Dags att hetsa i NEC & REC på Anderstorp 2009

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det gäller att vara ute i god tid för att verkligen hinna hetsa. Jag tror på följande scenario


- Mumlan dyker upp en en superbikekittad Ducati F08, 15 mekaniker, 3 paraplyflickor samt Dallas Cowboys cheerleaders. Motorn skär på fjärde varvet.

- GSXR1100RRRRuinerad dyker upp och tar över första bästa team som verkar vilsna. Han fäller sedan uttalanden som "Teamchefens order fixar en stark start såhär på året - vinst är inom räckhåll". Han somnar dock efter sin sjunde folkbärs och misstas för spilloljeuppsamlare.

- Valmers har köpt sin ultimata endurancehoj - en tvåtakt 500cc som bara behöver byta kolv var tredje timme. Tyvärr har hårvaxet i år växt sig till oanade proportioner så han återfinns lite senare på Harrys under devisen "Håret är mitt allt" och kommer aldrig till start.

- DonQ är fortfarande skakad över Humlans insats 2008 (fortfarande omedveten att man hyrde in en Humlan Look-a-like från WSBK till finalen) och dyker nu upp med förhoppningen om att sätta personbästa. Krockar med GSXR1100RRR i depån (depåmoppe mot RSV'n) och vägrar därmed köra något mer med motiveringen "denna bana är förbannad av en häxa!".

- Oscar har insett att pappagenen är starkare än något annat och ansluter sig till oss som inte klarar av att köra fortare än 2,10 på banan. Leendet har nu stelnat...

- Strider kommer till förarmötet och ber att återigen få ta upp slutställningen i 2007 års NEC/REC. Ingen bryr sig varpå Strider surar ihop i ett litet hörn.

- Kris955 blir tagen av Svenska Tullen för trafik- samt smuggelbrott då han nu lastat 280 flak öl, 100 lådor vin samt 80liter sprit i en Honda Civic (med ratbiken ståendes på taket) och försöker motivera mängden alkohol med "Jag är dansk och törstig! For Hilvede!". Återkommer 2010 utan fotboja.

- Mille-R följer sin vana trogen att bara dyka upp vartannat rejs. Detta var inte det rejset som han tänkt komma till start. Nästa ser inte så bra ut heller.

- Skåneligan beslutar sig för att möta alla sina belackare i en form av utstuderad "bondestrejk". Hojen blir en traktor som bara kör på två hjul. Strider lägger in en protest som Brånalt avslår med motiveringen "två hjul på banan, fri trimning. Så står det i reglementet".

- Br Hörberg beslutar sig för att NEC är för litet för dom och ger sig in i VM. Blir bannlysta efter första tävlingen då det visar sig att Fransmännen inte förstår om de verkligen är bröder eller olika personer, och "sacreu bleu, det ärrrr inte mööööjligt att ha sådana förrrrarrrreeeeeeeee".



Serien vinns detta år äntligen av Het/Fet/Fiver/Va faan de nu kallar sig, då Humlan får Brånalt att skriva om reglementet UNDER varje tävling och alla andra blir uteslutna varje gång.

Någon som sätter emot?

/Freppa
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Lite väl tidigt att spekulera om 2009, men det låter ju inte osannolikt att Fiver vinner. Övriga får väl göra lite hur som helst, de andra placeringarna lägger vi oss inte i.
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Lite väl tidigt att spekulera om 2009, men det låter ju inte osannolikt att Fiver vinner. Övriga får väl göra lite hur som helst, de andra placeringarna lägger vi oss inte i.

Har inte ni sagt det de 3 senaste årtiondena!!!!!!!! SOPA:arsele :arsele

Skåneligan kommer som vinnare och slutar som segrare.:yoparty
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Vi vann fler race än er 2008. När Alkishajen höll sej på hjulen var vi aldrig sämre placerade än 2:a. Nuff said.....

Det gäller inte att ha en hög Högstanivå . Utan en hög lägsta nivå om man skall vinna ett mästerskap.

Slutställningen säger ju sitt. Eller hur.
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Ja faan, nästa år är det allt eller inget. Får jag inte med mig någon som vill köra alla race så skiter jag i det :huvet
För övrigt så hoppas jag att alla Rapidoteam som skulle kört i år men inte kom till skott alls skärper till sig och åtminstonde kör hälften :arsele
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja faan, nästa år är det allt eller inget. Får jag inte med mig någon som vill köra alla race så skiter jag i det :huvet
För övrigt så hoppas jag att alla Rapidoteam som skulle kört i år men inte kom till skott alls skärper till sig och åtminstonde kör hälften :arsele
Ja, till nästa år kan jag ju hoppa in och gästspela om andreförarn blir sjuk! :) Om jag har råd iom R1000 :rolleyes: och ni vill ha med en kraschkung i teamet :va Fast jag brukar ju å andra sidan göra rätt publikfriande vurpor :hihi
 

Mango

RapidoRacing 76
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 900 Superlight, GSXR 1000 rejs, KTM 640 SM
..........
För övrigt så hoppas jag att alla Rapidoteam som skulle kört i år men inte kom till skott alls skärper till sig och åtminstonde kör hälften :arsele

Vi vann ju hälften av de race vi ställde upp i ivarjefall.:pannkyss
/ Pokaljägarna RR76
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top