Handledare för övningskörning sökes (KHR)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tråden är till för KingsHill Riders medlemmar, allt annat kommer att tas bort. håll spammet i avsedd tråd.

Är ju många medlemmar i klubben som ska ta körkort till våren och jag antar att flera av dem gärna skulle vilja hitta en handledare att köra några svängar med:tummenupp

Godkännande av handledare för övningskörning med mc kostar 170 kr (har jag för mig), och jämför man med körskolans priser så har man sparat in den kostnaden på en kvart:)

Så ni som uppfyller kriterierna för att vara handledare(finns att hitta på vv.se tror jag, eller körkortsportalen), och är villig att bringa lite glädje i en grön hojåkares liv, kan ju lägga någon timma per vecka under säsongen på att köra lite hoj i ett lugnt tempo och visa "hur man gör".

Eventuella "ersättningar" mer än det självklara(övningsköraren står för handledaravgiften) får ni själva komma överens om:tummenupp

I denna tråden kan ni som söker handledare skriva ett inlägg och se om någon nappar:tummenupp
 
Last edited:

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
Hej!
Jag hade tänkt ta mitt hojkort så snart på våren som möjligt, så om det finns någon som skulle kunna tänka sig att övningsköra med mig en kanska kort men intensiv period så fort det blir väder hör gärna av er!

Och tack till limez som startade tråden, det skulle bli ganska dyrt att ta hojkort om man var tvungen att få in alla mil i rumpan på bilskolan
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Får se till våren.... har en "åkpåse" redan. Men han har egentligen inte tid med att ta kortet.. så hör av er i vår!:tummenupp

alla mina "åkpåsar" har fått körkortet på första uppkörningen. dock vet jag inte om det är min förtjänst :D
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Jag vill gärna ha någon att övningsköra med! Om någon är intresserad gäller det antagligen från och med maj, när jag kommer hem från London. Jag kommer antagligen köpa en motard (tror jag:va ) så fort jag har fått tillräckligt med pengar.

Om någon är intresserad så är det bara att PMa:tummenupp
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Övningskör man inte själv sätt en lapp på ryggen å säg att din handledare har försvunnit :) har tyvärr inte haft kortet så länge så jag kan erbjuda laglig övningskörning men hur många kör lagligt :D
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
För 2 år sedan blev jag tvingad, tillsagd av inre röster, ett rymdskepp landade och sa åt mig eller hur det nu var att göra en riktigt snygg omkörning av 5 bilar och två refuger (på fel sida tyvärr)

vad jag inte visste då var att våra kära trafikvaktare stod runt hörnet vilket innebär att jag tyvärr inte får agera Handledare på ett tag.

Men är det någon som vill träna till våren inbromsningar, lågfart, koner eller liknande så ställer jag mer än gärna upp.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu lyfter jag denna tråden igen då vi är några stycken som snart ska ta det efterlängtade A kortet :)

Jag planerar att skaffa vit sprayfärg och märka ut manöverbanorna på lämplig parkeringsplats, tex. Freeport där inga bilar kommer in efter stängning av grindarna (runt 19-20), men med hoj är det en barnlek:) Sen är knepet att fylla PET-flaskor till ca 1/3 med vatten och ställa upp som "konor" :tummenupp

Öva öva öva:tummenupp
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Jepp Freeports parkering är riktigt bra, va där häromkvällen å övade lite. Den är ju halvtom på eftermiddagen/kvällarna, man kan ju också använda parkeringsrutorna att köra efter och runt. :)
 

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
Dåååååå var det dags att hitta handledare för ett par månaders intensiv hoj träning. Jag har då inte riktigt hittat min hoj än men den är på väg (hoppas jag, helst ska jag ha en inom ett par veckor, om jag får bestämma) och då vill jag kunna börja övningsköra även privat eftersom jag vill ta kortet snarast möjligt. Är det någon som är intresserad så kan ni väl skicka iväg ett litet pm kanske?
//Sandra
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Har tänkt att det skulle vara kul att dela med sig lite av min erfarenhet, men det där med tid är väldigt osäkert... Om det kan bli lite gruppåkning ibland på helger så kan jag absolut ställa upp och vara handlerade åt den som behöver.
 

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
Jag hade nog tänkt mig någon som kanske kan köra lite vardagskvällar (jag slutar vid 2 så det går bra på eftermiddagen med) och några helger eftersom jag som sagt gärna vill köra ganska så intensivt nu så att jag kan ta kortet innan hela säsongen är slut. Eller lagom tills den knappt har börjat. Eh runt midsommar helt enkelt. Kanske.
Har förövrigt skaffat mig en hoj att köra nu så det är bara handledare som fattas! (det blev en 25 år gammal suzuki GSX 400E, perfekt första hoj)
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Kan tänka mig att övningsköra lite med den som önskar :tummenupp

Sommarställe nere i Åsa å bor i Götet. King Hill ligger fint mittemellan.

Får ta betalt i cash då det är det hojjarna slukar. Att ta betalt i natura uppskattar nog inte min sambo... varken kvinnlig eller manlig :rolleyes:
 

Dharus

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000 R
Om det finns någon med tid över som kan tänka sig vara handledare så mottages detta gärna. Jag bor i Åsa utanför KBA.

/Micke
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Handledare för A1,A,BE,CE

Blir godkänd som handledare för A1 & A. Om..

...110385min...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top