Det är så tyst i forumet

Canoly

Guest
Årsmötet närmar sig och det är förvånande tyst i forumet, kanske desto livligare i funktionärsforumet, jag vet inte, har inte tillgång dit.

Jag var med och startade föreningen och det var mitt förslag som vann vad gäller föreningens namn Sydskanes Emse så nu vet ni vem ni skall klandra.

Ronny som hoppade av ersattes av Tommy Wall, jag hoppade av och ersattes av Thomas Christiansson, Rojne röstades bort och ersattes av Jens. Nu är det rena bowlingen, käglorna faller. Hans avgår, Jane avgår, Kristian avgår kvar i den ursprungliga styrelsen finns Stefan ( Piffe ).

Jag börjar bli orolig för den bebis jag var med att föda, visst vill vi alla att föreningen skall finnas kvar och utvecklas. Detta är givetvis fullt möjligt och kanske pågår diskussioner man och man emellan.

Glädjande nog är det stor uppslutning till årsmötet så jag kanske inte skall oroa mig i onödan.

Det är nu mycket viktigt att ni tänker igenom vilka personer ni skall rösta på, årsmötet väljer ordförande, i resten av de övriga ordinarie ledamöterna väljer styrelsen ny kassör och ny vice orförande.

I ideella föreningar är det tyvärr så att alla jobbar utan ersättning, en del jobbar för mycket, en del mycket, några lagom och någon nästan inget alls.

Har ni funderingar över att föreslå någon person till någon fuktion är det viktigt att personen ifråga är vidtalad och accepterar att ev. bli vald.

NEJ, för er som spekulerar kan jag tala om att varken Jane ( min dotter) eller Hans ( svärson ) har en aning om att jag skriver detta inlägg, det får bli en överraskning.

Till sist: Tänk rätt och välj väl.

Med vänlig hälsning

Jan Nilsson ( Canoly ) f.d. Sekreterare
 

Canoly

Guest
Glömde en liten detalj

Hej igen

Själv har jag föreslagit Thomas Christiansson som ny ordförande.
Förvisso inte tillfrågad, men han sitter ju redan i styrelsen som sekreterare.

Har ni någon motkandidat ?
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
En kille med bättre ledaregenskaper än föregående nominerad är enligt MITT tycke Robz. Jag har nominerat honom. Jag har visst själv oxå blivit nominerad.

Jag tror att detta årsmötet kommer bli ett av de bästa/viktigaste i SSEMSEs historia.

/Väl mött
 

Robz

Guest
...
Det är nu mycket viktigt att ni tänker igenom vilka personer ni skall rösta på, årsmötet väljer ordförande, i resten av de övriga ordinarie ledamöterna väljer styrelsen ny kassör och ny vice orförande.
...

Mycket intressant politiskt spel här nu... :pannkyss
Dessutom - stämmer det du skriver här så hoppar jag av direkt - en absolut förutsättning att jag skall ställa upp är att dessa poster också röstas fram - helt i enlighet med stadgarna!

§ 11. Styrelse
Föreningens angelägenheter handhas av en styrelse, som består av ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör, en ledamot och minst två suppleanter. Styrelsens ordförande väljs för en tid av ett år och vice ordförande väljs för en tid av två år, övriga fördelas hälften på 1 år och hälften på 2 år.


Hela denna tråd, inklusive en del felaktigheter enligt ovan och sättet att skapa en konstig stämning inför årsmötet ("Tänk rätt och välj väl - Jag har valt Corben och jag är en av grundarna") ger mig en väldigt bitter smak Jan.

Kan någon från styrelsen klargöra vad som gäller för tillsättandet av Kassör och Viceordförande? (Helst någon som står för att denne skriver som styrelsemedlem)

Hälsningar
En som hoppas på lite renhårighet i föreningen framöver.
 
Last edited:

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Kan någon från styrelsen klargöra vad som gäller för tillsättandet av Kassör och Viceordförande? (Helst någon som står för att denne skriver som styrelsemedlem)

Hej!

Jag kan bara klistra in vad som redan skickats ut...

