Det är så tyst i forumet

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag fattar det som att styrelsen bestämmer vilka som skall ha just de befattningarna, alltså att man i den nya styrelsen bland sina medlemmar utser de som skall vara kassör och vice ordförande. Det är alltså ingen råga om att gamla styrelsen skickar sina kandidater vidare. Fast jag kan ha fattat det fel.
Det har du nog tyvärr:

Kristian och Jane har av olika skäl valt att avgå även om det kvarstår tid på deras period. Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009. Namn på dessa poster kommer så fort som möjligt.

Själv tycker jag, som säkert framgått, att det borde vara den nya styrelsens jobb att utse dessa (det bästa vore dock om årsmötet fick rösta om även dessa poster)
 

himshi

Roadracing kille
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
R1 06 fullrace maskin
Robz.Jag tror inte att allt makt ligger hos ordföranden men jag tycker däremot att det är viktigt att denna person leder åt ett håll och för att få reda på vilket håll du leder åt kom frågan upp. Svaret jag fick var ganska korkat då det väl inte ska ha någon betydelse om man är "gammal" eller ny för att få veta vad du tycker. Nu ser jag att en ny tråd om detta har dykt upp och jag hoppas att du lägger in dina tankar i denna tråd så kanske jag får svar på mina frågor. Jag gillar nämligen SSEMSE skarpt och vill bara dess väl.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det har du nog tyvärr:

Kristian och Jane har av olika skäl valt att avgå även om det kvarstår tid på deras period. Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009. Namn på dessa poster kommer så fort som möjligt.

Själv tycker jag, som säkert framgått, att det borde vara den nya styrelsens jobb att utse dessa (det bästa vore dock om årsmötet fick rösta om även dessa poster)
Det är varken den gamla eller den nya styrelsens uppgift att tillsätta nya medlemmar i styrelsen. Det gör årsmötet. Jag förutsatte att de personer styrelsen valt sitter år 2008 ut (alltså att det är det citatet betyder, att ordet "för" saknas i meningen, före årtalet 2009) men att årsmötet tillsätter de ordinarie ledamöterna för år 2009. Att den gamla styrelsen mindre än en vecka innan årsmötet på egen hand skulle tillsätta två av fem styrelseledamöter på egen hand är en absurd tanke :näsblod

Det skulle vara bra om någon i styrelsen, som varit med och fattat beslutet, kan bekräfta.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Att den gamla styrelsen mindre än en vecka innan årsmötet på egen hand skulle tillsätta två av fem styrelseledamöter på egen hand är en absurd tanke :näsblod

Det skulle vara bra om någon i styrelsen, som varit med och fattat beslutet, kan bekräfta.
Absurd eller ej, så som jag läser informationen är det precis så det gått till.
Vi får väl avvakta och se om någon, företrädesvis vår ordförande Hans, uttalar sig om hur det ligger till.
 

_Piffe_

www.piffesmc.se
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jobbar på de...
"Själv har jag föreslagit Thomas Christiansson som ny ordförande."

Det låter som ett utmärkt alternativ Jan, tycker jag. Thomas är väl insatt i styrelsens arbete och kommit med mycket bra förslag och lösningar under tiden jag jobbat med honom.

Hoppas att han vill?

Han kommer att få min röst iaf! :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vilka intriger, nästa dokusåpa "MC-föreningen"?
Aldrig sett så många trevliga människor som verkar sura på varandra, så trist.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top