Fart i Blackbird

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Övervägen att införsaffa en Blackbird som skall moddas för lite dragracingåkning. Frågan är då om någon på forumet pillrat på en sån
och fått ut lite mer effekt ??? Är ej inne på överladdning skall kanske tilläggas.
Tacksam för fakta och hoppar gärna över gissningar.....
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Tjena J.J

Fanns en Andreas från Västerås har jag för mig (kan ha fel) men han körde med en MS trimmad blackbird tror det var året efter den kommit ut på marknaden.
 

Aspenryd

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Bjuv
Hoj
Suzuki 750 85,a mm.
Hej
Vilken klass hade du tänkt dig att åka och vad det får kosta är nog viktigast .
Finns tyvärr inte så mycke grejer att köpa över disk till blackbirden här i svealand men det går att ordna ,avgasrör portning kolvar kammar förgasare eller annat insprut kopplings bitar chassie modifikationer mm.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Inte sugen på en Busa, du som har bra kontakter?
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Hejsan J.J
Åkte sgb med en Andreas Eilegård från Västerås han åkte en blackbird 99-00 i sgb cupen vi låg & fightades rätt bra den säsongen, han vann cupen med den 99.Jag tog hem den 00 med min dåvarande katana ,om jag inte missminner mej så hade han bänkat 175 häst med 70 000 nedlagt i motorn.Även en polare från sala åkte Blackbird men överladdad vilket nog är att föredra om man vill ha pulver i den maskinen med inte allt för hög byggkostnad./wachen.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har skruvat en del BB.
Har en Fireblade 99a med 1195cc Blackbird motor.
Bromsad straxt runt 165 kusar och 140 nm om jag inte minns fel.
Då med de vassaste kammar som gick att uppbringa fjädrar titanretainers Matte Bohlin har portat mm mm.
Gick rätt fint när det begav sig.

Tyvärr skar veven en varm sommardag och sedan dess har det gått lite troll i mina vevar...

Funderade på en stroker axel som skulle ge 1250 cc ungefär.
Men tid och pengar har satt p för detta.

Ska ev bygga en turbo snurra till bladen istället och då blir dessa prylar över...
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Tackar för svaren, verkar vara ungefär som jag misstänkte.
Hade tänkt lite mildare trim för att kunna åka på lite enklare (läs halare banor) tävlingar och ha en hoj som man bara vrider om nyckeln och kör med.
Det blir väl kanske lite tamt om man inte borrar & högkompar den och det känns lite bökigt och dyrt då jag har för mig att cylindern sitter ihop med blocket.
Det blir väl säkert en gammal R med 1216 och Bohlin topp igen, dom är ju kanon för ändamålet....
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tackar för svaren, verkar vara ungefär som jag misstänkte.
Hade tänkt lite mildare trim för att kunna åka på lite enklare (läs halare banor) tävlingar och ha en hoj som man bara vrider om nyckeln och kör med.
Det blir väl kanske lite tamt om man inte borrar & högkompar den och det känns lite bökigt och dyrt då jag har för mig att cylindern sitter ihop med blocket.
Det blir väl säkert en gammal R med 1216 och Bohlin topp igen, dom är ju kanon för ändamålet....


Ja ja men läs nu inlägg #6 igen så ser du att där finns ett objekt med 1195 cc JE kolvar högkomp å så vidare... :tungan
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Google translate

Jag har också mycket rörigt med BB motor för kläder, och Turbo är den enda stora att det, den lilla 50 cc kan du ladda ner på en Bigbore är inte värt det och din cyl, liner är så tunt du har problem med värmen
Den ursprungliga styrebox särskilt med injektioner modeller under inte gå in på akut-program
Jag har hämtat 268 BHP på min vet 1,2 bar, men kopplingen bara till max 200 BHP
Kolvar kan jag rekommendera JE men Comp 8.5 är bara början
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Ja ja men läs nu inlägg #6 igen så ser du att där finns ett objekt med 1195 cc JE kolvar högkomp å så vidare... :tungan

Du får väl höra av dig när det är dags att avyttra grejjorna så får vi se om det hänt något på inköpsfronten.....:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top