Hur slutade det i REC 2007 egentligen?

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Ja, som ni säkert vet vid det här laget så har poängberäkningen i REC varit tokig pga av ett tryckfel i reglementet. Nu är tabellen för 2008 korrigerad, och bra är det.

Men hur gick det egentligen 2007?

Man kanske inte skall vända på för mycket gamla stenar men min ohejdade nyfikenhet driver mig till att göra det ändå. Vem vet vilka obehagliga sanningar som kan uppdagas?

Ja, en uppdaterad tabell visar att DET och McDoktorn hamnar lika på 113p.

Båda två teamen har var sin andra plats och DET en tredje.

EGENTLIGEN ÄR DET #111 SOM ÄR REC MÄSTARE 2007!

Den minnesgode kanske drar kanske till minnes att vid Knutstorpstävlingen blev Humlan så till den mildra grad uppretad av alla fjollor som inte ville se A förare i REC att han på pin kiv satte in ett nybildat team bestående av HETs mek som är B förare och två übersnabba A förare. Naturligtvis vann de racet men på något lustigt sätt lyckades de avsäga sig alla poäng för segern i någon sorts manöver att blidka de ännu mer uppretade fjollorna. ( Var är ni nu när startfälten sviktar??? )

Jag har läst reglementet upp och ner 28 gånger och kan inte hitta något stöd för att man kan avsäga sig poäng om man vill. Det var väl någon ny okänd Brånalt regel som dök upp när ingen minst anade det. Som när vissa team ibland får använda 4 förare under ett race.

Nåväl om Humlan hade varit med i racet som han ju faktiskt var så hade DET o McDoktorn slutat på 111p och DET hade fortfarande vunnit på bättre pallplats.



Jag är ledsen Martin och har tagit dig ur en illusion och dödat en pojkdröm, men se där, där har du ju incitamentet till att komma tillbaka till oss och vinna REC på riktigt!

Gamla tabellen:
Mc Doktorn 18 17 22 27 22 106
DET 17 20 27 25 16 105

Ny tabell:
Mc Doktorn 20 19 24 28 22 113
DET 19 22 28 26 18 113

Ny bättre tabell med HET Senior inräknade i race #4
Mc Doktorn 20 19 24 26 22 111
DET 19 22 28 24 18 111
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag och Don Queene blev tvåa på Atorp och avsade oss poängen, och iaf jag gav tom bort bucklan. Hur blir det då?
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Jag och Don Queene blev tvåa på Atorp och avsade oss poängen, och iaf jag gav tom bort bucklan. Hur blir det då?

Nä se den gubben gick inte! Sussi Sluttarna fick allt behålla poängen, precis som sig bör.

Du kanske skulle be och få tillbaka den där pokalen.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Nä se den gubben gick inte! Sussi Sluttarna fick allt behålla poängen, precis som sig bör.

Du kanske skulle be och få tillbaka den där pokalen.

Hmm... Ja det borde jag, men jag vet inte vem jag gav den till, eller vem som har den!? :mad:
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Strider skrev:
Den minnesgode kanske drar kanske till minnes att vid Knutstorpstävlingen blev Humlan så till den mildra grad uppretad av alla fjollor som inte ville se A förare i REC att han på pin kiv satte in ett nybildat team bestående av HETs mek som är B förare och två übersnabba A förare. Naturligtvis vann de racet men på något lustigt sätt lyckades de avsäga sig alla poäng för segern i någon sorts manöver att blidka de ännu mer uppretade fjollorna. ( Var är ni nu när startfälten sviktar??? )
Hörru, Einstein, eftersom jag är en av dina fjollor så tar jag upp den kastade handsken och ger lite svar på tal. Försök nu tänka lite innan du svarar så blir det här kanske bra till slut (jo, jag vet att du har lite svårt för det men försök ändå)

Kan det vara så att starfälten sviker i REC just för att det finns en massa snabba A-förare som leker Rossi i REC?
Kan det vara så att vi lite mindre begåvade (vad gäller hojkörningen) och mindre bemedlade (när det gäller utrustning) tröttnat på att vara rundningsmärken?
Kan det vara så att vi hade tyckt det varit roligare att kämpa mot andra team med samma ambitioner, förutsättningar och varvitider helt enkelt tröttnat och skiter i det?

