STOR Offroad BMW/KTM etc

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet att det finns några härinne som kör stora offroadhojar.

Vore kul om ni kunde skriva in er här. Kanske kan vi ordna nån lerig gruppkörning till våren?
 

122025

Guest
Tjenare! Jag hade en Yamaha TT600E 2001, som tyvärr blev stulen för två månader sedan. Men jag letar efter en ersättare, och då är jag sugen på grusbus igen!

Kommer kika in här då och då, se utifall något intresse finns. Annars så pm:a gärna!

MVH Anton
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Har en Cagiva Navigator vilket är lite ovanligt. 1000cc v-twin på 100hk och som toppar en 220 knyck. Grym väghållning på både grus och asfalt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har inte tillgång till något större än en 703cc offroadstånka. Men föredrar ändå att köra firmans V-Strom 650 framför den.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Har en Superenduro, används mest till grusbus och är därför skodd med Crossdäck.

Funderar på att använda den mer som en offroadhoj nästa sommar och behöver därför lite "mildare" däck, som helst ska fungera på både grus och asfalt.
När jag säger fungera menar jag inte knäskrap och 200 km/h utan pendlarfart till och från jobbet och skaplig livslängd.
Jag har 21" fram och 18" bak.
Vad åker ni andra på?

Det ska väl även på väskor så småningom. Någon som har en billigare lösning än Touratech?
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Jag skulle kunna tänka mig vara med på en sväng!
Kör aprilia ETV 1000 Caponord.
Funkar kanske inte i värsta leran men grus går fin fint.

/Dimman
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Jag har 21" fram och 18" bak.
Vad åker ni andra på?

TKC80 bak, Pirelli mt60 fram.
Funkar bra på gata och grus/terräng.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har en Superenduro, används mest till grusbus och är därför skodd med Crossdäck.

Funderar på att använda den mer som en offroadhoj nästa sommar och behöver därför lite "mildare" däck, som helst ska fungera på både grus och asfalt.
När jag säger fungera menar jag inte knäskrap och 200 km/h utan pendlarfart till och från jobbet och skaplig livslängd.
Jag har 21" fram och 18" bak.
Vad åker ni andra på?

Det ska väl även på väskor så småningom. Någon som har en billigare lösning än Touratech?

TKC80 skulle funka bra, om det nu finns i de där storlekarna.
Vill du ha nåt som är ännu mer anpassat för gata (dvs bättre livslängd) rå rekommenderar jag Anakee (mer gatmönster, men funkar bra på grus också, dock ej ren "offroad")
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hej! Har en Cagiva Navigator vilket är lite ovanligt. 1000cc v-twin på 100hk och som toppar en 220 knyck. Grym väghållning på både grus och asfalt.

En sån fick jag låna av min snälla däckbytarverkstad, fan vad den gick. Skulle man satt sig på en 600 stånka efter hade man ruttnat.

Han hade satt på de klistrigaste gatdäck som fanns i den dimensionen och jag var iaf uppe i 200 på Nynäsvägen med den, visseligen med ett milt vobbel i långa kurvor.

Ganska ful, dåligt andrahandsvärde och ovanlig modell i Sverige gör den dock inte till någon storsäljare tyvärr..

Fast 100 hk? Säkert?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
ca 100hk javisst. Det är ju en nedstrypt tl1000 motor. Ska skaffa andra pipor och powercommander så blir det lite hästar till. En annan rolig tanke är att sätta i en tl1000r motor 135hk eller en tl1000s motor 125hk. Vilket ös det skulle bli. Tror dom strypt ner originalmotorn med andra kammar och ändrat insprut. Jovisst en del kanske tycker den är ful men inte jag. Rätt läcker med dubbla pipor under sadeln. Har lite mer offroad anpassade däck på den nu då jag kör en del grusväg. Köpte den i våras för 37000:- vilket är helt ok för en välvårdad -00.
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Vet inte var gränsen går för stor offroad men jag har iaf en BMW F800GS.
Hade sporthoj förut så man hänger här en del fortfarande.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet inte var gränsen går för stor offroad men jag har iaf en BMW F800GS.
Hade sporthoj förut så man hänger här en del fortfarande.

Riktigt fin hoj. Jag körde en under några veckor i somras!
Varit ute i geggan med den än? Saknar du sporthojen?
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Riktigt fin hoj. Jag körde en under några veckor i somras!
Varit ute i geggan med den än? Saknar du sporthojen?
Jag trivs bra med hojen, men det är väl klart att man saknar sporthojen ibland.
Har testat lite bankörning med den och det går rätt skapligt faktiskt.

Jag har bara kört med originaldäck än så länge så det har inte blivit något åka i geggan, man är ju ganska färsk på det här med offroad och att ge sig ut i skogen med den så tycker jag att den känns för stor.
 

Däckis

Bumsenörd! Rejsa mot mig så är du körd
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2007.BMW.R1200GSA Evo 1 by BIKE Trollhättan.nr1
Jag är på om det fortfarande är aktuellt :yoparty. Men jag kör inte i lera :crashmen vill lära mig grusbus så skrik :hördutill så monterar jag på vintermackorna TKC80. Åker ni omkring runt Huvudstaden eller ??? Jag har nämligen vintermackorna fulla med dubb och Polisen gillar tydligen inte dubb innan 1 oktober :fatta!
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Har ni testat att gå in på SOE.se?
Ett måste för grus fantasten.
Dom har mycke grus-körningar runt stockholm.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är på om det fortfarande är aktuellt :yoparty. Men jag kör inte i lera :crashmen vill lära mig grusbus så skrik :hördutill så monterar jag på vintermackorna TKC80. Åker ni omkring runt Huvudstaden eller ??? Jag har nämligen vintermackorna fulla med dubb och Polisen gillar tydligen inte dubb innan 1 oktober :fatta!

Har typ 2 helger kvar att köra..... Blir det fint väder kommer jag nog att ta en lite längre tur om vädret är ok (dvs plusgrader och inget regn). Kör oftast norr om stan eller i trakterna söder om Eskilstuna då det finns gott om grus där.

Har ni testat att gå in på SOE.se?
Ett måste för grus fantasten.
Dom har mycke grus-körningar runt stockholm.

Jo, SOE är kul, men de kör mestadels med lättare hojar, så man blir snabbt avhängd där om man kommer med en gris.......
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top