STCC byter SVT mot Viasat

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
"Det är en unik lösning och det bästa av två världar för oss, säger STCC AB:s vd Bob Huzell enligt ett pressmeddelande."

Men knappast för tittarna...
 

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Racehoj
:mad: :huvet Har ju inte Viasat!
Jag tycker det var perfekt med STCC på SVT för då har alla tillgång till det.
Då är frågan om man ska byta till våren.:va
Men vart kan man se resten nästa säsong?
Tänker mest på MotoGP, World Superbike + Superstock, British Superbike.
 

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
snacka om stolpe, stolpe , ribba , ut!!!.:(vilka klantarchlen!!, Huzell på STCC!
viasat är ju en kanal för dom redan frälsta, jag trodde man skulle bredda publikklientelet!?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fast Viasat har inte sagt vilken kanal de tänker sända i ännu. Har vi tur blir det på tv6 oxå en del av det iallafall.

För precis som Formel 1 så vågar dom inte dra bort det från tv6 då dom hade tappat alldeles för stora tittarsiffror, trots allt betalar ju inte den stora massan 300 kr/mån för Viasat Guld/Silver
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
Fast Viasat har inte sagt vilken kanal de tänker sända i ännu. Har vi tur blir det på tv6 oxå en del av det iallafall.

För precis som Formel 1 så vågar dom inte dra bort det från tv6 då dom hade tappat alldeles för stora tittarsiffror, trots allt betalar ju inte den stora massan 300 kr/mån för Viasat Guld/Silver

Men flytta Formel 1 är ju precis vad Viasat tänker göra om man läser artikel på Sportbladet idag - en kanal med motorsport, en med fotboll och en blandad.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article3470205.ab
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Men flytta Formel 1 är ju precis vad Viasat tänker göra om man läser artikel på Sportbladet idag - en kanal med motorsport, en med fotboll och en blandad.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article3470205.ab

Jo men vad jag menade och sa tidigare i en post var när programmen kolliderar och dom kommer fortsätta på TV6 med F1 dock bara med direktsända kval och race sammandrag från 2009 så F1 kommer inte försvinna från TV6 men bli ordentligt nedkortat. TV6 kommer att fungera som en hjälp för att lyckas få ihop pusslet verkar det. Vad Dorna har krävt är att alla race ska direkt sändas. Samma krav ställer FIA när det gäller F1. Det är inget direkt problem då de aldrig kolliderar tidsmässigt, inte MotoGP och F1, de gånger de kolliderar anpassas alltid racetiderna så de 2 klasserna inte kolliderar utan det blir 250 eller 125 som krockar istället. När det gäller STCC blir det lite värre för Viasat motor då det faktiskt krockar betydligt oftare med antingen F1 eller motogp, hur det kommer lösas återstår väl bara att se.

Vad som oxå är klart är att det INTE blir Motor i marknätet utan det blir Viasat sport 1, den mer allmänna sportkanalen som saknar motorsporten. Blir till att skaffa VIasat paketet för totalpris av 239kr/mån nu då om man vill se sina race varje vecka som man vant sig vid.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Perfekt säger jag... nu blir det ännu mer sport man vill se i samma kanal. Så kan man bara sätta på Viasat Motor och kasta bort fjärren. :tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp det va bara att ringa och byta ifrån canal+ till viasat..... Tog HD paketet med 250gigs hdd och sport, barn underhållnings paketen för 239kr + 99kr för HD och då ingår det 4a hd kanaler tror jag det va och så fick man samtliga kanaler 3månader gratis... HD Boxen med 250gig hdd kostade nudå 1995kr startavgift för 695kr och efter 3månader kostar det 338kr i månaden. 40kr till så fick man alla filmkanaler med... men det kan man välja till sen... Bara att gilla läget antar jag för jag ska minsann titta på motoGP och F1 nästa år....
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
.... När det gäller STCC blir det lite värre för Viasat motor då det faktiskt krockar betydligt oftare med antingen F1 eller motogp, hur det kommer lösas återstår väl bara att se.
....

STCC/ProSBK kommer ju att köra race på lördagar 2009 så det krockar ju endast med kvalen i F1/MotoGP.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
STCC/ProSBK kommer ju att köra race på lördagar 2009 så det krockar ju endast med kvalen i F1/MotoGP.

Och MotoGP kvalen går nästan som standard kl 14 euro tid varannan lördag och ska direktsändas utan undantag.
Kvalen i Formel 1 körs vidare på TV6.

Som vanligt kommer väl 125 o 250 få stryk med TV tid vid de tillfällena men med det undantaget att Viasat motor säkert kommer eftersända de kvalen mycket mer än Eurosport gjorde, var ju mer regel än undantag att låta bli att visa dom detta året.

edit: om STCC är smarta lägger dom sina tävlingar samtidigt eller så mycket det nu går, som F1 då kommer det inte vara några problem alls för någon antar jag.

Vi får väl helt enkelt se.....
 
Last edited:

2takt

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
tzr250-87
å nej vad ska jag nu göra av mitt liv nu när jag inte kan se stcc:D :D :tungan :rolleyes:

Seriöst vad kan det vara för tittarsiffror på det där?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top