KHR Logga

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vi kanske skulle börja med att bestämma oss för vilken logga vi ska använda?
Jag röstar för "ljuddämpar-loggan" fast som lite modifierad med texten KingsHill Riders någonstans, bara KHR betyder ju egentligen ingenting för "Svensson" :)

Ok, är det bara dem senaste loggorna som gäller?
No offense, tycker dem var coola, men är Zarrells förslag helt skortade, eller?:va
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ok, är det bara dem senaste loggorna som gäller?
No offense, tycker dem var coola, men är Zarrells förslag helt skortade, eller?:va

Det är klart att Zarrells förslag fortfarande gäller. Men personligen föredrar jag något enklare som även blir billigare ur alla aspekter.

Tycker även att något enklare ser bra mycket bättre ut, det får inte bli för pråligt.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hold you horses, Jag sitter i Photshop och fixar....se om logga med krona kan va nåt också... Sen Blir det väl antagligen dyrt hos copy shop men eftersom vi inte är så många får det väl bli så. För andra billigare ställen kanske man behöver beställa typ minst 100 tröjor åt gången eller liknande.

EDIT: Gjorde en logga med en förenklad krona i bakgrunden, testade med en mer detaljerad också och att sätta en krona på någon av bokstäverna men det blev inte lika snyggt. Lekte runt lite men hade svårt för att bestämma mig, om ni gillar denna så säg gärna vilka delar ni gillar, placeringen av "since 2008" (om ni ens gillar den texten dvs.), "KingshillRiders" texten och typsnittet på dem olika, med "KingsHillRiders" som del a kronan eller bara under? Och blir det för mycket med sporthojen i mitten? Aja jämför dom olika och plocka ut de delar ni tycker bäst om i var och en :tummenupp

Tack o godnatt :banana


edit:en till logga/idé med liknande krona...
 

Bifogat

  • KHRLOGO4.png
    KHRLOGO4.png
    13.1 KB · Visningar: 57
  • KHRLOGO4V2.png
    KHRLOGO4V2.png
    13.4 KB · Visningar: 67
  • KHRLOGO4V3.png
    KHRLOGO4V3.png
    24.2 KB · Visningar: 80
  • khrlogo4crown.jpg
    khrlogo4crown.jpg
    30.5 KB · Visningar: 61
Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
gillar det där "Since 2008" o de e sant, vi borde nog ha texten "KingsHill Riders" med nånstans.
Den förenklade kronan såg ok ut, man får bara passa sig så det inte blir för mycket kungsmässan över det..
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
gillar det där "Since 2008" o de e sant, vi borde nog ha texten "KingsHill Riders" med nånstans.
Den förenklade kronan såg ok ut, man får bara passa sig så det inte blir för mycket kungsmässan över det..

Ha ha jag kom på det, kungsmässans nyare logga är ju exakt en sån krona. Å andra sidan är det väl coolt eftersom det associeras med kungsbacka då men jag vet inte :tungan
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ha ha jag kom på det, kungsmässans nyare logga är ju exakt en sån krona. Å andra sidan är det väl coolt eftersom det associeras med kungsbacka då men jag vet inte :tungan

Helt klart coolt! Men prova att göra den sådär som vi tjötade om, en Logo-version, och en simplare tröj-version:tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den tredje och nedersta är ju apcool:yoparty

Honom skall vi ha:banana :tummenupp

Menade du av Zarrells senaste eller? Känns lite som en Öhlins-rippoff med det typsnittet :gnissla Men annars najs, fast lite väl detaljrikt för att trycka på tröja kanske. Fast man kan ju ha en officiell "logga" och en simplare variant på tröjan:tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
När skall vi börja trycka upp tröjor?
Nån som vet vart vi skall vända oss för tröjorna och trycket?
Hur många måste vi vara innan vi kan börja beställa?