Kristian och Jane har av olika skäl valt att avgå även om det kvarstår tid på deras period. Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009. Namn på dessa poster kommer så fort som möjligt.

..fast jag är inte kvar i styrelsen längre men det kanske klargör iaf?!

Mvh,
Kristian
fd ViceOrdförande
 

Robz

Guest
Hej!
Jag kan bara klistra in vad som redan skickats ut...
Kristian och Jane har av olika skäl valt att avgå även om det kvarstår tid på deras period. Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009. Namn på dessa poster kommer så fort som möjligt.
..fast jag är inte kvar i styrelsen längre men det kanske klargör iaf?!
Mvh,
Kristian
fd ViceOrdförande

Tack Kristian!
""Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009.""
Då klarnar det, men då undrar jag stilla om nuvarande styrelse väljer vikariaten innan årsmötet? Jag har satt endast två villkor för att ställa upp som kandidat - dessa villkor ser nu inte ut att bli uppfyllda.
 

Canoly

Guest
Hej Robin

Jag föreslår att du hoppar.

Årsmötet väljer endast ordförande resten väljs efter årsmötet när den nya styrelsen träffas ett s.k. konstitueringsmöte, helt enligt stadgarna, men du ska givetvis inte lita på mig. För övrigt är jag inte svåger utan svärfar och i den rollen svär jag på att Jane och Hans inte hade en susning om mitt inlägg.

Du kan gärna fråga gamla styrelseledamöter för att få reda på att jag bryr mig inte om vem som är vem när vi hade möte utan enbart vad jag tyckte var rätt eller fel. Både Jane och Hans har fått uppleva detta, men till sist det vet väl du bäst som inte var där. Att axla Hans jobb kommer inte att bli lätt, men betydligt lättare om man har erfarenhet av vårt styrelsearbete. Jag har alltid trott att du var en förnuftig person och det kanske du är, men i så fall börjar det bli hög tid att visa detta inför det årsmöte där du uppenbarligen är nominerad till någon post.

// Jan


Mycket intressant politiskt spel här nu... :pannkyss
Dessutom - stämmer det du skriver här så hoppar jag av direkt - en absolut förutsättning att jag skall ställa upp är att dessa poster också röstas fram - helt i enlighet med stadgarna!

§ 11. Styrelse
Föreningens angelägenheter handhas av en styrelse, som består av ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör, en ledamot och minst två suppleanter. Styrelsens ordförande väljs för en tid av ett år och vice ordförande väljs för en tid av två år, övriga fördelas hälften på 1 år och hälften på 2 år.


Hela denna tråd, inklusive en del felaktigheter enligt ovan och sättet att skapa en konstig stämning inför årsmötet ("Tänk rätt och välj väl - Jag har valt Corben och jag är en av grundarna") ger mig en väldigt bitter smak Jan.

Kan någon från styrelsen klargöra vad som gäller för tillsättandet av Kassör och Viceordförande? (Helst någon som står för att denne skriver som styrelsemedlem)

Hälsningar
En som hoppas på lite renhårighet och mindre svågerpolitik i föreningen framöver.
 

Robz

Guest
Hej Robin

Jag föreslår att du hoppar....Att axla Hans jobb kommer inte att bli lätt, men betydligt lättare om man har erfarenhet av vårt styrelsearbete. Jag har alltid trott att du var en förnuftig person och det kanske du är, men i så fall börjar det bli hög tid att visa detta inför det årsmöte där du uppenbarligen är nominerad till någon post.

// Jan

Så jag skall hoppa för att bevisa för dig att jag är förnuftig :va
Erfarenhet av ERT styrelsearbete gör det lättare :va

Mitt CV innehåller bl a pågående styrelseuppdrag i Sydsvenska belysningssällskapet, 7-årigt Globalt Produktchefskap i en större koncern samt senaste 2 åren projektchef... Utbildningen är Ingenjör med 2 års marknadsekonomi... Jo, jag vet en del om projektledning - tro mig.

Jag tycker det är väldigt tråkigt att efter alla år behöva ändra uppfattning om dig Jan... jag bara hoppas att du själv valt att skriva allt detta och det verkligen är dina egna ord.

