Hur slutade det i REC 2007 egentligen?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag förstår att ERF, både NEC och REC, är öppna för A- och B-förare men som jag sa innan, bara för att det står i reglementet behöver jag ju inte tycka att det är rätt. Eller?

Jag brydde mig inte om din åsikt i sig, utan ditt dåliga/oanvändbara argument.
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Ja du Ingemar bittert sitter vi här med våra frakturer och inser faktumet att vi är kassa förare och insåg att vi borde slutat innan våra gamla kroppar säger ifrån.
Den enda glädjen vi har är att se bakåt i den sk forgotten eran (vilket jävla namn på en mc klass förresten).
Borde jag inte fått ett par poäng till på KGA REC 2007 då vi hindrades att komma ut på banan igen efter en tankning.Detta pga att någon hade glömt ta bort rödflaggan i depåutfarten.

Tanken slog mig 2007 när vi kom trea på Knutstorp.
Frågan var ska team som deltar i nec även få delta i rec och få poäng? enligt Cirkusgeneral H Brånalt nej

Var verkligen HET J:r ett nytt team på Knutstorp 2007?
Se reglemente 2008 1.6 Team *http://www.erf.nu/index.asp?M=826

Utav dom 3 som körde var 2 av förare från från NEC, alltså inte ett nytt team enl regl..
Alltså ännu en gång Humlan +DQ+mekanikern var inte ett nytt team i REC utan ett NEC team enl regl.

Men eftersom dom inte räknade poäng och bara ville åt pokalerna so what tänkte jag.
Stefans motivering att han inte ville störa REC serien (hans egna ord) var ju helt ok.
Alla såg att HET deltog men ville inte ha med sig poängen och alla respekterade detta för att ingen klagade.


Vi vann 2007 beror på att vi fick ihop flest poäng.
Det var kul att vinna utan att tävlat förr och som första team i ERF historien på en 600.

Den negativa sidan var att det fans en del personer som inte klarade av att vi vann, det klassiska avundsjukan kom fram.

Team MC Doktorn #70 vann W REC 2007.:tummenupp

Hoppas du läker i din Mortelfraktur gubbe, du vet att det är lång rehab och alla blir inte bra.
Säger en med en kronisk Nyckelbenskada som inte är bra.



Visst fick ni mest poäng.
Om man går efter den felaktiga poäng beräkningen.
O det va ju efter den som ni blev tilldömda seriesegern. Skitsamma !! Nu vet ju både ni o vi vem som verkligen vann!! Gratis!! Inte Bitter:mad:
Sometime you winn, sometime you lose .
Eftersom vi fortfarande kör o har kul så vet vi ju återigen vem som vann!!!

:) :) :)

Mvh Perre ##Det 111##
Krya på dig!
 

MC Doktorn

Guest
Gratis!! Inte Bitter:mad:
Sometime you winn, sometime you lose .
Eftersom vi fortfarande kör o har kul så vet vi ju återigen vem som vann!!!

:) :) :)

Mvh Perre ##Det 111##
Krya på dig!

Självklart reaktion med din/er vinnar instinkt. Grym säsong i år vi hade nog inte hängt med i år.
På Söndag har ni chans att ta hem DET , se till att någon håller i brandslangen nu :)

Inget är omöjligt :yoparty
 

MC Doktorn

Guest
Martin behöver hjälp att komma över sitt trauma och upp i sadeln.

Snarare tvärtom, jag borde få hjälpa andra med att byta sadel.

Eftersom en sån här gnälltråden uppstår för att det finns dåliga förlorare (Eller hur Stockagård och Kipplinge :hihi) så kan jag bara konstatera att jag är en dålig vinnare.
2008 vart inte kul som jag hoppades det började jagas tider och sponsorer, jag sänkte mina varvtider och fick mina sponsorer men jag hade inte lika kul längre av olka anledningar.

Jag är ärlig nog att säga att det jag egentligen gillar är att köra hoj oavsett i vilken form.

En karta/GPS 1:50000, trevligt sällskap och härlig natur och 25 mils grusåka är toppen :tummenupp
 

Bifogat

  • 080928.jpg
    080928.jpg
    184.5 KB · Visningar: 57
  • Grus grabbar.jpg
    Grus grabbar.jpg
    175.9 KB · Visningar: 63

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Snarare tvärtom, jag borde få hjälpa andra med att byta sadel.

Eftersom en sån här gnälltråden uppstår för att det finns dåliga förlorare (Eller hur Stockagård och Kipplinge :hihi) så kan jag bara konstatera att jag är en dålig vinnare. ...

Är du hobbypsykolog oxå?

Jag är varken gnällig eller någon dålig förlorare om jag får säga det själv. Och dessutom väldigt duktig på matematik.

Och förresten så fick du spö det enda race jag körde under 2007 tack vare mina duktiga teamkompisar. ( Klippinge oxå, :tungan )
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Är du hobbypsykolog oxå?

Jag är varken gnällig eller någon dålig förlorare om jag får säga det själv. Och dessutom väldigt duktig på matematik.

Och förresten så fick du spö det enda race jag körde under 2007 tack vare mina duktiga teamkompisar. ( Klippinge oxå, :tungan )
Farbror kan halta in i dagrummet nu, det är dags att få dom dagliga katrinplommonen och invänta resultat.
 

MC Doktorn

Guest
Är du hobbypsykolog oxå?

Jag är varken gnällig eller någon dålig förlorare om jag får säga det själv. Och dessutom väldigt duktig på matematik.

