Aprilia-tråden.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jahapp, följande uppdateringar gjorda på min mörka italienska:kär, nytt koniskt styrlager, nytt svart fatbarstyre som kommer från en speed triple R -12(vet, jag vet att det är att häda men det är bättre så är det bara!!) samt nya michelin power pure och till sist injusterad fjädring:):) Blev ju exakt hur bra som helst:yoparty:yoparty
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Finns det nån som är intresserad av ett original kåpkit till en rsv1000 -04 och nyare?? Har ett svart kåpkit liggandes innehållandes toppkåpa, sidokåpor, innerdelar, laddrelä, backspeglar, airducts, m.m och även clipon med fästen som passar på tuonon från -06. Vill du göra om din tuono till en mille för att köra bana eller helt enkelt få en billig mille så är detta perfekt:banana
Säljes för högstbjudande eller bytes mot en quickshifter passandes pcIII.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Nyss installerat en quickshifter ifrån cordona, en strain gauge som de rekommenderade på grevens mc delar. Inte f-n funkar den som den ska!!!
Kan för mitt liv inte växla upp så länge jag har "tryck" i växellådan, den funkar skitbra när jag kör på depåstödet och när jag kör utan belastning. Har provat allt som står i instruktionerna men ingen skillnad åt nåt håll......
Är det nån som har en likadan quickshifter som har fått sin att funka????
 

Blimedlem

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2011
Ort
Lotorp
Hoj
Aprilia Rsv Mille R
Framlyse.

Söker ett framlyse till en mille -02. ??

Skriv vad ni har till salu. Behöver lite delar. =)
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Så här är det...Quickshifter is da shit!!!!! Ni som har en hoj med en powercommander eller annan trimbox så köp en quickshifter!!!! Körde runt ikväll som ett moppefucko och njöt av fullgasväxlingar utan att släppa gasen:):):):) Smäller extra gött med v-twin och 60mm helsystem:):):):):)
Men göbben i passaten hade nog lite att önska men vad f-n, lite spänning i bilen kan ju aldrig vara fel......
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
gubbar, jag misstänker att det är dags för lamellbyte.
vart ute å plöjde e6:a häromdan. ligger i ca 160 och drar på rullen och kopplingen börjar slira vid sisådär 6-8krpm...

har annars inte märkt att den slirat i lägre hastigheter.(kör som en särring).
är min koppling slut?
kikade runt på denna eminenta sida:
http://www.af1racing.com/store/scripts/prodList.asp?idCategory=1089


är det del 16+17+20 jag ska beställa? är nummer 20 som typ urtrampningslager på en bil så bör man väl byta den med?

eller är det inte lamellerna alls utan att oljan jag bytte ut var av den typen som får kopplingar att börja slira?

// Calle
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Halloj alla RSV-ägare! :)

Går i funderingar på att byta min Dorsoduro mot en RSV 1000R 05:a då jag blivit rätt nyfiken på en sportis till sommaren. Tänkte om jag kunde få lite feedback ifrån er som kör den här läckra hojen + & - som ni kan komma på och eventuella "barnsjukdomar" som man skall titta efter på en beg RSV. Ännu bättre vore det ju om jag kunde få kontakt med någon i närheten av Jönköping som kör en sådan här och skulle låta mig få provköra den en liten runda? :)

Flyg lågt!

//Daniel
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
2005, kanoners årgång. Barnsjukdomar har det i regel inte funnits, klena startrelän har alla, vissa -04 nollställer km-mätare ibland, tidiga -04 hade ryckig mappning.. Det enda du behöver få grepp om är skick och hur den blivit skött. Negativt? LLite hungrigare på bakdäck än dorson. I övrigt en trygg och användbar sportis med beroendeframkallande ljud och chassi.
 

Blimedlem

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2011
Ort
Lotorp
Hoj
Aprilia Rsv Mille R
HJÄLP... Vart är kraften?
Min maksin går jätte dåligt. Låter och tuffar som vanligt. Men när du ger på gas så finns det ingen ork.??

Vad kan vara fel?
Årsmodd -00 och Det är en Rsv Mille R
 

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
HJÄLP... Vart är kraften?
Min maksin går jätte dåligt. Låter och tuffar som vanligt. Men när du ger på gas så finns det ingen ork.??

Vad kan vara fel?
Årsmodd -00 och Det är en Rsv Mille R

Kolla så att du inte har klämt luftningsslangarna till tanken om du har skruvat med den.
Dom sitter på tankens undersida bredvid plattan till bränsletanken.

Lyssna efter pysljud när du öppnar tanklocket.
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Hallå alla glada. Går i tankar att köpa mig en Aprilia igen efter ett litet uppehåll. Hade senast en -02:a som jag var riktigt nöjd med. Det är en likadan modell jag jagar igen (01-03 alltså) Nu tänkte jag höra med er om det är någon som kan svara på om det är överdrivet stor skillnad att köra en R mot en "vanlig" som jag hade tidigare? Jag vet vad skillnaderna är rent utrustningsmässigt med det är själva körningen jag är nyfiken på. Ska tilläggas att jag har tänkt att köra en del bana med den såklart, men för den delen är jag absolut ingen fantomförare utan håller väl mest till i övre skiktet av "mellangruppen" så att säga. Låt höra vad ni har att säga så får man överväga om det är värt den extra försäkringskostnaden :)
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Krashpucken: Annars är ett het tips min 06a som e till salu mycket hoj för pengarna :) "kan ta med den söderut vid intresse", jag skulle nog föredra en men öhlins runt om bara för att :) , inge fel på showa fram men bakdämparen skulle jag bytta om jag skulle köpa en vanlig.
 

cashisking

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Växjö
Hoj
10, Aprilia RSV4R
Blinkerglas till RSV4R -10

Vet någon var jag kan beställa blinkerglas till hojen? Gärna på nätet om det är möjligt.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kul o se hur Tuonon står i garaget o tronar på depåstödet o får GSX-R o se liten o rädd ut jämte. :rock
 

Blimedlem

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2011
Ort
Lotorp
Hoj
Aprilia Rsv Mille R
Kolla så att du inte har klämt luftningsslangarna till tanken om du har skruvat med den.
Dom sitter på tankens undersida bredvid plattan till bränsletanken.

Lyssna efter pysljud när du öppnar tanklocket.

Har nu hittat att den inte tänder på bakre cyl.
Ska först och främst byta stift.
Vilka stift ska man ha.? Ska jag köra med sånna som sitter på eller någon hårdare variant.
Då dom som satt i nu var rätt så svarta?
Kör nu med NGK R DCPR9E.
 

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Har nu hittat att den inte tänder på bakre cyl.
Ska först och främst byta stift.
Vilka stift ska man ha.? Ska jag köra med sånna som sitter på eller någon hårdare variant.
Då dom som satt i nu var rätt så svarta?
Kör nu med NGK R DCPR9E.


Håll dig till NGK stiff, DCPR9E eller DCPE9EIX.
Jag har haft problem med Densos iridiumstift så undvik dom.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top