Flytta till Kungsbacka?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena KingsHill!
Jag o damen funderar på att flytta till Varberg eller Kungsbacka, från MARS- och framåt. Hon i fråga är klar som jurist och hoppas på att få jobb i Göteborg.

Är KingsHill nått att ha? :)
Har varit mkt i Varberg, bott i Halmstad. Men inte tänkt så mkt på Kungsbacka.

Är intresserasd av att arbeta på lager, byggvaru/järnhandel, eller liknande. Har truckkort.
Är utbildad o verksam Möbelsnickare just nu så jag kan finsnickra också, men söker helst ovanstående 1:hand.

Nån som har tips eller ideer? Kanske är bud på att ställa sig i bostadskö också!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Klart ni ska flytta till Kungsbacka! Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina "jobb-frågor". Men jag kan säga att Kungsbacka är ett grymt ställe att bo på:tummenupp
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Jag har bott i kungsbacka i 15 år och samtidigt arbetat i Varberg under en viss tid.

Den stora skillnaden städerna emellan är att Varberg är en oerhört säsongsberoende stad med allt vad det innebär, på sommaren är det fullt med turister, trafikkaos och långa köer till bad,affärer osv medans vintertid så tycker ialla fall jag att staden dör ut.

Kungsbacka är mycket större med närheten till Göteborg och inte i närheten av samma säsongsbeteende som i Varberg.

Detta är som sagt min åsikt!

Hos oss är du i vilket fall mer än välkommen!

Snövit
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena och tack för en intressant inblick i de båda städerna.
Kan förstå det du säger med sjukt mkt folk på sommrarna i Varberg. Det bör jag själv veta som brukar vara där på sommrarna. Kungsbacka är inte, för mig, någon turiststad då jag faktiskt inte vet något om den!

Det är bra att Kungsbacka ligger nära en storstad, med möjlighet och närhet till olika saker.

Vi gillar havet mycket och skulle vilja ha tips på coola ställen, både sommar o vintertid! Jag vågsurfar o därför hängt mkt längs hela kusten, men inte på ÅSA, som sägs vara ett schysst surfställe.

Nått annat intressant som ni kan berätta är det välkommet!
Första chansen till flytt är att iallafall fixa ett SOMMARJOBB i Kungsbacka! Har jag det så är det iallafall en bra början :tummenupp


Jag har bott i kungsbacka i 15 år och samtidigt arbetat i Varberg under en viss tid.

Den stora skillnaden städerna emellan är att Varberg är en oerhört säsongsberoende stad med allt vad det innebär, på sommaren är det fullt med turister, trafikkaos och långa köer till bad,affärer osv medans vintertid så tycker ialla fall jag att staden dör ut.

Kungsbacka är mycket större med närheten till Göteborg och inte i närheten av samma säsongsbeteende som i Varberg.

Detta är som sagt min åsikt!

Hos oss är du i vilket fall mer än välkommen!

Snövit
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Kungsbacka är kanon, Finns allt du behöver och är nära till havet, nära till fina mc vägar (lygnern) och nära till Göteborg:tummenupp
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Både varberg o kungsbacka är bra om du gillar att surfa.Men kungsbacka är bättre att bo i har bott i bägge städerna
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ok tackar för svaren.
Perfekt att flytta i lågkonjunkturen, äsrskilt nu när man har ett jobb. :va Men är inte speciellt sugen att vara kvar, så jag får försöka jaga ett sommarjobb till att börja med. Drar kanske neråt April o letar jobb. Tar min gammel-volvo, leta jobb o testa surfet :tummenupp

Ett par frågor bara, finns det gott om bostadsrätter i Kba? Tänkte isf att man kunde börja med att hyra i andrahand. Kommer såklart leta lite.

Men var kan chansen vara att få en lägenhet efter 6mån bostadskö?

Vilka bostadsbolag finn det?

Tackar igen :tummenupp
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Ok tackar för svaren.
Perfekt att flytta i lågkonjunkturen, äsrskilt nu när man har ett jobb. :va Men är inte speciellt sugen att vara kvar, så jag får försöka jaga ett sommarjobb till att börja med. Drar kanske neråt April o letar jobb. Tar min gammel-volvo, leta jobb o testa surfet :tummenupp

Ett par frågor bara, finns det gott om bostadsrätter i Kba? Tänkte isf att man kunde börja med att hyra i andrahand. Kommer såklart leta lite.

Men var kan chansen vara att få en lägenhet efter 6mån bostadskö?

Vilka bostadsbolag finn det?

Tackar igen :tummenupp

De 2 största bolagen i Kba är Eksta och Kungsbacka bostäder, en riktigt nice bostadsrätt får du beroende på storlek och läge mellan
600-1.000.000:- , har en kompis som försöker sälja sin 3:a i Vallda där jag bor(som är ruggigt fin) utan lycka nu och dom har sänkt priset med 300.000:- till runt en miljon.

Vilken typ av jobb söker du?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
De 2 största bolagen i Kba är Eksta och Kungsbacka bostäder, en riktigt nice bostadsrätt får du beroende på storlek och läge mellan
600-1.000.000:- , har en kompis som försöker sälja sin 3:a i Vallda där jag bor(som är ruggigt fin) utan lycka nu och dom har sänkt priset med 300.000:- till runt en miljon.

Vilken typ av jobb söker du?
Ok tack!
Funderar på att ta en hyreslägenhet första tiden, då tjejen kommer göra "karriär" och jobba ihäl sig. Men sen såklart blir det nog ett köp!

