Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Jag ska åka med några kompisar imorgon. Stannar en en liten stund vid Lelles i Uppsala för några som ska köpa lite prylar. Så det blir en sväng i trakterna och ja lite varstans i Stockhomstrakten. De som vill får gärna följa med. Vi drar nog vid 11.30-tiden. På söndag bör jag antagligen inte köra hoj....

/Micke
 

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Honda VFR800FI 2000
aprilia rulez

Hej,

Här kommer en bild på min moppe.

Jag hänger gärna med, kanske i helgen? Måste bara kommer överens med frugan och barnen ;)

mvh
Glen
 

Bifogat

  • tn_bike.jpg
    tn_bike.jpg
    71.6 KB · Visningar: 902

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Re: aprilia rulez

Tired skrev:
Hej,

Här kommer en bild på min moppe.

Jag hänger gärna med, kanske i helgen? Måste bara kommer överens med frugan och barnen ;)

mvh
Glen

Goddamn! läcker hoj, vad har du för nrplåtshållare och vad är det för blinkers du klämt på där bak?

/Felix
 

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Tack så mycket :)

Plate hållaren är från street fighter. Problemet är att det finns inte tillräkligt med utrymme mellan avgasrörerna för nummerskylten (bara 14.5cm bredd), så jag ska ordna en som är lite mindre bredd.

Blinkers är standard, bara förflyttade ungefär som på www.caplan77.com.

Näst på listan är en 'bellypan' och större luft korg. Måste bara köra in hojen först (har bara gått 80 mil änsålänge).


/Glen
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Köpte du nr plåtshållaren på rsvr.net eller var hittade du den?

Måste bygga i min skit snart...
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Perfa! Hoppas Kaz elr nån annan känner för en sambeställning snart!

Tack en en gång,

/Felix
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
är jävligt sugen på rsv mille r 02,,, vill liksom ha det där twin ljudetocg vridet.såg att en av er aprillia killar har en r1 också;skulle vara kul att veta skillnaden,vad som är bra och dåligt med rsv respektive r1...mycket skillnad i axx ,har en polare med ducce 996!! och det verkar ju jävligt dyrt med servcie och sånt på italienarna,reservdelspriser??oSv. vilket val ska man göra???

MvH mackan
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag accar ganska jämt med en mille, och jag har varit ute och kört med folk som kör r-1, blade,gixx1k. Upp till 200 hakar du på skapligt mot fyrorna, sen är det bara att inse att man blir lämnad bakom på rakorna.

Chassit på millen är helt fantastiskt, och en mille R är antagligen den hoj som ger mest för pengarna med tanke på allt godis den har på.

Du lär inte bli missnöjd, Apriliorna har något eget :bow
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
r1666 skrev:
är jävligt sugen på rsv mille r 02,,, vill liksom ha det där twin ljudetocg vridet.såg att en av er aprillia killar har en r1 också;skulle vara kul att veta skillnaden,vad som är bra och dåligt med rsv respektive r1...mycket skillnad i axx ,har en polare med ducce 996!! och det verkar ju jävligt dyrt med servcie och sånt på italienarna,reservdelspriser??oSv. vilket val ska man göra???

MvH mackan

Jag kan bara tala om min subjektiva uppfattning och visst så är det skillnader... R1 :an är ju populär och när jag hade köpt den så förstod jag varför...
Nu har ju jag inte en Mille R men vad jag upplever som störst skillnad är storleken på hojen. Millen är högre och tyngre och det märks då man går in i kurvkombinationer, där känns R1:an smidigare. Jag är ingen superhejare på att köra men jag upplever rätt stor skillnad. Det är ju en fråga om tycke och smak... Jag älskar min Mille, den har attityd och snygg design och jag sitter otroligt bra på den. Helt ok att köra långt med den. Som jämförelse så ligger jag rätt jämnt med en Fireblade från 94... som har ungefär samma effekt. Dock hänger jag av den rejält i början...
Min R1 ska bara gå på bana som den är som gjord för.

Millen slår ju Duccarna i en del tester på bana + att den är mer körvänlig på gata så det är definitivt ett bra köp tycker jag. Det går att göra otroligt bra tider med den. Om jag inte minns fel så kom Mille R strax efter GSXR1000 på Bikes test på Calafat....
Millen är en klart seriös hoj som har mycket bra bromsar från Brembo och stålomspunna bromsslangar från början.