Återstår alltså att se vad årsmötet vill ha... finns vad jag vet några motioner också - du som verkar veta så mycket - lyft dem alla, så vi kan ta ställning redan här och nu :tummenupp

EDIT:
...För övrigt är jag inte svåger utan svärfar och i den rollen svär jag på att Jane och Hans inte hade en susning om mitt inlägg....// Jan
...och INGEN annan i Styrelsen heller... eller?
 
Last edited:

himshi

Roadracing kille
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
R1 06 fullrace maskin
Hej jag är en helt vanlig kille som kör med sydskanes emse. jag undrar bara vilka 2 vilkor det är du menar i ditt inlägg Robz ?
 
Last edited:

Robz

Guest
Hej jag är en helt vanlig kille som kör med sydskanes emse. jag undrar bara vilka 2 vilkor det är du menar i ditt inlägg Robz ?
Borde inte spela så stor roll... ser att du är ny - vet du ens vem jag är?
...är du med på årsmötet?
Nåja:

1. Vilka få som blir ny-invalda (nomineringar gjorda, men jag vill inte föregripa förloppet som här redan gjorts genom denna eminenta tråd).

2. Vilken inriktning föreningen önskar ha och hur gruppindelningar önskas vara av majoriteten (finns massor av trådar i ämnet - börja med att söka på "hack i skivan robz" i forumets sökfunktion).
Punkt 2 är central för mig, mitt engagemang och ideologiskt mycket viktig för föreningen i mitt tycke. Enkäten jag bett om ganska länge hade kunnat tydliggöra detta - nu är det ca 65 personer på ett årsmöte som kommer att avgöra detta för alla 300+ medlemmar.
 

Fröken

Radical Riders
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Glömt
Hoj
R-hoj
Denna tråd startade med inriktning att få en debatt/diskussion kring årsmötet tror jag. Tyvärr har denna precis som många andra trådar på detta forum spåret ur. Dock kan jag inte låta bli att tycka till. Om trådskaparen misstycker tar jag bort detta inlägg.

Robz skrev:
Mycket intressant politiskt spel här nu...

Politiskt spel........., Ja, det är klart att Robz tycker/tror detta, för det finns väl inte en chans att vi alla inblandade kan ha en egen åsikt? Tycker du alltid som dina föräldrar?

Robz skrev:
Dessutom - stämmer det du skriver här så hoppar jag av direkt - en absolut förutsättning att jag skall ställa upp är att dessa poster också röstas fram - helt i enlighet med stadgarna!

Du som alla andra vet att det kommer att ske en röstning på årsmötet. Varför försöka trigga igång något i onödan?

Robz skrev:
("Tänk rätt och välj väl - Jag har valt Corben och jag är en av grundarna") ger mig en väldigt bitter smak Jan.

Bitter smak! Detta är Canolys tankar. Innebär detta att Mr K är lika bitter i smaken eftersom han har nominerat dig och skrivit det?

Robz skrev:
Jag har satt endast två villkor för att ställa upp som kandidat - dessa villkor ser nu inte ut att bli uppfyllda.

Villkor? Du har satt villkor för att ställa upp som kandidat?! Redan här är du ju fel på det. Vem tror du att du är som ställer krav för att få ställa upp i ett val på ideel basis. Hoppas att folk ser igenom detta och inte röstar på dig. För har du villkor redan nu undrar jag hur det kommer att sluta......

Robz skrev:
Mitt CV innehåller bl a pågående styrelseuppdrag i Sydsvenska belysningssällskapet, 7-årigt Globalt Produktchefskap i en större koncern samt senaste 2 åren projektchef... Utbildningen är Ingenjör med 2 års marknadsekonomi... Jo, jag vet en del om projektledning - tro mig.

Vad vill du sagt med detta? Ta ditt CV och använd det där det behövs. Här i föreningen måste man inte ha ett exklusivt sådant för att lyckas. Än mindre måste man stoltsera med hur duktig man är på papper, det är verkligheten som räknas. Tiden, engagemanget och verkligheten.

