Suki 1150 Ef tuning

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Jeg har købt en extra motor til min søns Suzuki Supergasbike som skal tunes her i vinter

Den han kører med nu er en 1428 ccm med 40 mm kelvin og lidt portet og knaster osv

Den nye motor skal have lidt mere Power og dertil er der købt 44 mm lektron karuratorer
Så resten skal også laves , hvem er skrap til topstykke lidt størrer ventiler osv 1428-1500 ccm og hvad dertil hører

Er der nogen Svensker der vil have et vinterprojekt der kan komme til at spille bas

http://www.kvikteam.dk/images/2007/Mosten/Mosten 069.jpg
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Er der så ikke nogen der nogle link til de fede stumper man skal bruge ?
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Hör med lennart Trydvall i piteå, pite vev mek tel 0046706783700,han är duktig på portning,ventiljobb,vevjobb,växellådor m.m.Han har gjort flera toppar åt mej med bra resultat /wachen:)
 

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
gsx 1427

Hej !


Jag kan skaffa de delar du behöver samt ombesörja trimjobb !!

Ring 073-0253922

mvh Henrik Roos
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Takker , nu skal vi så lige have set hvad der skal til , og hvor meget vi skal ofre
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Tjena Henrik.Har tidigare köpt prylar av dig och varit riktigt nöjd(keihin41:eek:r) undrar lite löst om du har en aning hur man får tag på ett block eftersom jag skickat 1:ans vevstake rakt genom blocket på min 1340 katana*suck* Vet ju ännu inte hur mycket annat som tagit stryk pga raset men skiten startar och går på tre och låter som en gammal trajja*s*
Fiskar lite löst just nu men kommer bli seriös för skrotet skall igång på någe vis.

Mvh Pär Lagerlund BRMC
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Så er der købt 1570 kit til den , men toppen skal have lavet noget ventil styr i den ene ventil og krumtappen er med lige skåret tandhjul , så en brugt koblingsskål søges der passer på den
 

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Block

Tjena Henrik.Har tidigare köpt prylar av dig och varit riktigt nöjd(keihin41:eek:r) undrar lite löst om du har en aning hur man får tag på ett block eftersom jag skickat 1:ans vevstake rakt genom blocket på min 1340 katana*suck* Vet ju ännu inte hur mycket annat som tagit stryk pga raset men skiten startar och går på tre och låter som en gammal trajja*s*
Fiskar lite löst just nu men kommer bli seriös för skrotet skall igång på någe vis.

Mvh Pär Lagerlund BRMC

Hallå Per.

Block går att svetsa, har gjorts på många racehojar, annar tar jag 6000 kr för nytt BigBlock inkl foder och montering.

Har en beg men fin 1340 snurra till salu snart annars.....

mvh H
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top