Och förresten så fick du spö det enda race jag körde under 2007 tack vare mina duktiga teamkompisar. ( Klippinge oxå, :tungan )

Hahaha tillåt mig le.;)

Vart står det att inbördes pallplatser är utslagsgivande? vem påstår att 2007 års reglemente är fel?
Hur ofta var DET på pallen menar du jag ser en gång (gelleråsen) vi en gång på knutstorp, vi slog dom 3 ggr och dom oss 2 ggr.
Detta innebär att vi hade slagit dom även med 2008 års reglemente menar du?:yoparty

Ok ett ränke exempel med 2007 års reglemente
om nu humlan fått sina poäng räknade på knutstorp hade vi fått 25P och Delta 20P.Då hade vi stått på 104P och DET 100P.

Istället vart utgången att dom inte fick räkna poäng så vi fick 27 poäng och DET 25 poäng.
Således fick vi 106 och dom 105P vad är problemet??

Det var väl 2007 vi körde :rolleyes:

Bilderna säger en del om stämningen och hur Per upplevde det hela.
Om farbrorn minns och sätter på sig läsglasögona nu och ser noga vem som står till hö om oss och även till vänster.
I min signatur finns en länk du kan klicka på.

Bilderna togs ca 60 min efter racets slut då en protest hade lämnats in. Om vad vet jag inte??
ERF ledningen och ett icke så glad person räknade noggrant och kom fram det vi ser på bilden och läser i sluttabellen. Alla var inte överens men ibland måste man acceptera att man inte kan vinna.

jo jag tycker man är dålig förlorare om man inte kan acceptera att man vart besegrad ;) , ungefär som den där brottaren du vet..

Jag tror ni vill ha mig tillbaks och säga att vi slog gubben.:tungan
Ärligt kanske så tror jag kanske att Frank och jag är lkla snabba och flugan med för den delen. Men vem fan bryr sig egentligen, 2008 säsong är slut och DET kom tvåa igen.
Fiver racing kanske hade för stor tank 24,01L och kan diskas ?

Så Sorry Ingmar varken dina mattekunskaper eller logik vinner några extra poäng i min värld;), men jag gillar dig ändå :pannkyss
 

Bifogat

  • erf 1 a rec.JPG
    erf 1 a rec.JPG
    219.1 KB · Visningar: 94
  • Besvikelse eller.JPG
    Besvikelse eller.JPG
    120.1 KB · Visningar: 90
Last edited:

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Hahaha tillåt mig le.;) Många ord...


Så Sorry Ingmar varken dina mattekunskaper eller logik vinner några extra poäng i min värld;), men jag gillar dig ändå :pannkyss

Skratta på du bara!

Eller skrattar bäst som sist.

Det är bra att du ifrågasätter mina kunskaper Martin!

Jag har oxå räknat fel. MC-Dokorn är ju inte bara mästare med 1poäng utan mästare med 2poäng. Jag ber om ursäkt för detta fatal misstag.

Jag skrev:Gamla tabellen:
Mc Doktorn 18 17 22 27 22 106
DET 17 20 27 25 16 105

Ny tabell:
Mc Doktorn 20 19 24 28 22 113
DET 19 22 28 26 18 113

Det skall ju naturligtvis vara:
Mc Doktorn 20 19 24 28 24 115
DET 19 22 28 26 18 113

Humlans deltagande på Knudan spelar fortfarande ingen roll.

Kruxet ligger ju i att 1an, 2an och 3an har fått 6,2,3 bonuspoäng jämfört med den som är bakom istället korrekta 5,2,2. Det är det som är orsaken till att ditt MC-Doktorn får en poäng mer än DET fastän det skulle varit två. Det är Gälleråsentävlingen där DETs 2a plats ger 5p mer än MC-Doktorns 4e plats när skillnaden egentligen skall vara 4p.

Det är ju fan att folk inte kan läsa vad man skriver.:mad: :huvet
 

MC Doktorn

Guest
Eller skrattar bäst som sist.
Massa oklar text !!!!

Det är bra att du ifrågasätter
Det är ju fan att folk inte kan läsa vad man skriver.:mad: :huvet

Tack Ingmar men ska jag vara riktigt ärlig fattar jag lika lite nu.
Bonuspoäng får man väl om man kör i näck fast man egentligen är i rec serien.

Fast nu lägger vi ner den här tråden till minnenas arkiv, vi kan ta fram den nästa höst och tjata lite på varandra.
Det kanske har tillkommit något nytt i 2009 års reglemente som gör att vi får räkna om allt igen.

Ja vem vet, men en sak är säker att jag är inte bitter
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
I REC:
33-28=5
28-26=2
26-24=2
24-23=1
23-22=1
osv


i sprintrace:
25-20=5
20-16=4
16-13=3
13-11=2
11-10=1
10-9=1
osv

Är du med Martin?
 

MC Doktorn

Guest
I REC:
33-28=5
28-26=2
26-24=2
24-23=1
23-22=1
osv


i sprintrace:
25-20=5
20-16=4
16-13=3
13-11=2
11-10=1
10-9=1
osv

Är du med Martin?

Nu förstår jag vad du menar med bonuspoäng, egentligen menar vi skillnaden mellan poängberäkning enligt 2007 resp 2008.

Over and out...

Jag är tveksam om jag vågar ställa upp i REC nästa år efter alla såna här trådar... :confused:

Det tycker jag verkligen du inte ska vara, roligare än så här kan man knappast ha.

Om du är långsam gör du som Strider och jag hyr in och mutar ett gäng lättlurade A förare med fin träning i komb med pokaler, kvinnor och Öl.

Detta är ju mening med livet även om det inte är så hälsosamt

Just do it :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top