Äntligen är den här!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hittat den på blocket.
Dyra turboinstalationer ter sig onödiga.
26% effektökning för 800 bagis.

Fan vet om man inte skulle köpa och köra i bänken bara för att! :D

Nån mer spekulant?

Länk till det oumbärliga: http://www.blocket.se/vi/19076872.htm?ca=10_s :yoparty

Nån som kan uttala sig om denna fantastiska utrustning?
Är överskriften i anonnsen Mexikansk eller Svensk?
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag tycker det verkar helt otroligt.
Dock kanske avancerat att koppla in xD

Men det är ju bara min åsikt. Förmodeligen skitenkelt.

Underbart smidig lösning.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
El Turbo Supercharger:rofl :rofl :rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
kan inte någon köpa och testa skiten, snälla?:D
 

Dr.Bike

Guest
Klart det funkar.
Men några 26% ger det inte.

Funkar ju som en luffarturbo.
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
har hört talas om de som har modifierat luftrenaren (Den gamla hederliga runda modellen) med en elektrisk fläkt.
skall ha använts som ett fusk inom folkrace.
 

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ingen:(
skulle ju inte våga testa den utan att ställa om bränsle/tändning/komp samtidigt och då blev det dyrt iallafall....
 

miksu

Medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
södravi
Hoj
Yamaha r1 2001
Ca 40% Av motorns effekt kommer ut genom avgaserna i form av värme och rörelseenergi. En turbo använder denna rörelseenergi. En hästkraft ca 740 watt . Då måste elmotorn som driver turbon vara på mkt effekt. Skulle tömma batteriet direkt. Generatorn skulle inte orka. Så någon större effektökning kan det inte bli.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ca 40% Av motorns effekt kommer ut genom avgaserna i form av värme och rörelseenergi. En turbo använder denna rörelseenergi. En hästkraft ca 740 watt . Då måste elmotorn som driver turbon vara på mkt effekt. Skulle tömma batteriet direkt. Generatorn skulle inte orka. Så någon större effektökning kan det inte bli.

Så du menar att det inte går att få ut 26% effektökning av en liten fläkt? :näsblod

Jag tror så här.
Killen hade en trave elfläktar liggandes och såg ett parti luftfilter billigt på blocket.
Simsalabim ElTurbo.... :cpparty

Jag har alltid drömt om att turbokonvertera nånting, vadsomhelst... Kanske ska slå till nu...?

Vart nånstans i Pro Suberbike reglementet står det att man inte får ha en elfläkt inkopplad till luftburken???

Bli först! :tummenupp
 
Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Så du menar att det inte går att få ut 26% effektökning av en liten fläkt? :näsblod

Jag tror så här.
Killen hade en trave elfläktar liggandes och såg ett parti luftfilter billigt på blocket.
Simsalabim ElTurbo.... :cpparty



Vart nånstans i Pro Suberbike reglementet står det att man inte får ha en elfläkt inkopplad till luftburken???

Bli först! :tummenupp



Kanske vore nåt!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ca 40% Av motorns effekt kommer ut genom avgaserna i form av värme och rörelseenergi. En turbo använder denna rörelseenergi. En hästkraft ca 740 watt . Då måste elmotorn som driver turbon vara på mkt effekt. Skulle tömma batteriet direkt. Generatorn skulle inte orka. Så någon större effektökning kan det inte bli.
Nej, antagligen så sänker det effekten med 26% istället. Utom på 4t-moppar möjligen :rolleyes:
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nja, precis denna annonsen lovar mer än vad den håller.

Jag gjorde en massa tester med sådant här när jag var yngre och den enda "fläkten" som gav märkbar prestanda skillnad på testbilen var den ifrån en lövblåsare :D

Den enda sådan här jag vet som är värd namnet är nog E- RAM http://www.electricsupercharger.com/index.html

Den på blocket verkar vara samma bluff som figurerat på ebay, förmodligen är det samma fläkt som man kunde köpa på Biltema tidigare för drygt en hundring, den ser iaf exakt likadan ut...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top