Tips på bra TV-serier..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ett jobb om dagen... vafan, är man arbetslös skall man söka tills ögon rinner av alla platsannonser man läst.
Nu vet jag ju inte om du är arbetslös men det är i alla fall vad jag anser.

Vad gäller tv-serier så har jag totalt missat Entourage, är den nåt att slänga sig in i och sträckse från början?

Annars är det CSI, CSI:NY och Heroes som gäller för min del... kollade på Prison Break men tröttnade när de hamnade i fängelse nummer två.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ett jobb om dagen... vafan, är man arbetslös skall man söka tills ögon rinner av alla platsannonser man läst.
Nu vet jag ju inte om du är arbetslös men det är i alla fall vad jag anser.

Det håller jag med om men nu är det så att jag fortfarande ligger på uppsägningstid så jag orkar inte engagera mig mer än så än. Jag är ju inte officiellt arbetslös och går inte heller på någon jefvla A-kassa. :)
 

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
härnösand
Hoj
21 växlad
1. Life on Mars
2. Smallville
3. Supernatural
4. Dexter
5. Two and a half men
6. Life
7. NCIS
8. Fringe
9.Terminator.The Sarah.Conner.Chronicles
10. Burn Notice

Kanske har för mycket fritid men det är dom serierna jag följer.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Dexter har flera redan nämnt. Fear Itself, fristående avsnitt som håller hög klass. Masters of Horror, ibland ojämnt men går absolut att se.
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Mina favoriter

third_watch_image_tv_show__4_.jpg

Third Watch
IMDB betyg: 8.1
Mitt betyg: 10


Greys-Anatomy-tv01.jpg

Greys Anatomy
IMDB betyg: 7.3
Mitt Betyg: 10


2zgs21x.jpg

Firefly
IMDB betyg: 9.5.
Mitt betyg: 9



b38529595.jpg

The Venture Bros.

Tecknat, ja!
Nu måste jag tacka för denna tråd, för jag upptäckte precis att en 3:e säsong har gjorts och alla avsnitt har tydligen redan gått klart! SCHWEET!

venturebros_season3.jpg

Brock "the swedish murder machine" Samson är hårdast av alla de hårda!

IMDB betyg: 9.5
Mitt betyg: 9

Sen håller jag med om att Dexter, The Sopranos och Californication är skiten med!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Att ingen har nämnt That 70's show är ju ett mysterium trots att det är komedi.
Klart rolig serie!
Sedan som någon påtalade, Topgear, inte att förväxla med Fifth Gear.
Topgear ä helt suveränt bilprogram.
Fifth Gear är väl halvokej.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Boardwalk Empire

Ganska säker på att det fanns en nyare Tv-serietråd men hittar den inte.

Nån som sett Boardwalk Empire?
http://www.imdb.com/title/tt0979432/
boardwalk-empire.jpg



Martin Scorsese & Mark Wahlberg som producenter.
Steve Buscemi som gangster.

Bra skit! :tummenupp
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Finns det några schyssta spännande serier?
Gillar Prison Break, ogillar Dexter
 

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
Ingen som nämnt "Game of thrones"
Riktigt bra serie, medival/fantasy serie med Sean Bean

En av dom bästa serier jag sett!


9.5/10
Users: (37,048 votes) 164 reviews | Critics: 19 reviews

"Seven noble families fight for control of the mythical land of Westeros. Political and sexual intrigue is pervasive. The dominant families are the Houses Stark, Lannister, and Baratheon. Robert Baratheon, King of Westeros, asks his old friend Eddard, Lord Stark, to serve as Hand of the King, or highest official. Secretly warned that the previous Hand was assassinated, Eddard accepts in order to investigate further. Meanwhile the Queen's family, the Lannisters, may be hatching a plot to take power. Across the sea, the last members of the previous and deposed ruling family, the Targaryens, are also scheming to regain the throne. The friction between these clans, and with the remaining great Houses Greyjoy, Tully, Arryn, and Tyrell, leads to full-scale war. All while a very ancient evil awakens in the farthest North. Amidst the war and political confusion, a neglected military order of misfits, the Night's Watch, is all that stands between the realms of men and icy horrors beyond"
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Konstigt att ingen nämnt sons of anarchy, riktigt bra serie om ett amerikanskt motorcykelgäng. Fast det är ju inte sporthojar de kör :p
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Ingen som nämnt "Game of thrones"
Riktigt bra serie, medival/fantasy serie med Sean Bean

En av dom bästa serier jag sett!


9.5/10
Users: (37,048 votes) 164 reviews | Critics: 19 reviews

"Seven noble families fight for control of the mythical land of Westeros. Political and sexual intrigue is pervasive. The dominant families are the Houses Stark, Lannister, and Baratheon. Robert Baratheon, King of Westeros, asks his old friend Eddard, Lord Stark, to serve as Hand of the King, or highest official. Secretly warned that the previous Hand was assassinated, Eddard accepts in order to investigate further. Meanwhile the Queen's family, the Lannisters, may be hatching a plot to take power. Across the sea, the last members of the previous and deposed ruling family, the Targaryens, are also scheming to regain the throne. The friction between these clans, and with the remaining great Houses Greyjoy, Tully, Arryn, and Tyrell, leads to full-scale war. All while a very ancient evil awakens in the farthest North. Amidst the war and political confusion, a neglected military order of misfits, the Night's Watch, is all that stands between the realms of men and icy horrors beyond"

Jo jag har knarkat igenom den serien. I början var den lite dryg tyckte jag, men blev bättre och bättre. Väntar på nästa säsong nu!

Konstigt att ingen nämnt sons of anarchy, riktigt bra serie om ett amerikanskt motorcykelgäng. Fast det är ju inte sporthojar de kör :p

Och i September kommer det en ny säsong! :hojharley
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Switched at birth, drama, kanske inte så bra som många av andra serier föreslagna här, men fördelen är att man kan se det med tjej/sambo med. :) Annars håller jag med om Game of thrones! Winter is coming!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top