Dags att starta en intressekoll snart? Eller ligger jag väldigt långt fram i tiden nu?:va :gnissla

Jag kan trycka på jobbet! Vi har profilkläder på jobbet!:tummenupp

Jag provar utan dragkedjan, det blir billigare sen också:tummenupp Och eftersom majoriteten tjör skrevraket så vill vi inte ha massa metall mot tanken:näsblod :gnissla

Edit: De blev najs! Man skulle ha texten KingsHill Riders någonstans också, kanske längs med överkanten på "ljuddämparen":va Någon som kan fixa?

KHR-hood21.jpg

Varför inte lägga en kungakrona istället för ljuddämparen?!
Och nedan texten Kingshill Riders
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ngt sådant här enkelt kan jag tänkt mig..... eller lägga till ngt som förknippas med mc
 

Bifogat

  • logo.gif
    logo.gif
    4.3 KB · Visningar: 92

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Den tycker jag var nice.
Det har ju pratats om att kronan på några av dem föregående bilderna har förknippats med kungsmässan, men till den kategorin tillhör ju inte denna kronan:tummenupp

Hur cool som helst:tummenupp

Den kronan och texten i vitt på en svart snygg hoodtröja så är vi ju hemma!

Jag tycker vi skall köra
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Här är ett till litet förslag jag pusslade ihop, funderade på om det inte hade varit coolt med något som liknade en vapensköld :yoparty :tummenupp

Tycker det blir lite väl simpelt med bara en krona och text, krona+avgasrör funkar väl i och för sig men hur bra passar det ihop :va vi är ju inte någon firma som säljer ljuddämpare ( "slip-onkungen" :rofl ).
 

Bifogat

  • KHRLogo6.jpg
    KHRLogo6.jpg
    28.1 KB · Visningar: 70

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Här är ett till litet förslag jag pusslade ihop, funderade på om det inte hade varit coolt med något som liknade en vapensköld :yoparty :tummenupp

Tycker det blir lite väl simpelt med bara en krona och text, krona+avgasrör funkar väl i och för sig men hur bra passar det ihop :va vi är ju inte någon firma som säljer ljuddämpare ( "slip-onkungen" :rofl ).

FIFAN!! Najs! :yoparty :yoparty Honom vill vi ha!

Utveckla den lite:tummenupp
 
Last edited:

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Här är ett till litet förslag jag pusslade ihop, funderade på om det inte hade varit coolt med något som liknade en vapensköld :yoparty :tummenupp

Tycker det blir lite väl simpelt med bara en krona och text, krona+avgasrör funkar väl i och för sig men hur bra passar det ihop :va vi är ju inte någon firma som säljer ljuddämpare ( "slip-onkungen" :rofl ).

Läcker som faen. Känns som att det lutar åt rätt håll med designen:yoparty det är jue en sådan krona som självaste vikingakungen skulle haft:tummenupp
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Här är ett till litet förslag jag pusslade ihop, funderade på om det inte hade varit coolt med något som liknade en vapensköld :yoparty :tummenupp

Tycker det blir lite väl simpelt med bara en krona och text, krona+avgasrör funkar väl i och för sig men hur bra passar det ihop :va vi är ju inte någon firma som säljer ljuddämpare ( "slip-onkungen" :rofl ).

Nja, dem där vingarna känns lite för riskabla. Jag vill gärna inte ha hembesök av ett gäng skäggiga pheta gubbar med kettingar som dem skall strypa mig med:rolleyes:

:arsele

Edit: Stavfel
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Nja, dem där vingarna känns lite för reskabla. Jag vill gärna inte ha hembesök av ett gäng skäggiga pheta gubbar med kettingar som dem skall strypa mig med:rolleyes:

:arsele

Vingarna är tagna från special air service (sas) märke, när dom ser det kommer dom inte våga röra dig ;)
brand.gif

Grymt motto för övrigt, kan vi inte ha samma,skulle få oss att framstå som självmordspiloter :rofl
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag står fast vid min punkt med en krona utan vingar, även om den som Zarrell gjorde var snygg så tycker jag det blir lite för mycket HD-känsla över det hela.

Fan att dem där satans HD-gängen har lagt beslag på dessa vingar så att det inte är lika fräckt som om en sporthoj-klubb hade använt det först:gnissla
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top