Kalender 2009

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Fy f-n, vilken sjukt tråkig serie det blir i år. Endast fem tävlingar var av två på Falkenberg, Sveriges tråkigaste bana. Finns det inget hopp om Mantorp eller Gelleråsen? Jag kör gärna en deltävling på Sturup bara för variationen skull.
 

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
1078RS Pierobon
Fy f-n, vilken sjukt tråkig serie det blir i år. Endast fem tävlingar var av två på Falkenberg, Sveriges tråkigaste bana. Finns det inget hopp om Mantorp eller Gelleråsen? Jag kör gärna en deltävling på Sturup bara för variationen skull.

Var glad att ni får fem... :gnissla
 

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Fy f-n, vilken sjukt tråkig serie det blir i år. Endast fem tävlingar var av två på Falkenberg, Sveriges tråkigaste bana. Finns det inget hopp om Mantorp eller Gelleråsen? Jag kör gärna en deltävling på Sturup bara för variationen skull.

:tummenupp

ÄNTLIGEN!!!!

(Nä förfan vi kör alla loppen på Falkenberg vet ja... :näsblod )
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Fy f-n, vilken sjukt tråkig serie det blir i år. Endast fem tävlingar var av två på Falkenberg, Sveriges tråkigaste bana. Finns det inget hopp om Mantorp eller Gelleråsen? Jag kör gärna en deltävling på Sturup bara för variationen skull.

Har du en bättre lösning? Att banta till 5 race tror jag är rätt, med 6 race har det varit svårt att få stora startfält, alla har inte råd att köra alla race. Håller med om att det är tråkigt med bara 3 olika banor, men av olika skäl blev det så i år. Sturup anser jag är för farlig att köra ERF på.
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Har för dålig insyn för att ha en bättre lösning. Jag vill ha större startfält igen, trots dom stora fartskillnaderna så vill jag slå ihop REC och NEC. På Anderstorp förra året så fick man nästan lappsjukan och började undra om alla satt och fikade i depån, jag är dessutom rädd för att startfältet i NEC kommer vara ännu mindre i år än förra året. I Kalmar MK förs det en diskussion om att hjälpa till att arrangera en tävling på Mantorp och jag vet att det framförts till Brånalt, vet dock inte vad det slutade med.
En tanke kunde kanske vara att på större banor som Anderstorp och Mantorp kör NEC och REC ihop medans på Falkenberg och Knutstorp kör separata race.

Har du en bättre lösning? Att banta till 5 race tror jag är rätt, med 6 race har det varit svårt att få stora startfält, alla har inte råd att köra alla race. Håller med om att det är tråkigt med bara 3 olika banor, men av olika skäl blev det så i år. Sturup anser jag är för farlig att köra ERF på.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Dom vill väl bara köra på sviestad?:confused:

JAG TROR det skulle vara politiskt självmord för LMS att arrangera en tävling på Mantorp pga att Linköpings kommun som stöttat LMS skulle bli lite förvånade. Dels varför vi inte kör på LMS och dels varför i en annan kommun. Risken är då att man enkelt kan hävda att man kan köra alla tävlingar där och låter SAAB få som man vill och bygga landningsbana över LMS. Jag tror inte man vill reta den som man arrenderar marken av helt enkelt, men det är ren spekulation från min sida. Dvs jag tror att det är av rent politiska skäl och inte någon vilja från LMS att stänga in sig på sin egen bana.

Sen kan man ju undra varför man inte har bett om hjälp att arrangera nått på Mantorp? Jag tror att vi tex kunde ha lånat ut en skamkärra till Matorpstävlingen förra året, till och med en med lämmar :D


mvh björn
 
Last edited:

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
En tanke kunde kanske vara att på större banor som Anderstorp och Mantorp kör NEC och REC ihop medans på Falkenberg och Knutstorp kör separata race.

En tanke jag gillar.:tummenupp

Då kunde man ha träning och kval på Lördag ihop med ett BOTTrace, för att på Söndagen köra ett 8timmarsERF.

Kanske ett upplägg för 2010.
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
En tanke jag gillar.:tummenupp

Då kunde man ha träning och kval på Lördag ihop med ett BOTTrace, för att på Söndagen köra ett 8timmarsERF.

Kanske ett upplägg för 2010.


Då är vi ju tillbaka på 2 dagars race vilket jag inte tror så många är intresserade av!!!!

Tycker det är synd att det inte blev Kemora, Mantorp eller Karlskoga. Men falkenberg blir ändå en ganska bra lösning.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Då är vi ju tillbaka på 2 dagars race vilket jag inte tror så många är intresserade av!!!!

Tycker det är synd att det inte blev Kemora, Mantorp eller Karlskoga. Men falkenberg blir ändå en ganska bra lösning.

