Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Hehe..

När man pratar om det..

tjejen ringde precis o hade brevet i handen...

Försäkringen sänkt m. 1500:- :yoparty :yoparty


13100:- Hel/ Hel vilket blir 1700:-/mån på högsäsong...

Nu ska jag ringa runt förhandla...
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
DaLorD skrev:
Hehe..

När man pratar om det..

tjejen ringde precis o hade brevet i handen...

Försäkringen sänkt m. 1500:- :yoparty :yoparty


13100:- Hel/ Hel vilket blir 1700:-/mån på högsäsong...

Nu ska jag ringa runt förhandla...


:tummenupp
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Mr San skrev:


Nu har jag ringt runt lite...

Folksam 18000 m. åretrunt... går inte skriva av
Länsf. 45000 :död
If 32000 :död



puh... där släppte en sten från mina axlar... jag har oroat mig som fan för den nya premien... Nu kan jag behålla min ögonsten :banana
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
jag ska pynta 750/mån halvförsäkrat... det får räcka med halv för min del..
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
RSV_Ante skrev:
jag ska pynta 750/mån halvförsäkrat... det får räcka med halv för min del..


har inte koll riktigt på olika försäkringsklasser.. vad är det du får i hel som du inte får i halv och vise versa :confused: :confused:
 

MC Doktorn

Guest
DaLorD skrev:
Nu har jag ringt runt lite...

Folksam 18000 m. åretrunt... går inte skriva av
Länsf. 45000 :död
If 32000 :död



puh... där släppte en sten från mina axlar... jag har oroat mig som fan för den nya premien... Nu kan jag behålla min ögonsten :banana
Hmm
Helår Bil och mc 8200 helförsäkring :tummenupp Ibland e de bra att vara +40
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Typ ...

robb skrev:
har inte koll riktigt på olika försäkringsklasser.. vad är det du får i hel som du inte får i halv och vise versa :confused: :confused:

Hel: Du har självrisk på ca 5000:- då får du ut pengar om hojen blir stulen,om du vurpar själv,om den brinner upp och om du kör på djur eller om du får nån skada på mc , utom motorraseri typ.....

Halv :självrisk ca 5000 då får du pengar om hojen blir stulen, brinner upp och om nån annan orsakar fel på din hoj när den e i trafik som när den e trafikförsäkrad..

Trafik: Du får ut endast pengar för hojen om nån annan orsakat dig skador inom trafik..då står den som orsakat skadorna på din mc.. eller hans försäkringsbolag snarare..

Kanske missat lite nåt..
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
RSV_Ante skrev:
jag ska pynta 750/mån halvförsäkrat... det får räcka med halv för min del..


jag körde halv förra säsongen .. lite äckligt när djur springer framför en .. blir nog helförs. denna året.. vad det än kostar nästan!!
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mr San skrev:
E det fel o försäkra den på farsan denna året...kollade lite o då skulle det kosta ca 12 000 hel/hel hos folksam.. och halv ca nånting på 4000:-..

ge mig lite åsikter /råd nu... :Bugar

:mad: Försäkra inte på farsan utan på dig själv! Och ett tips.... jag har gjort det, och det höll på att skita sig totalt. Än fast inte jag vart vållande till olyckan!!

Försäkringsbolag = :kocko
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Jag har kört med bara trafikförs. de senaste tre åren.. har inte klotat (mer än två ggr) så det har lönat sej. Med råge..
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Om jag vore runt tjugo och bodde i storstads region skulle jag välja trafik eller halv, och skulle sedan sätta in mellan skillnaden på eget konto, om sedan något händer så har du din påse pengar.
Funkar förstås inte om du redan ifrån början vet med dej att du kommer att klota :3freak
Betalar själv 3900 för halv / helår hos LF (+40), och hos dom gäller trafik vid banåkning !!!!
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Mr San skrev:
Hel: Du har självrisk på ca 5000:- då får du ut pengar om hojen blir stulen,om du vurpar själv,om den brinner upp och om du kör på djur eller om du får nån skada på mc , utom motorraseri typ.....

Halv :självrisk ca 5000 då får du pengar om hojen blir stulen, brinner upp och om nån annan orsakar fel på din hoj när den e i trafik som när den e trafikförsäkrad..

Trafik: Du får ut endast pengar för hojen om nån annan orsakat dig skador inom trafik..då står den som orsakat skadorna på din mc.. eller hans försäkringsbolag snarare..

Kanske missat lite nåt..


okej.. då har jag lite koll iaf.. tackar..

men vad skulle ni rekomendera till en 21 årigin som inte kört sporthoj innan men som brukar köra med huvudet och inte med högerhanden.. även om det kan bli lite mer högerhand är huvud ibland.. :confused:

mvh robban
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
RSV_R skrev:
:mad: Försäkra inte på farsan utan på dig själv! Och ett tips.... jag har gjort det, och det höll på att skita sig totalt. Än fast inte jag vart vållande till olyckan!!

Försäkringsbolag = :kocko


Men om hojen även står på farsan o sen försäkringen med .. funkar det inte på samam sätt som med bil ? :va
Jag krockade med mammas bil engång o det va mitt fel .. betalade självrisk o det va ingen mer snack om det !!
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Om man är skriven på samma adress så är det inga problem.

Mr San skrev:
Men om hojen även står på farsan o sen försäkringen med .. funkar det inte på samam sätt som med bil ? :va
Jag krockade med mammas bil engång o det va mitt fel .. betalade självrisk o det va ingen mer snack om det !!
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Mr San skrev:
Men om hojen även står på farsan o sen försäkringen med .. funkar det inte på samam sätt som med bil ? :va
Jag krockade med mammas bil engång o det va mitt fel .. betalade självrisk o det va ingen mer snack om det !!
Se då till att du försäkrar hojen så att du får lov att låna den. Vissa försäkringar tillåter inte att man lånar ut hojen nämligen.






Själv betalar jag 11000 kr/år för helförsäking hos trygg hansa. Är 30 år, har garage och skyddsställ och bor i Alingsås.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jag betalar gärna för en helförsäkring istället för att tänka på att det blir kissdyrt om man råkar sopa i nån dag...

Det e ju lätt hänt... och då vill jag veta att det löser sig och hur mycket det kostar(självrisken)...

Visst kan man lägga mellanskillnade i en påse... men vem fan gör det när det väl kommer till krita.. " Oj... nu ska jag lägga 1000:- i en påse.... eller..... ett par bärs hade inte suttit fel..." :D
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
ec2bme skrev:
Se då till att du försäkrar hojen så att du får lov att låna den. Vissa försäkringar tillåter inte att man lånar ut hojen nämligen.






Själv betalar jag 11000 kr/år för helförsäking hos trygg hansa. Är 30 år, har garage och skyddsställ och bor i Alingsås.


Men farsan har ingen A-kort .. gör det nått??
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top