FMCK Boden tråden

_rills_

Guest
Ska vi ha en bestämmd dag eller ska vi bara ta och diskutera ihop om vilka dagar vi ska träffas?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag gillar Onsdagar bättre:) Sen måste jag nog höra med Marit om det ska vara någon repetitionskurs för 258...
 

Gule

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Råneå
Hoj
Triumph Daytona 955i CE -02
När och var blir nästa träff då, om man skulle få för sig att dyka upp?
 

_rills_

Guest
På torsdag!

Men ändrade planer alla FMCK Medlemmar!
Vi bra väder samling kl 18:00 på OK/Q8 sen får vi diskutera hur upplägget kommer bli frammåt, men ett fika hade jag väl tänkt att vi skulle ta och några mil körning!

så hoppas på bra väder alla!
 

Gule

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Råneå
Hoj
Triumph Daytona 955i CE -02
Så bra att jag läste det vid den här tiden då. :/
Får haka på nästa gång istället. Nästa torsdag då?
 

_rills_

Guest
Tja!

På lördag så anordnar vi från fmck Boden en sista körning för denna sommar.
Start på ok/q8 i Boden kl 12:00 och sen rullar vi iväg mot älvsbyn.

På kvällen kommer vi ha en hojfest på våra klubblokal. Kommer vara lite grillning och öldrickning på schemat.

Om intresse finns att komma så pm:a mig för info.

Mvh
Ricard
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tja!

På lördag så anordnar vi från fmck Boden en sista körning för denna sommar.
Start på ok/q8 i Boden kl 12:00 och sen rullar vi iväg mot älvsbyn.

På kvällen kommer vi ha en hojfest på våra klubblokal. Kommer vara lite grillning och öldrickning på schemat.

Om intresse finns att komma så pm:a mig för info.

Mvh
Ricard

Tja Rille

Jessan fixade teorin i onsdags så jag måste köra med henne hela helgen då nästa vecka är sista veckan VV håller uppkörningar och hon ringer flera ggr/dag för att få en tid för uppkörning under nästa vecka så jag måste skippa lördagens körning pga detta men kommer ju på grillningen :)
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
"Avrostning" på Hedenbasen kl:10:00 på söndag den 9maj

Hej på er

Avrostning på Hedenbasen utanför Boden för FMCK medlemmar (som deltar gratis) samt SMC medlemmar och andra hojburna som då får betala en mindre avgift till SMC.

Jag har bokat hela Hedenbasen både lördag och söndag och viss övningskörning kommer att förekomma på lördagen samt från 08:00 på söndagen.

För FMCK medlemmar (eg ordonnanser med avtal) kommer det även att finnas fika mm som Norrbottensgruppen stödjer oss med.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hej på er

Avrostning på Hedenbasen utanför Boden för FMCK medlemmar (som deltar gratis) samt SMC medlemmar och andra hojburna som då får betala en mindre avgift till SMC.

Jag har bokat hela Hedenbasen både lördag och söndag och viss övningskörning kommer att förekomma på lördagen samt från 08:00 på söndagen.

För FMCK medlemmar (eg ordonnanser med avtal) kommer det även att finnas fika mm som Norrbottensgruppen stödjer oss med.

Uppdatering: Jag har hämtat ut: Bullar, varmkorv+bröd, ketchup+senap+bostongurka samt festisar och kaffe för kokning till 8personer, detta är då avsett till i första hand FMCK avtalspersonal och därefter i mån av tillgång FMCK medlemmar. Grillpinnar får vi tillverka på plats och ved transporterar jag ut till basen under söndagen. Tror att jag även kokar kaffe och tar med mig i termosar.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Överlevde ca 40mil på en MC258:a på en dag, gissa om det känns i fingrarna att man kört denna hoj i fyra dagar
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Avrostnings övning 2011 Hedenbasen

Hedenbasen i Boden är nu officiellt bokad för FMCK/SMC avrostningsövning den 8/5. Nu planerad start tid är 10:00 men mer info kommer om detta. Jag har även bokat lördag så tid ges till instruktörer att föröva på platsen.

FMCK medlemmar deltar gratis från våra närmaste upptagningsområden Luleå, Piteå och Kalix.

SMC sköter som vanligt sin del av detta arrangemang och för SMC medlemmar hänvisar jag till SMC egen information kring detta (se hemsidan).

Vidare funderar vi på att göra ett samarrangemang med SMC på Hedenbasen senare under sommaren med lite mer avancerad körning, mer om detta senare.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Avrostnings övning på hedenbasen tillsammans med SMC den 6maj, alla FMCK medlemmar deltar utan kostnad.

FMCK kårträff 20-22 Juli på Ängesholmen utan för Boden, hit kommer då FMCK medlemmar från hela Sverige och vad som preliminärt planeras är lite Trial körning vid P49 och en sväng till Storforsen.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Då var det dax igen.. FMCK fest nu på lördag i vår lokal, medtag eget dricka och det ni vill grilla. Pommes, sallad mm fixar FMCK (jag då). Anmäl intresse här. Ring mig på: 070-5674309

Tanken är väl att vi försöker samsas om vilket märke som är bäst =D krogbesök senare för de som vill osv.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Lyfter tråden lite med lite info..

Tack till de som hjälpte till och som närvarade vid avrostningen på Hedenbasen i söndags.

FMCK Boden förfogar numera över en hjullastare med vilken vi nu undersöker om vi får ordna till Pelle gupp gupp banan med, en inte självklar sak numera då det är en miljöfråga.

Vi använder Hedenbasen som förr och jag har nyckel till bommen som numera är låst pga den dödsolycka som skedde under valborgsnatten men då med bil. Våra MC-övningsbanor finns uppmärkta på klargöringsplattan och jag har konor för manöverbanorna hemma hos mig vilka kan utlånas.

Nås på: 070-5674309
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Uppdatering FMCK Boden

Nytt år och ny styrelse samt en plan för ökad verksamhet under 2014. I planeringen är nu först den årliga avrostningen den 4maj på Hedenbasen. (Basen bokas 3-4 men lördagen den 3:e är instruktörs dag/banläggning mm). Vi söker fler medlemmar och gärna folk som också vill köra MC258:a som avtalsordonnans.

Ny hemsida: www-fmck-boden.se och nu har vi även Facebook grupp.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top