Aprilia-tråden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
0,4 är det diametern på genomströmningshålet ?
står det på munstycket ? tänkte på er som skruvat och undersökt.

Innanför insexskruv mellan oljefilterlock och kopplingsslav (inte den som är i ett försänkt hål utan den precis ovanför!)

Vill tro att 0.40 står för 0,40mm, ja. Den andra är 0,60. Kan också benämnas som 40 och 60 i vissa reservdelskataloger.
 

cashisking

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Växjö
Hoj
10, Aprilia RSV4R
Kraschpuckar till RSV4R?

Någon som kan rekommendera några bra kraschpuckar till RSV4R? Helst som funkar "out of the box", komplett kit, inget borrande eller moddande önskas.
 

Bullfrogg

Bullfrogg
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Oxelösund
Hoj
Suzuki GSX1100E -82
Hej. :hej Har precis köpt en SL 1000 Falco -00 Och vet i princip ingenting om den. Har läst på nån sida om en restriktor i insuget som skall bort och nån kabel som skall klippas. Nån som vet? Sen skulle man visst byta stödet, var hittar man ett annat? Fästen för packväskor och sånt? 2 till 1 nån? Tacksam för råd och dåd. :)
Bullfrogg.
PS: Finns det nån klubb?
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hej Bullfrog!
Här är klubben du söker http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php
sladden som du ska klippa hittar du info om på http://www.oocities.org/sl_mille/derestrict.html och här hittar du massor av bra info till din nyinköpta älskarinna.
men har du inte ett öppet system på så märker du ingen skillnad efter att du klippt sladden,
orginalsystemet är så tätt så att det är den största boven,
hoppa med i Aprilia klubben och få massor av bra tips o råd + en hel flock nya kompisar.
du kanske redan vet det men runt oxelösund/norrping men omnejd finns det flera Aprilia åkare.

angående stödet så duger orginalet bara du förlänger det lite och ändrar på infästningsvinkeln,, jag kan hjälpa dig med lite uppgifter via pm om du är intresserad.

mvh jocke
 
Last edited:

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Arvika
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Kraschpuckar till RSV4R?

Rizoma till fram hjulet samt Metisse från X-Pads till ramen.
Plug'n Play Mvh Frysarn
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Då får väl jag säja hej här :). Har just inhandlat en RSV mille 02 efter att ha åkt KTM i många år (640, Superduke, 690). Ska bli intressant att se hur Millen funkar :banana .
 

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
KTM grusbuse
Var ute och rastade RSV:n på en lite längre sväng i helgen. Tog det varligt beroende på vägarnas skick och min ovana med hojen.
Insåg efter ett tag att körställningen är extremare än jag förväntat mig (är 192) vilket gjorde att min kropp protesterade mer än jag önskat :gnissla

Nu till min fråga för er som kört mer mil än jag. "Vänjer" sig kroppen eller är det bara att suga i sig och ta många pauser när man är ute och kör?
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Var ute och rastade RSV:n på en lite längre sväng i helgen. Tog det varligt beroende på vägarnas skick och min ovana med hojen.
Insåg efter ett tag att körställningen är extremare än jag förväntat mig (är 192) vilket gjorde att min kropp protesterade mer än jag önskat :gnissla

Nu till min fråga för er som kört mer mil än jag. "Vänjer" sig kroppen eller är det bara att suga i sig och ta många pauser när man är ute och kör?

Jag skulle vilja säga att tricket är att köra fortare och mer aktivt :banana

Jag sålde min ducce då den var för extrem för min gamla kropp och långa ben. Millen mins jag dock som rätt rymlig men då var jag 6-7 år yngre också. Hade en Mille 03:a.

Nu kör jag en Tuono och den är riktigt bekväm jämfört med duccen, dock är sadeln rätt hård.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Någon som kan rekommendera några bra kraschpuckar till RSV4R? Helst som funkar "out of the box", komplett kit, inget borrande eller moddande önskas.
Kolla in R&G http://www.rg-racing.com/browseBike/Aprilia/RSV4-R/2011.aspx

Då får väl jag säja hej här . Har just inhandlat en RSV mille 02 efter att ha åkt KTM i många år (640, Superduke, 690). Ska bli intressant att se hur Millen funkar .

Tjenare !

Kul , ska bli kul att höra va du tycker :tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Smärta är en annan form av vekhet som lämnar kroppen :) , du ska inte känna efter för mycket som ni söläningar verkar ha som ful ovana att göra :hihi

Var ute och rastade RSV:n på en lite längre sväng i helgen. Tog det varligt beroende på vägarnas skick och min ovana med hojen.
Insåg efter ett tag att körställningen är extremare än jag förväntat mig (är 192) vilket gjorde att min kropp protesterade mer än jag önskat :gnissla

Nu till min fråga för er som kört mer mil än jag. "Vänjer" sig kroppen eller är det bara att suga i sig och ta många pauser när man är ute och kör?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo , det vore kul ! Såg att aprilia klubben har bandag den 27 maj , få se kanske kan jag åka dit .

Har inte sett nått från Lms trafikövningar i år .. har du ?

Jo du denna V4an är sjukt snabb men man blir väl ifrån åkt av en 125a på Sviestad med "fel" förare hehe .
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Här är de preliminära tiderna! Tänkte försöka åka så mycket som möjligt.
Infot uppdateras på: http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

3 maj Torsdag 16.30-20.00
31 maj Torsdag 16.30-20.00

28 juni Torsdag 16.30-20.00

19 juli Torsdag 16.30-20.00

27 juli Fredag 07.30-17.00 Heldag 900 kr (700 kr). Anmälan görs på plats som vanligt.
9 augusti Torsdag 16.30-20.00
30 augusti Torsdag 16.30-20.00

13 september Lördag 16.30-20.00
 

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
KTM grusbuse
Smärta är en annan form av vekhet som lämnar kroppen :) , du ska inte känna efter för mycket som ni söläningar verkar ha som ful ovana att göra :hihi

De é bá fö att vi inte härdar oss genom att studsa runt på skumpiga skoterleder hela vintern :)
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
Tänkte ställa ner fjädringen bak på min Mille-00. (så man kommer lite närmre jordens yta med röva).
jag har sachsdämpare bak, och undrar hur faen man ska kunna skruva på mutter och kontramutter utan att skada ytan, vill inte ta i med en polygrip och repa havla dämparen i processen... finns det något specialverktyg för denna manöver? själva muttern man ska skruva (upp i detta fallet) ser typ ut som ett stort kugghjul.. och jag är orolig att eftersom det inte är så mycket material på bredden, skada denna mutters kuggar.. ni som har sett vet säkert vad jag menar...

ples hälp!


ser ut såhär:
SachsBagdæmperHvid.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top