Jadu, jag kommer väl söka lite allt möjligt, men det jag kan:
Lager
Logistik
truckförare
Möbelsnickeri (utbildad o jobbar med detta nu)
monteringsjobb av alla slag
Industrijobb av alla slag
Budförare m.m.
Järnhandel
Byggvaruhandel
Även kört CNC inom träindustrin

m.m. Visst har man ett brett kunnande ;)
Nä men har man hållt på med fin-snickeri, har man berört så många områden, som leder till att man lyckats få många olika jobb.

Ha en fin helg allihopa!
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Både Kungsbacka och Varberg är charmiga städer. Du är välkommen att söka jobb på Södra Timber (sågverk) där jag jobbar, ju fler mc-intressade arbetskamrater desto bättre:). Det händer emellanåt att dom söker efter truckförare och träkunnig personal.

http://www.sodra.com/sv/Om-Sodra/
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Både Kungsbacka och Varberg är charmiga städer. Du är välkommen att söka jobb på Södra Timber (sågverk) där jag jobbar, ju fler mc-intressade arbetskamrater desto bättre:). Det händer emellanåt att dom söker efter truckförare och träkunnig personal.

http://www.sodra.com/sv/Om-Sodra/
Tack för tipset! Är det i Väröbacka du jobbar?

Jag kan ju vara kvalitetskontrollant o slänga allt som inte är 4sidigt kvistfritt :tummenupp
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Tack för tipset! Är det i Väröbacka du jobbar?

Jag kan ju vara kvalitetskontrollant o slänga allt som inte är 4sidigt kvistfritt :tummenupp

Väröbacka is da place:) mellan Varberg och Kungsbacka. Du hade varit given som sorterare, dock hade det blivet mycket slängt då 4sidigt kvistfria bitar är sällsynta på Värö.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Väröbacka is da place:) mellan Varberg och Kungsbacka. Du hade varit given som sorterare, dock hade det blivet mycket slängt då 4sidigt kvistfria bitar är sällsynta på Värö.

Vi köper Furu 4sidigt kvistfritt 1 1/2tum från SÄTER, helt sjukt bra kvalitet. Vi gör specialfönster o dörrar till K-märkta hus. Rätt kul att allt ändå skall målas, men kunderna blir förvånade o vill nästan imte måla objekten som vi gör, när det är så fint virke...

...Men så kostar våra prylar därefter!

Tack för infon o hade gött!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
En till rolig fråga :)
Kikar på områden att bo i KBA. Vi hade väl tänkt att bo ganska centralt då tjejen kommer pendla till GBG. Några schysta områden runt Järnvägsstationen att bo i?
Hålabäck, signeskulla tingberget... fler?

Har en lapp på områden från Kungsbacka bostäder... Men alla är inte med på eniro-kartan :D
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En till rolig fråga :)
Kikar på områden att bo i KBA. Vi hade väl tänkt att bo ganska centralt då tjejen kommer pendla till GBG. Några schysta områden runt Järnvägsstationen att bo i?
Hålabäck, signeskulla tingberget... fler?

Har en lapp på områden från Kungsbacka bostäder... Men alla är inte med på eniro-kartan :D

Kolla är trevligt:tummenupp Västra villastan där jag bor är också fint men dåligt med lägenheter här :näsblod
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Blev dessa fyra som jag X:ade

Centrala Staden
Syrengatan/Rosengatan
Kolla
Signeskulle-hede-tölö

Vill ni utfärda en varning på något av ovanstående så är det dags inom 5min, för annars skickar jag iväg det :tummenupp
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
syrengata/rosengatan e kbas ghetto :) Bara så du vet har jag vart med i bostadskön i kba i 8år utan att bli erbjuden en enda lägenhet. Dom förmedlar ca 400 om året och det är mer en 5000 i kö :huvet sluta med att jag köpte ett hus. Satsa på privat hyresvärd eller köp nåt annars e det bara att glömma lägenhet om du inte vill betala ca 10k för en 2a
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
syrengata/rosengatan e kbas ghetto :) Bara så du vet har jag vart med i bostadskön i kba i 8år utan att bli erbjuden en enda lägenhet. Dom förmedlar ca 400 om året och det är mer en 5000 i kö :huvet sluta med att jag köpte ett hus. Satsa på privat hyresvärd eller köp nåt annars e det bara att glömma lägenhet om du inte vill betala ca 10k för en 2a

Tjena o tackar. :tummenupp
Förstod att det skulle vara så, en "förort" till GBG är som runt Sthlm, finns ALLTID folk som kan betala och vill bo.

Kommer satsa på privat 1år, då hoppas jag att tjejen min fått jobb på Advokatbyrå, då kan man ta fram den stora plånboken :D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Blev dessa fyra som jag X:ade

Centrala Staden
Syrengatan/Rosengatan
Kolla
Signeskulle-hede-tölö

Vill ni utfärda en varning på något av ovanstående så är det dags inom 5min, för annars skickar jag iväg det :tummenupp

Syrengatan/Rosengatan skulle jag hålla mig borta ifrån:näsblod Särskilt om man äger en MC :näsblod
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Jag såg inte Vallda någonstans i din lista:va

Kanon med bussförbindelse direkt in till pendeln, nära till havet och raka spåret ut på kurviga vägar. ( Och så bor det ju en och annan jävligt trevlig hoj åkare i trakten)

Keep out från syrén/rosengatan:fakta

Där är inte stabilt att förvara hoj överhuvudtaget.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top