Robz skrev:
Återstår alltså att se vad årsmötet vill ha... finns vad jag vet några motioner också - du som verkar veta så mycket - lyft dem alla, så vi kan ta ställning redan här och nu

Hur vet du att det finns ett par motioner? Är det dina förslag kanske? Bättre är väl att vänta tills dagordningen skickas ut per mail med all information så slipper man spekulera.

EDIT:

Citat:
Inskickat av Canoly
...För övrigt är jag inte svåger utan svärfar och i den rollen svär jag på att Jane och Hans inte hade en susning om mitt inlägg....// Jan

...och INGEN annan i Styrelsen heller... eller?

Behåll dina misstankar för dig själv eller va rakryggad nog att fråga berörda personer istället för att spekulera. Svagt gjort Robin .

Robz skrev:
Borde inte spela så stor roll... ser att du är ny - vet du ens vem jag är?
...är du med på årsmötet?

Vem f*n tror du att du är? Vet du ens vem jag är?



Min kommentar på denna utflippade tråd är:

Robin. lägg ner detta. Med den inställning du har visat här på sporthoj kommer du i mina ögon att vara en bidragande faktor till att SSEMSE kommer att få lägga ner. Du har ett sätt som uppfattas av många som arrogant, irriterande och intrigmakare. Detta kan aldrig vara bra för en förening.

Med Vänlig Hälsning

Jane Nilsson
f.d kassör i SSEMSE
även 1/7 grundare till SSEMSE 2003
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det känns som att det skulle vara välgörande inför årsmötet att de som är nominerade och kandiderar till ordförandeposten redogör lite för sina tankar om vad de vill åstadkomma med föreningen under nästa år. Då kan vi kanske få en dskussion om sak istället för person.
 
Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jag kan inte tro annat än att Jan startade denna tråden i syfte att försöka starta en vettig diskussion om det som Sydskånes Emse nu genomgår och jag tycker att vi alla from. nu försöker att hålla det på den nivån.

För att föreningen ska kunna fortsätta i en positiv riktning, så är det viktigt att vi alla hjälps åt med positiva/konstruktiva ideer och förslag som ska tas upp på årsmötet.

Jag har själv varit väldigt lite aktiv i föreningen detta året, vilket jag hoppas kunna ta igen med råge nästa år, så de som har fått ställa upp extra mycket denna sommar kan få det lite lugnare nästa sommar.

Jag har också ett kandidatförslag :)

Den jag föreslår som kandidat till ordförande är Tommy Wall.

Han har ett stort engagemang för allt han tar på sig att göra och han har i år (vad jag fått höra av många) ställt upp mer än någon annan på de bankörningar som klubben arrangerar

Vad vi sist och absolut inte minst ska glömma är allt det jobb och engagemang som Jane & Hans mfl. har lagt ner på föreningen under så många år.

Tack för alla fina bandagar!!!
:) :) :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag har också ett kandidatförslag :)

Den jag föreslår som kandidat till ordförande är Tommy Wall.
Jag vill inte vara den som trycker ner goda förslag men nomineringstiden gick ut förra söndan.

De där pillren du får, de är rätt starka va? :D :pannkyss
 

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Det känns som att det skulle vara välgörande inför årsmötet att de som är nominerade och kandiderar till ordförandeposten redogör lite för sina tankar om vad de vill åstadkomma med föreningen under nästa år. Då kan vi kanske få en dskussion om sak istället för person.

:tummenupp Mycket bra poäng!!

Kunde vara intressant o veta vad de olika kandidaterna tankar kring föreningens framtid.

-Är detta något som kommer o redogöras innan valet, finns det utrymme på mötet eller?
 
Last edited:

himshi

Roadracing kille
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
R1 06 fullrace maskin
Borde inte spela så stor roll... ser att du är ny - vet du ens vem jag är?
...är du med på årsmötet?

