Bak cuts

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Jag ska förlänga min -01 GSXR1000 Turbo och vill ha tips på hur jag förlänger min nuvarande cuts eller vilka i sverige som tillverkar dom. Min blir ca:20 cm längre med förlängningarna på.
Titta i mitt garage på bilden jag lagt in där på en cuts!
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Varför ska du ha en längre cuts, den ser väl bra ut så där? Den där hojen är väl byggd för PSB som du tänker åka, och då får du ju inte förlänga den mer. Max hjulbas med överladd=1500mm.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej Bergren

Jo, visst kommer jag att köra PSB med den och då förblir den i detta skicket. Men Jag tänkte även åka SGB eller TEB I MSDR som vi åker också. SGB kommer jag att köra i TSDS.
Sen en fråga Bergren: Får man ha programerbar laddtryckstyrning (Olika tryck för varje växel)och luftväxling?
 

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
Jo, visst kommer jag att köra PSB med den och då förblir den i detta skicket. Men Jag tänkte även åka SGB eller TEB I MSDR som vi åker också. SGB kommer jag att köra i TSDS.
Sen en fråga Bergren: Får man ha programerbar laddtryckstyrning (Olika tryck för varje växel)och luftväxling?

Laddtrycksstyrning, JA
Tryckluftsväxling, solenoid eller annan halv/helautomat tror jag inte är tillåtet förutom quickshifter som bryter tändning alt. sprut. Detta är nog från PSB-reglementet, i SGB är det mesta tillåtet, utom fortare än 9,5
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Laddtrycksstyrning, JA
Tryckluftsväxling, solenoid eller annan halv/helautomat tror jag inte är tillåtet förutom quickshifter som bryter tändning alt. sprut. Detta är nog från PSB-reglementet, i SGB är det mesta tillåtet, utom fortare än 9,5
Du har helt rätt, förutom att i SGB är ALLT tillåtet :) .
Laddtrycksstyrning i PSB=OK
Tryckluft eller annan automatikväxling i PSB=AJJABAJJA.

Det enklaste vid sådana här frågor borde vara att läsa reglementet som finns på svemos hemsida.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top