Aprilia-tråden.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Då har man varit ute o kört Fifan va najs det var alla ni som tvekar på 16/44 drevning gör inte det blev en helt ny hoj!!! Sedan hjälpte ju helsystem+chip och större luftbox oxå till såklart :))

För att inte snacka om ljudet........baaaaaaaaaah
Låter lovande. Kommer köra med 15/44 520-paket, 06:ans motor, öppen luftfilterlösning, Gabro-chip, PC 3, modifierad kollektor och Renegade hi-mount slipon på min Streetfighter-ombyggda Mille av samma årsmodell som din. Kan inte bli annat än kul :banana
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Låter lovande. Kommer köra med 15/44 520-paket, 06:ans motor, öppen luftfilterlösning, Gabro-chip, PC 3, modifierad kollektor och Renegade hi-mount slipon på min Streetfighter-ombyggda Mille av samma årsmodell som din. Kan inte bli annat än kul :banana

Låter som om du kommer ha det roligt :) hur går det med motorn?
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Låter som om du kommer ha det roligt :) hur går det med motorn?

Det går så sakteliga framåt.
Har hängt i nya motorn i ramen, börjat dra alla slangar (olja, soppa och vatten), håller på med elsystemet och avgassystemet.

Att det inte går fortare beror på att jag har varit febrig en längre period, plus att det är så svinigt kallt i garaget fortfarande.

Tror också att den kommer att bli sjukt rolig. Då kommer det att göras mer grejer till nästa säsong :)
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Det går så sakteliga framåt.
Har hängt i nya motorn i ramen, börjat dra alla slangar (olja, soppa och vatten), håller på med elsystemet och avgassystemet.

Att det inte går fortare beror på att jag har varit febrig en längre period, plus att det är så svinigt kallt i garaget fortfarande.

Tror också att den kommer att bli sjukt rolig. Då kommer det att göras mer grejer till nästa säsong :)

Låter som om vi vill se en byggtråd på famigliaforumet med lite bilder och sånt! :yoparty
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Har en enkel fråga, jag monterade diod blinkers och behöver ett relä för detta. köpte ett på biltema men det var ett 3 stift, det sitter ju 2 stift orginal.
mvh
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag har Biltemas blinkrelä ihop med miniblinkers. Det krävde ändå ballastmotstånd för att öht blinka. Fultema skulle man kunna säga.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
31 bör det stå på det stiftet. Finns där nån märkning/bild med symboler annars?

Blind som man är, jo 31 stämmer till jorden, dock så händer ingenting med detta relä , köpte det till europiska bilar.
Med orginal reläet lyser alla blinkers när jag försöker blinka åt vilket håll som helst.
Ktm 690 jag hade så kopplade jag motstånd och det funkade bra.
Konstigt att alla blinkers lyser, va faan..
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jag köpte ett riktigt på lokala mc butiken och hoppas det funkar.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag köpte ett riktigt på lokala mc butiken och hoppas det funkar.

Problemet är att du har samma indikatorlampa i instrumenteringen för både vänster- och högerblink. Detta kan få effekten att spänningen hittar sig till blinkersena på "fel" sida också. Ett sätt att komma undan detta är att montera dioder som bara släpper igenom spänning åt ett håll på slingan.

Själv hade jag aldrig problem med detta när jag körde med LED på min gen1 Mille, men det verkar variera lite från fall till fall. Vet inte riktigt vad det var som jag lyckades få rätt den gången, men det kanske beror lite på vilket relä man kör med.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jag har nu provat med 2 relän och det blir att alla blinkers blinkar samtidigt som bonzo skriver.
Jävla strul det var inga problem på min 690, allt blinka så fint i panelen och på rätt sida.
När det blinkar så blinkar det inte på panelen heller så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.
måste ju finnas någon med en aprilia som haft samma bekymmer eller är det inte många som byter från orginal.
Mvh
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag har nu provat med 2 relän och det blir att alla blinkers blinkar samtidigt som bonzo skriver.
Jävla strul det var inga problem på min 690, allt blinka så fint i panelen och på rätt sida.
När det blinkar så blinkar det inte på panelen heller så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.
måste ju finnas någon med en aprilia som haft samma bekymmer eller är det inte många som byter från orginal.
Mvh
Jag brukar köra med dessa:
http://www.mcweb.se/blinkersmotstand-p-3475-c-394.aspx
Det har alltid löst problemet för mig.
Har aldrig mixtrat med relän dock.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jag brukar köra med dessa:
http://www.mcweb.se/blinkersmotstand-p-3475-c-394.aspx
Det har alltid löst problemet för mig.
Har aldrig mixtrat med relän dock.

Jag löste problemet efter lite forskning på forumet.
Jag provade med ett motstånd på varje sida och vips så funka allt klockrent med orginal relät, eftersom jag bara har en blinkindikator så tjuva den strömmen över till den andra sidan med med motstånden så får man bort problemet, SKÖNT.
Mvh
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Mitt i mekandet har jag insett att jag saknar plaststycket som sitter mellan kylarna och skyddar främre grenröret på min gammelmille. Någon som har?
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Mitt i mekandet har jag insett att jag saknar plaststycket som sitter mellan kylarna och skyddar främre grenröret på min gammelmille. Någon som har?

Om du inte får fatt i något här, så finns det massvis på ebay har jag sett när jag letat efter annat.
"Bike i Trollhättans" mc-demontering har en Mille inne för demontering nu. Tyvärr brukar dom vara rätt dyra på sina delar. Men det kan ju vara värt ett försök.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Är i tagen att beställa lite prylar i från ducati kämna i tyskland.
de säljer ett kit till min 01 med chip och luftfilter.
Det sitter något annat chip i nu och kn filter och helsystem acra titan.
Någon som har något dåligt att nämna, polaren beställde därifrån och det verkade fungera bra.
Det här är det http://www.kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=artikel&artikel=704
Mvh
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top