Spamtråden för KHR

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag är i chocktillstånd... som småbarnsförälder, och med eget företag, så är jag van vid att allt är krångligt, framförallt när det gäller myndigheter. När jag skulle regbesiktiga en privatimporterad hoj så gick det inte att få klara besked från Transportstyrelsen om vad som gällde.

Så, med min nyinköpta Husa, som precis blivit påställd och aldrig varit i trafik tidigare, utgick jag ju från att det skall bli lite krångel med besiktning. Något i stil med att skylten sitter för långt ifrån tutan, eller nåt annat jobbigt. Undrade också om de kan tänkas klaga på att helsystemet från Acra inte är tystas i världen.

Gick in på "mina sidor" idag och såg att jag nu står som ägare... passade på att kolla vad det stod om besiktning, och där står det "senaste datum: 30 April 2016".

Jag var tvungen att ringa och kolla, och det stämmer. Den har körts i skog i fyra år, men eftersom den inte varit i trafik, så är det 4 år från första påställning som gäller, så det är bara att tuta och köra :) Kanske skall montera nummerskylten innan jag brummar på väg...
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Gött att det för en gångs skull är nåt som är smidigare än vad man trott!

Hojen blir ju lite mera allsidig om du får köra på väg med den. Det är inte roligt att ligga och slita på dubbarna på asfalt, men det är gött att kunna transportera sig till roliga grusvägar och skogsstigar etc.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Och nu har den desssutom nummerplåt professionellt monterad. Proffsen gör som bekant inte nummerskyllthållare genom att bara klippa sönder en svart oljedunk.

Proffsen kombinerar en svart oljedunk med en vit spolarvätskedunk... stabilt som fan :)

Jag skall nu ägna resten av veckan åt att otåligt vänta på hjälm och kängor som beställdes under helgen, sen är utrustningen komplett :)
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Jahapp, känner att det är dags att skriva första inlägget för 2013. Hm, verkar som att jag är först av alla! :)

Jag har ju inte varit så aktiv här eftersom jag varit (väg-)hojlös sedan april förra året, men denna säsongen skall det bli ändring.

Vi får helt enkelt se till att engagera oss allihop så att vi får ihop lite körningar i år. Förra året var det ju inte så jättebra på den fronten...

Jag saknar MC-fikorna vi hade med...
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Gott nytt år!

Blir det ny väghoj i år?

För min del så känns det som att både dygnen, och framförallt och veckorna har blivit ännu kortare. Har vi verkligen fortfarande 7 dagar i veckan?

Jag håller fortfarande tummarna för lite is på fjorden, så jag blir motiverad att sätta ihop hojen, även om det kanske blir med silvertejp. I väntan på bättre väder skulle det ju vara trevligt med en fika, det är ju nästan ett år sedan sist nu.

Nån som känner sig manad, eller skall jag bjuda in någon dag framöver?
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Klart vi måste ha lite körningar ihop i år, blev det nåt mandys förra året?
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Krillan, det är ju taget att komma på fika hemma hos dig! Säg bara till när! Kanske någon kväll nästa vecka?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top