Servicekostnader verkar det inte vara så stor skillnad på.
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
är jävligt sugen på rsv mille r 02,,, vill liksom ha det där twin ljudetocg vridet.såg att en av er aprillia killar har en r1 också;skulle vara kul att veta skillnaden,vad som är bra och dåligt med rsv respektive r1...mycket skillnad i axx ,har en polare med ducce 996!! och det verkar ju jävligt dyrt med servcie och sånt på italienarna,reservdelspriser??oSv. vilket val ska man göra???

MvH mackan

Köp min i stället...

mina herrar!!!

yours truly losa lappen idag..

82 på 50 väg...

flyg fula lap flyg..

hata snutar

det var mitt inlägg för 2 månader framåt!!!

tjo

HATA
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Hmm

tackar för svaren :tummenupp nu är man ju ännu mer sugen,har kollat lite annonser och man kanske skulle dra och kolla lite(rsv mille r 02).tycker inte jag behöver den effekt r1:an ger..(höll fan på att dö i helgen)visst är det kul med draget! men ljudet från en twin får iallafall mitt hjärta att slå snabbare än alla fyror i Världen..

förhoppningsvis...RsVr666 om det klaffar. :) :)
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Hmm

r1666 skrev:
tackar för svaren :tummenupp nu är man ju ännu mer sugen,har kollat lite annonser och man kanske skulle dra och kolla lite(rsv mille r 02).tycker inte jag behöver den effekt r1:an ger..(höll fan på att dö i helgen)visst är det kul med draget! men ljudet från en twin får iallafall mitt hjärta att slå snabbare än alla fyror i Världen..

förhoppningsvis...RsVr666 om det klaffar. :) :)

men si där ja!! ett twin-fan is born!!!

välkommen till ägarklubben!!!
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
KaZ skrev:
Köp min i stället...

mina herrar!!!

yours truly losa lappen idag..

82 på 50 väg...

flyg fula lap flyg..

hata snutar

det var mitt inlägg för 2 månader framåt!!!

tjo

HATA

Surt sa räven........
:(
Beklagar!
/El P.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
KaZ skrev:
the whole story...
dvs vad som skeddenär jag loosa lappen..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3080&perpage=15&pagenumber=2

mitt på sidan ungefär...

:öl

Åh nej, vicken jäkla osis, jag lider med dig!!!!

Jag blev av med lappen exakt vid den här tiden för 3 år sen så jag vet hur det är. Körde 160 på motorväg och fick 3 mån. Skrev ett rätt bra brev (tyckte jag) som min chef skrev under att jag behövde kortet i tjänsten blabla... men rånobben!
När jag äntligen hade fått tillbaka kortet hade jag sån fruktansvärd snutnoja ett tag efter att jag hade svårt att njuta av körningen... låg hela tiden och kollade på hastighetsmätaren. Det är bedrägligt svårt att hålla lagliga hastigheter med en sporthoj.
Sen är man med i vägverkets register i 2 år efter och åker man dit för fortkörning och har kört kanske bara 10-15 för fort under den här prövotiden så kan man bli av med lappen igen... Hua... tufft!

Känns väl inte precis bättre för dig att jag skriver om det kanske... men lite vad du har att vänta dig. Håller tummarna för att det bara blir 2 mån!

Gör som jag... skaffa en till hoj som du bara kör på bana med så kan du ju köra ändå.... ;)
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Har också snutnoja, den släpper liksom inte, det är lite klurigare att njuta av körningen när man tror att varende volvo innehåller en polis.

När man kör i grupp känns det lite tryggare att ligga i mitten. Snutnojjan är ett stort hinder, den bara MÅSTE man släppa!
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Hej alla aprillia ägare! Jag e lite avis, de är jä*ligt snygga mille'rna. Muller är mysigt, min låter en hel del den med, fick fingret senast igårkväll av en kärring med barnvagn!!

:D
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
MatteKholm skrev:
Hej alla aprillia ägare! Jag e lite avis, de är jä*ligt snygga mille'rna. Muller är mysigt, min låter en hel del den med, fick fingret senast igårkväll av en kärring med barnvagn!!

:D

FFS... kör lungt när det är ungar, barnvagnar, husdjur, o.s.v. i närheten!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top