Jo jag vet att många tycker så. Dock fick jag uppfattningen att många(andra) ville köra två dagar.
Med detta upplägg kanske alla blir nöjda någon gång under året. :D

Vi i #37 hoppas iallafall kunna kvala in på falken med wildcard. Undrar om det är 46:eek:r som gäller. Då kan vi stanna och sola istället. :D
 
Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
JAG TROR det skulle vara politiskt självmord för LMS att arrangera en tävling på Mantorp pga att Linköpings kommun som stöttat LMS skulle bli lite förvånade. Dels varför vi inte kör på LMS och dels varför i en annan kommun. Risken är då att man enkelt kan hävda att man kan köra alla tävlingar där och låter SAAB få som man vill och bygga landningsbana över LMS. Jag tror inte man vill reta den som man arrenderar marken av helt enkelt, men det är ren spekulation från min sida. Dvs jag tror att det är av rent politiska skäl och inte någon vilja från LMS att stänga in sig på sin egen bana.

Sen kan man ju undra varför man inte har bett om hjälp att arrangera nått på Mantorp? Jag tror att vi tex kunde ha lånat ut en skamkärra till Matorpstävlingen förra året, till och med en med lämmar :D


mvh björn
Tänkte inte på det där med länsgränser, men tycker heller inte att det borde spela någon roll då verksamheten troligen fortsätter som vanligt med någon bokning "den helgen" vid Sviestad. Sen att manskapet är några mil bort o kämpar för RR-sverige torde spela mindre roll för kommunen?
Hade jag stått närmre min nuvarande klubb (tidigare LMS) hade jag absolut kämpat för att "vi" skulle ställa upp.

Nu har inte jag varit på Sviestad på några år, men älskar banan (åtminstone gamla sträckningen). Hade det inte varit för depån, som borde flyttats ut för länge sen, skulle LMS/Sviestad väl ha alla möjligheter att få ERF också.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nu har inte jag varit på Sviestad på några år, men älskar banan (åtminstone gamla sträckningen). Hade det inte varit för depån, som borde flyttats ut för länge sen, skulle LMS/Sviestad väl ha alla möjligheter att få ERF också.

Som sagt det här är bara vad jag tror. Linköpings flygplats har hård konkurrens ifrån bla Norrköping och det har redan visats bilder i lokalblaskan hur den förlängda landningsbanan skulle dras. Kan inte se någon politiker som idag skulle försvara LMS då Saab säger "annars flyttar vi"...eller ”då lägger vi ner flygplatsen”

Vi har kollat på möjligheterna och det är som du säger lite bökigt. Skulle man få in allt folk all utr och sen inte behöva korsa banan så är det inga problem. Vår depå är nog större än dom flesta andra banornas. Att ordna en tankdepå är inga problem men det är just att man inte kan gå över banan det skiter sig på.

björn
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
En tanke jag gillar.:tummenupp

Då kunde man ha träning och kval på Lördag ihop med ett BOTTrace, för att på Söndagen köra ett 8timmarsERF.

Kanske ett upplägg för 2010.

det är ju nästan fullt i Båda klasserna så sak vi köra med utkvalning då lr hur har du tänkt lösa det bara 50 som får komma till start tex på anderstorp ,38 på mantorp tror ja..
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Med tanke på hur mycket priserna på t.ex. däck har stigit, den finansiella oron, ökad arbetslöshet, svårt med sponsorer och hur få team som körde förra året betvivlar jag starkt att det blir fulla startfält. Jag tror inte ens att vi får fulla startfält om vi slår ihop NEC och REC, jag har dock mer än gärna fel på den punkten.
F.ö är det 60 till start på Anderstorp, 2006 var vi t.o.m. 62 startande om jag inte missminner mig.

det är ju nästan fullt i Båda klasserna så sak vi köra med utkvalning då lr hur har du tänkt lösa det bara 50 som får komma till start tex på anderstorp ,38 på mantorp tror ja..
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
det är ju nästan fullt i Båda klasserna så sak vi köra med utkvalning då lr hur har du tänkt lösa det bara 50 som får komma till start tex på anderstorp ,38 på mantorp tror ja..

Nu är ju iofs siffrorna lite högre som Ballou säger. Det är också många som anmält sig till serien men långt ifrån alla som kommer till start. Som 2008 i REC kunde jag ligga ute ett timmespass på Anderstorp och ha kontakt högst 4-5 gånger med andra tävlande(sista racet). Det var 54 respektive 28 som startade på Anderstorpracen. Än mindre i NEC. Tanken jag hade gällde stora banor och ifall trenden med minskat antal team fortsätter. dvs det löser sig självt. Gud förbjude... Håller med Ballou där

Jag är definitivt inte för att utkvalning skall bli nödvändig, för jag inser direkt att mitt team är ett av det första som kvalas ut. Om vi tar tredje racet på Falken i sommar där endast NEC skall köras, hoppas jag att wildcarden från REC bjuds in så att det blir precis fullt startfält och inget mer.

Kul att det rör sig i tråden:tummenupp
Roberth
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top