Så, käre Strider, andas nu in och syresätt hjärnan ett tag så kommer säkert du också att se ett sammanhang. :pannkyss

För övrigt så är det väl skitsamma vem som vann REC 2007? :va
MC Doktorn la ner sitt team efter några tävlingar i NEC och #111 DET tackade nej (om jag förstod det hela rätt) att uppklassa sig till NEC.
Nu är dom med i toppstriden i REC och hade säkert gjort bra ifrån sig även i NEC om dom velat.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3448755&postcount=2
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kan det vara så att starfälten sviker i REC just för att det finns en massa snabba A-förare som leker Rossi i REC?
Kan det vara så att vi lite mindre begåvade (vad gäller hojkörningen) och mindre bemedlade (när det gäller utrustning) tröttnat på att vara rundningsmärken?
Kan det vara så att vi hade tyckt det varit roligare att kämpa mot andra team med samma ambitioner, förutsättningar och varvitider helt enkelt tröttnat och skiter i det?

Så, käre Strider, andas nu in och syresätt hjärnan ett tag så kommer säkert du också att se ett sammanhang. :pannkyss

För övrigt så är det väl skitsamma vem som vann REC 2007? :va
MC Doktorn la ner sitt team efter några tävlingar i NEC och #111 DET tackade nej (om jag förstod det hela rätt) att uppklassa sig till NEC.
Nu är dom med i toppstriden i REC och hade säkert gjort bra ifrån sig även i NEC om dom velat.

Nej min bäste herre, jag har faktiskt otroligt svårt att se att ens ett team skulle sluta köra racing av den anledningen att det ibland är med ett fåtal A-förare (helt ok enligt reglementen) i några av racen. Det är bara för dumt.

Skulle folk (inklusive mig själv) sluta köra BoTT för att Petjo ibland är med med sin 1098R eller Kesseli gör några inhopp med sin VM-ducce? Synnerligen osannolikt. Ett jävla gnällande är vad det är...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nej min bäste herre, jag har faktiskt otroligt svårt att se att ens ett team skulle sluta köra racing av den anledningen att det ibland är med ett fåtal A-förare (helt ok enligt reglementen) i några av racen. Det är bara för dumt.
Egentligen hade hela diskussionen inte att göra med A / B-förare utan snabba / mindre snabba team. Visst tillåter reglementet både A och B förare, solklart, men är alla reglementen alltid rätt?
Skulle folk (inklusive mig själv) sluta köra BoTT för att Petjo ibland är med med sin 1098R eller Kesseli gör några inhopp med sin VM-ducce? Synnerligen osannolikt. Ett jävla gnällande är vad det är...
Självklart inte, BoTT har ju ingen Rookieklass.
Sen får du kalla det vad du vill men du får nog acceptera att det finns folk som har andra åsikter än du och Strider.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Hörru, Einstein, ...

Inte visste jag att du var en fjolla.:)

För att svara på dina tre frågor så kan jag utifrån mitt perspektiv svara entydigt.

NEJ
NEJ
NEJ



Kanske är det just DU som skall försöka förstå att andra har andra åsikter än du själv.

Mina erfarenheter säger mig att det är betydligt roligare att vara på banan samtidigt som Gsson, Miinin, Jensen mfl. Jag har lärt mig betydligt mer av att bli omkörd av dessa herrar än att försöka köra om dig.
 

MC Doktorn

Guest
Here we go again

Ja du Ingemar bittert sitter vi här med våra frakturer och inser faktumet att vi är kassa förare och insåg att vi borde slutat innan våra gamla kroppar säger ifrån.
Den enda glädjen vi har är att se bakåt i den sk forgotten eran (vilket jävla namn på en mc klass förresten).
Borde jag inte fått ett par poäng till på KGA REC 2007 då vi hindrades att komma ut på banan igen efter en tankning.Detta pga att någon hade glömt ta bort rödflaggan i depåutfarten.

Tanken slog mig 2007 när vi kom trea på Knutstorp.
Frågan var ska team som deltar i nec även få delta i rec och få poäng? enligt Cirkusgeneral H Brånalt nej

Var verkligen HET J:r ett nytt team på Knutstorp 2007?
Se reglemente 2008 1.6 Team *http://www.erf.nu/index.asp?M=826

Utav dom 3 som körde var 2 av förare från från NEC, alltså inte ett nytt team enl regl..
Alltså ännu en gång Humlan +DQ+mekanikern var inte ett nytt team i REC utan ett NEC team enl regl.