HEj Robz att det inte skulle spela så stor roll fattar jag inte alls vad du menar, det spelar ju all roll i världen ju. Om det är så att du kandiderar till ordförande posten kan det ju vara intressant och veta vad du vill göra med föreningen eller?
Spelar det någon roll om jag e ny? Och är det mindre intressant och svara på min fråga för att ja e ny, en mycket konstig inställning i mitt tycke för att vara en kandidat till ordförande.

Jag vet inte vem du är mer än vad som skrivs här på sporthoj och jag skiter fullständigt i vem du är bryr mig bara om vem som ska leda föreningen!!!!!!! Och på vilket sett han,hon ska göra det på.
 

Robz

Guest
Jösses vad liv här blev då... :confused:
Att jag ställer villkor är mycket enkelt;
Jag har inte själv bett att bli nominerad!
Jag har blivit tillfrågad rent ut ifrån 3st. Den senaste ville nominera mig och mitt motkrav var att denne själv också skall ställa sig till förfogande... Johan har sedan nominerat mig rent praktiskt (utan att jag bett om det).

Vidare är det ett mycket enkelt ställningstagande för mig:
Antingen vill medlemmarna ha mig eller inte... jag kommer inte lobba eller fiska röster. Allt jag ger mig in i får alltid 100%, samma i detta fall.
Dock är det också avgörande för mig om det är på väg att bli en raceförening utan krav på reggade hojar eller för den delen körkort i alla grupper - då är jag inte intresserad.
OM det är så att en majoritet vill återgå till hur det var 2003-2006 med separata grupper, så är jag intresserad att hjälpa till - Styrelseuppdrag eller inte... det kvittar.
Det verkar ha blivit en stämning här som jag är högst förvånad över - jag är ingen kuppmakare och funderar allvarligt på att hoppa av nomineringen eftersom att jag inte känner att styrelsen kommer vara i harmoni, hur vi än gör och då blir det svårt att göra ett bra jobb.

HEj Robz att det inte skulle spela så stor roll fattar jag inte alls vad du menar, det spelar ju all roll i världen ju. Om det är så att du kandiderar till ordförande posten kan det ju vara intressant och veta vad du vill göra med föreningen eller?
Spelar det någon roll om jag e ny? Och är det mindre intressant och svara på min fråga för att ja e ny, en mycket konstig inställning i mitt tycke för att vara en kandidat till ordförande.
Jag vet inte vem du är mer än vad som skrivs här på sporthoj och jag skiter fullständigt i vem du är bryr mig bara om vem som ska leda föreningen!!!!!!! Och på vilket sett han,hon ska göra det på.

Du med fler verkar ha fått för er att makten ligger hos en ordförande?
Är det så föreningen har drivits hittills??
Ordföranden är en samordnare (helst en strukturerad "projektledare") - besluten fattas av styrelsen.

Om du nu bryr dig så mycket om föreningen, borde du kanske varit anmäld till årsmötet?
En sak är dock säker - jag ogillar körkortslösa i gatgrupper...
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej!

Jag kan bara klistra in vad som redan skickats ut...

Kristian och Jane har av olika skäl valt att avgå även om det kvarstår tid på deras period. Nuvarande styrelse har valt att ersätta dessa två poster med vikariat fram till ordinarie omval 2009. Namn på dessa poster kommer så fort som möjligt.

..fast jag är inte kvar i styrelsen längre men det kanske klargör iaf?!

Mvh,
Kristian
fd ViceOrdförande
Då jag själv blivit nominerad till att kunna väljas in i styrelsen så skulle jag vilja veta på vilka grunder och med stöd i vilken av de 16§ vi har i stadgarna styrelsen SJÄLV tagit detta beslut? :va

Vi har ingen valberedning och därmed ingen oberoende part som kan nominera kandidater, kan det då anses som riktigt att en sittande styrelse beslutar om en framtida styrelses sammansättning? :va
I mina ögon låter detta väldigt konstigt och inte helt i linje med hur en demokratisk förening bör styras.

Ingen skugga ska någonsin falla på de som grundat Sydskånes Emse, ni har alla gjort ett fantastiskt jobb men när en förening växer till den storlek SSEmse har idag måste man vara beredd på att förändringar krävs.

