ProStreetBike i MSDR-cupen?

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Jag har ställt en fråga till Peter Norling som har hand om MSDR-cupen (www.msdr.se) om det inte skulle vara intressant att ta in PSB som klass på deras tävlingar. Han verkar vara positiv till det, men nu är ju frågan hur ni/vi ställer oss till det?
Kan det vara intressant? Jag själv skulle gärna åka på MSDR-tävlingarna i sommar.
Skriv gärna en rad så vi får veta hur ni ställer er till detta.

//Berggren
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Msdr

Tjena Berggren.Jag skulle kunna åka msdr men fästet på banorna är tveksamt,i Borlänge i somras spann det hela vägen & det är ju inte kul den banan har alltid varit skithal för psb hojar åkte även där för två år sedan, det går dock bra för de flesta sgb åkarna men med mycket pulver blir det problem.Har dock hört att Dala järna ska ha bra fäste,vi får nu hålla tummarna att banan i Lindesberg kommer att vara klar till sommaren.Det kommer bli najs då de är bra på att preppa banor./wachen.
 
Last edited:

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Jag skulle kunna åka msdr men fästet på banorna är tveksamt,i Borlänge i somras spann det hela vägen./wachen.
Jag har hört att flera arrangörer ska lägga ganska mycket stålar på banpreppning till sommaren. Vet dock inte hur just Borlänge ska göra.

//Berggren
 

czon

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Sollefteå
Hoj
knappt någon för tillfället!!!
Klasser i MSDR

Hej på er! Bra att du är på Peter om PSB,har också varit i kontakt med han angående mc klasser i MSDR och vill att dom kör, SGB,TEB,SB och SGB, finns mkt hojjar i områden kring MSDR´s tävlingsbanor i dessa klasser så det är bara att preppa banerna å köra, för det vill väl alla,eller hur?? vh uffe
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Msdr!

Visst skulle det vara kul med PSB i MSDR. Jag kommer att åka i den klassen i TSDS och SGB eller TEB i MSDR. Så visst....
Prepareringen är a och o på den punkten. Vi kommer ju att ha en deltävling i MSDR på Ope flygplats mellan Brunflo och Östersund 8-9/8 2009. Vi kommer att preparera banan till fullo. -94 coh -95 hade vi tävling här och det var perfekt vid den prepareringen. Till och med Leif Hellander var här på uppvisning och han var nöjd med fästet och åkte fort!!
Vi hade en Nostalgitävling i sommar här och det fästet var inget att klaga på. Men det hjälper ju till ocm det läggs ut mycket gummi av dom tävlande fordonen...:hojbusa .
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top