Kalender 2009

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Om vi tar tredje racet på Falken i sommar där endast NEC skall köras, hoppas jag att wildcarden från REC bjuds in så att det blir precis fullt startfält och inget mer.


Roberth

Pga stora fartskillnader, och liten bana, så hoppas jag INTE att så blir fallet...
men det är min personliga åsikt..


Självklart... ser vi att intresset för ERFet viker, och startfälten blir mindre
och mindre, så kanske man får göra något åt det till 2010...

Kul att det rör sig i tråden:tummenupp

:tummenupp
 
Last edited:

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Pga stora fartskillnader, och liten bana, så hoppas jag INTE att så blir fallet...
men det är min personliga åsikt..

Vad jag menade var att man inte skall bjuda in fler team än att det bara blir fullt startfält för att slippa utkvalning. Att man kommer bjuda in från REC är redan klart vad jag förstått.

Fartskillnader... Jag startade på Falken med wildcard i NEC 2007. Fyfan vad fort täten körde. Vi blev varvade var sjätte-sjunde varv. :3freak

Roberth
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Därför att avåkningszonerna är för små på flera ställen. Hur dom kunnat få en banlicens är för mej obegripligt.

Att det kan bli bättre håller jag med om men jag förstår bara inte varför knutstorp är "ok"
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Att det kan bli bättre håller jag med om men jag förstår bara inte varför knutstorp är "ok"

Därför att Knutstorp har bara ett ställe där det är katastrof, medan sturup har åtminstone 3 ställen där en avåkning får vansinniga följder.
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Att det kan bli bättre håller jag med om men jag förstår bara inte varför knutstorp är "ok"

AleX, det går utmärkt att åka på Knutstorp och SRW. Problemet är att ERF-killarna åker inte, de laddar som f-n när de tävlar och då är det lite väl korta avåkningszoner på SRW, precis som Nr:18 menar.

Som du vet har jag kört många varv på SRW men jag vågar aldrig ladda på ordentligt. Skulle man åka av så gör det förmodligen mer ont på SRW än på Knutstorp.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
AleX, det går utmärkt att åka på Knutstorp och SRW. Problemet är att ERF-killarna åker inte, de laddar som f-n när de tävlar och då är det lite väl korta avåkningszoner på SRW, precis som Nr:18 menar.

Som du vet har jag kört många varv på SRW men jag vågar aldrig ladda på ordentligt. Skulle man åka av så gör det förmodligen mer ont på SRW än på Knutstorp.


Jo då att du varit där mycket vet jag. men just att knutstorp skulle vara helt okej medans Sturup skulle vara skit köper jag inte.
Att sturup e dålig o knutstorp lite mindre dålig kan jag dock köpa:näsblod
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SRW käkar däck som ingen annan bana, att köra ett sextimmars skulle kosta multum i däck.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top