Gixxer 1000??? (turbo)

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemlös ( I en by )
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Nån som vet hur mycke effekt man kan plocka ur en gixxer 1000 utan att de rasar efter första turen (turbo)? E det nån större skillnad på en gixxer från 02, 04 å 05 just på hur mycke man kan ta ut/ hållbarhet.
Hur mycke mer kan man ta ut med "riktiga" kolvar/stakar jämfört med orginal?
Hur mycke törs ni andra ladda med era gsx-r, å hur mycke har ni moddat grundmotorn??
Tacksam för bra svar av nån som har koll. //
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
de går att få ut tillräckligt varesig de e k1-k7. Sen kan man behålla orginal kolvar samt stakar om mna inte tänker ladda 1.5+ bar typ vet inte exakt men 1bar räcker gått o väl. Om man vill ladda mer får man ju montera intercooler.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vill inte låta vresig men för fan läs !
Finns massa trådar att gå igenom.
Där hittar du svaren.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
de är bara och ta tjuren vid hornen och göra de ända rätta. köp en hayabusa och bli vuxen som mig :tungan.

ne skämt o sido.

300 hk lär man kunna skräma ur en gixxer 1000 förhållandevis enkelt. tror jag i allfall. eftersom de är suzuki vi pratar om :hojbusa
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Den magiska gränsen är runt 0,7bar på standard stakarna.... enligt MC Express "Eric" jag frågade honom förut innan jag fick turbo i min hoj...

Men byter du stakar i maskinen kan du ladda betydligt mycke mera :)
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
Den magiska gränsen är runt 0,7bar på standard stakarna.... enligt MC Express "Eric" jag frågade honom förut innan jag fick turbo i min hoj...

Men byter du stakar i maskinen kan du ladda betydligt mycke mera :)
0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..
 

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemlös ( I en by )
Hoj
Jajemen Japanska.,..
0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..

0,7 säger vissa andra 1,5:va
Själklart kommer intercooler användas..
Kanske även vätsekyld sådan om de blir körning på strippen..

0,85 har jag kört med förut utan ras på en k5, men de e ju lite väl klent..
Fast man vill ju inte knäcka stakarna heller så därför ställer jag dessa frågor..
Tacksam för alla seriösa svar jag kan få...
 
Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
0,7 säger vissa andra 1,5:va
Själklart kommer intercooler användas..
Kanske även vätsekyld sådan om de blir körning på strippen..

0,85 har jag kört med förut utan ras på en k5, men de e ju lite väl klent..
Fast man vill ju inte knäcka stakarna heller så därför ställer jag dessa frågor..
Tacksam för alla seriösa svar jag kan få...


Om du vill ha 110% svar vänd dig till Marklund som gjort ett helt drös av dessa 1000 kubikare och fråga honom, sedan har du ju faktiskt en guru till på detta forum som bygger turbomaskiner i överflöd.. Andersson Turbo inge svårt att skicka ett PM till honom och fråga vad han säger.....

0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..

Ju mer du laddar ju större risk tar du ju givetvis... Sedan har ju allt med pengar att göra.... Jag vill personligen ha en maskin som är driftsäker och går och går utan ras.

Jag brukar ta det säkra istället för det osäkra och fråga killarna som har rutin och erfarenhet på just turbotrimmning av hojjar, och det finns 3 rävar på detta forum som kan turbobyggen och bygger mycke maskiner.

Andersson Turbo
Nc Racing Ronny "Lucka"
Brinken
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top