststycket att tappa en (mitt fel, slarv) och trodde i min enfald att det skulle vara hyggligt lätt att få tag i men icke.. Har beställt en uppsättning nya bultar men det kan ju ta någon vecka innan de anländer och nu vill man ju ta varje chans att åka innan det är slut för i år

Någon som har eller vet någon handlare med vettigt bultsortiment hemma i västra/södra Skåne?

/R

Trebles Mc Trelleborg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top