Något har uppenbarligen hänt då ett antal nyckelpersoner i styrelsen självmant väljer att hoppa av innan ordinarie mandattid. Jag tycker det då inte är mer än rätt att ett årsmöte skall få välja alla de platser som är till förfogande!

Gällande den infekterade debatten gällande ny ordförande tycker jag själv Robz är en utomordentlig kandidat och hans CV är väldigt tungt vägande.
Förstår inte varför man skulle uppfattas som bror duktig bara för att man berättar vilka tidigare förtroendeuppdrag man haft? :confused:

Själv var jag under sju år ordförande för 15 säljare i branschklubben på det företag jag jobbar. Anledningen till att mina kollegor ville ha mig i den positionen var att jag alltid vågade stå upp mot företagsledningen och tala för min åsikt.
Något som är absolut vitalt om man vill ha ett dynamiskt ledarskap.
Om man nu är nominerad så är det väl i medlemmarnas intresse att veta lite om de kvalifikationer kandidaterna har? Varför skulle det vara besserwissertakter?

Till de medlemmar som läser här och ska gå på årsmötet men kanske inte är medvetna om vad ett val egentligen går ut på:

Dessa poster ska väljas om:

Följande styrelseposter är på omval till detta årsmöte:

Ordförande: Hans Konstenius (avgående)

Sekreterare: Thomas Christiansson (omval)

Suppleant: Tommy Wall (omval)

Suppleant: Stefan Hansson (omval)
--------------------------------------------------------

Bara för att man sagt ja och står tillgänglig till omval så betyder det inte att man per automatik måste väljas om. Det kan finnas kandidater som nominerats och som kanske är bättre lämpade än den som idag sitter (detta sagt utan att påstå eller insinuera att så är fallet med de kandidater som sitter idag, vill vara överdrivet tydlig på denna punkten.)
Jag vill bara förtydliga hur det går till när man väljer på årsmötet.

I mina ögon borde posterna som blivit lediga i förtid väljas av årsmötet alternativt utses av den demokratiskt valda nya styrelsen. Ingen gammal styrelse borde få skicka vidare "sina" kandidater in i framtiden. Även om det bara gäller ett år.

/ Mikael Pålsson
Medlem 10021 i Sydskånes Emse

:tummenupp Mycket bra poäng!!

Kunde vara intressant o veta vad de olika kandidaterna tankar kring föreningens framtid.

-Är detta något som kommer o redogöras innan valet, finns det utrymme på mötet eller?
Jag ställde samma fråga till Jane när hon ringde och frågade om jag var villig att ställa upp då jag blivit nominerad.
Efter hon haft en väldigt snabb och informell diskussion med Hans så fick iallafall jag uppfattningen om att så skulle vara fallet. De (vi) nominerdade kandidaterna skulle offentliggöras innan årsmötet och inte på detsamma.
Hoppas vekligen det blir så.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vi har ingen valberedning och därmed ingen oberoende part som kan nominera kandidater, kan det då anses som riktigt att en sittande styrelse beslutar om en framtida styrelses sammansättning? :va
I mina ögon låter detta väldigt konstigt och inte helt i linje med hur en demokratisk förening bör styras.

I mina ögon borde posterna som blivit lediga i förtid väljas av årsmötet alternativt utses av den demokratiskt valda nya styrelsen. Ingen gammal styrelse borde få skicka vidare "sina" kandidater in i framtiden. Även om det bara gäller ett år.
Jag fattar det som att styrelsen bestämmer vilka som skall ha just de befattningarna, alltså att man i den nya styrelsen bland sina medlemmar utser de som skall vara kassör och vice ordförande. Det är alltså ingen råga om att gamla styrelsen skickar sina kandidater vidare. Fast jag kan ha fattat det fel.

De (vi) nominerdade kandidaterna skulle offentliggöras innan årsmötet och inte på detsamma.
Hoppas vekligen det blir så.
Jepp, det skulle vara bra. Jag skulle också önska att alla motionerna offentliggörs innan mötet så folk får en stund på sig att fundera igenom dem.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top