Mekhjälpen för KHR

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Här kan ni ställa frågor och be om "fysisk" hjälp angående reparation, service och annat mek på/i motorcyklar:tummenupp

-------------------------------------------------------------------

Jag själv kan lite av det mesta och finns mitt i staden, så jag finns till hand för er med tummen mitt i handen, så att säga.:)
 

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
haha ja får la va först:)

Maria-Maria går inte som hon ska ( förvånad??! ) när jag gasar fullt så hugger den till eller hur man ska säga... känns nästan som ett varv stopp eller så men jag kan varva hur mycket jag vill så länge inte jag gasar fullt... nån som kan vet?

och i bästa fall nån som e sugen på att fixa det för mig?! kan tänka mig ersättning till den som hjälper mig:)
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Har beställt nu nytt drivpkt till nya hojen nu någon som har kedjeverktyg kostade ju lika mycke som drivpkt ju :S
 

Upptaget

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati 1098S-08, Honda 1000rr -05, Honda 600rr -07, Yamaha YZ450f -04, Beta Techno 260 -95
Behöver hjälp med att få min trial att gå som den ska. Har monterat en ny förgasare men får det inte att funka!
Kanske någon som är sugen på att byta mot en lackbehandling av hojen?:)


 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Behöver hjälp med att få min trial att gå som den ska. Har monterat en ny förgasare men får det inte att funka!
Kanske någon som är sugen på att byta mot en lackbehandling av hojen?:)

Jag kan väl titta på det någon dag :) :tummenupp
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Nån som vet hur, eller som kan hjälpa mig få ut en rundad insexkåpskruv...:gnissla
Gärna med så lite våld och åverkan som möjligt....:crash
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nån som vet hur, eller som kan hjälpa mig få ut en rundad insexkåpskruv...:gnissla
Gärna med så lite våld och åverkan som möjligt....:crash

Dra ett snitt i den med kapskivan till dremeln, sen skruvar du ut den med plattmejsel :tummenupp
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Om det inte funkar, så skall väl en grispitt gå fort och bra. Har lite olika storlekar om det behövs.

Jag menar alltså inte ett könsorgan från djuret som man gör bacon av, utan en sån här:

FB0499A.JPG
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Oljetråg eller tom dunk?

Nån som har ett oljetråg eller en tom dunk att låna ut? Dags för oljebyte, och eftersom jag flyttat nyss så har jag inget lämpligt att tömma ut den gamla oljan i...
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nån som har ett oljetråg eller en tom dunk att låna ut? Dags för oljebyte, och eftersom jag flyttat nyss så har jag inget lämpligt att tömma ut den gamla oljan i...

Jag har en del skit i garaget, en 5L-dunk som jag skurit ur ena sidan ur finnes att hämta, då får du 3 liter glykol/kylarvatten på köpet :tummenupp:gnissla

Ett tips, Ö&B har en hel del praktiska billiga plastbunkar osv, kolla där om du inte har jättebråttom. De stänger 19 på vardagar har jag för mig:tummenupp

Är det bråttom så får du ringa mig så löser vi något, har som sagt en del skit i garaget som kan användas som uppsamlingskärl :tummenupp


(0763-748410)
 

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
Knäckte av backspegeln, nån som vet hur man kan göra? ska man borra upp skiten och fixa så det blir nya gängor eller hur gör man?
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Beror väl på hur det ser ut.. sitter det kvar gänga i "hållaren" på styret? Isf är det väl bara att dra ur med en grispitt, och stoppa i en ny spegel.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top