Men eftersom dom inte räknade poäng och bara ville åt pokalerna so what tänkte jag.
Stefans motivering att han inte ville störa REC serien (hans egna ord) var ju helt ok.
Alla såg att HET deltog men ville inte ha med sig poängen och alla respekterade detta för att ingen klagade.


Vi vann 2007 beror på att vi fick ihop flest poäng.
Det var kul att vinna utan att tävlat förr och som första team i ERF historien på en 600.

Den negativa sidan var att det fans en del personer som inte klarade av att vi vann, det klassiska avundsjukan kom fram.

Team MC Doktorn #70 vann W REC 2007.:tummenupp

Hoppas du läker i din Mortelfraktur gubbe, du vet att det är lång rehab och alla blir inte bra.
Säger en med en kronisk Nyckelbenskada som inte är bra.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det har inte ERF heller utöver namnet.

Detta får mig att åter tänka på att du tyckte att det var kul att Gsson körde senast i REC. Jag tycker att det är kul, men du verkar ha delade åsikter?!
REC måste väl ändå ses som nybörjarklassen = rookie då den faktiskt heter det? Alla nya team blir ju hänvisade dit (fel enligt mig, man skulle tittat på teammedlemmarnas erfarenhet och skicklighet istället, se hur tokigt det blev med Skåneligan förra året) :va
Varför finns inte denna diskussion i R1000 och R600?
Vad skulle alla säga om t.ex din kompis Björk skulle ställa upp och köra ett R1000 race för att träna inför nästa ProSuperbiketävling på samma bana?
Skulle det vara okej med kommentarerna "Ni får titta och lära, bry er inte om placeringarna i er serie"

Att jag sen tycker det var ett kul practical joke att sätta in Gsson i Ullmans ställ för att vinna över Fiver är inte detsamma som att jag tycker det är rätt.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
REC måste väl ändå ses som nybörjarklassen = rookie då den faktiskt heter det? Alla nya team blir ju hänvisade dit (fel enligt mig, man skulle tittat på teammedlemmarnas erfarenhet och skicklighet istället, se hur tokigt det blev med Skåneligan förra året) :va
Varför finns inte denna diskussion i R1000 och R600?
Vad skulle alla säga om t.ex din kompis Björk skulle ställa upp och köra ett R1000 race för att träna inför nästa ProSuperbiketävling på samma bana?
Skulle det vara okej med kommentarerna "Ni får titta och lära, bry er inte om placeringarna i er serie"

Att jag sen tycker det var ett kul practical joke att sätta in Gsson i Ullmans ställ för att vinna över Fiver är inte detsamma som att jag tycker det är rätt.

I reglementet till R600 och R1000 framgår det att man enbart får tävla med B-licens. Antingen förstår man, eller så vill man inte förstå.

Hmm... Att berömmma något som kul, men att ändå tycka att det är fel ger lite olika signaler tycker iaf jag, men det kan kvitta.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är ERF den största gnälligan i Sverige? Verkar uppenbarligen så när man läser i den här forumdelen...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hur fan orkar ni, det är ju bara en hobby, kör och ha kul istället för att tomgångsgnälla på allt.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Äh, det är bara Maverick som gnäller, vi andra tomgångs-snackar och diskuterar :)

Och Micke, det är nog bara när man är så förtvivlat gammal och talanglös som dig som man kan unna sig att ta allting på skoj. I din situation förstår jag om det bara finns besvikelse att vänta om man någon gång skulle våga tro på några resultat och då är det ett bra självförsvar att säga att allt är på skoj ;)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Äh, det är bara Maverick och Strider som gnäller, vi andra tomgångs-snackar och diskuterar :)

Och Micke, det är nog bara när man är så förtvivlat gammal och talanglös som dig som man kan unna sig att ta allting på skoj. I din situation förstår jag om det bara finns besvikelse att vänta om man någon gång skulle våga tro på några resultat och då är det ett bra självförsvar att säga att allt är på skoj ;)

Edit:
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Ja du Ingemar bittert sitter vi här med våra frakturer och inser faktumet att vi är kassa förare och insåg att vi borde slutat innan våra gamla kroppar säger ifrån....

Ja du Martin, där slog du nog huvudet på spiken. Fast jag har till skillnad fån dig inte sagt att jag skall sluta, än...

HET Juniors deltagande i Knutstorp har ju inte påverkat utgången.

Nåväl, det gamla talesättet en gång mästare alltid mästare är väl väl tillämpbart i det här caset.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta blir muliquotens multiquote!
Inte visste jag att du var en fjolla.:) .
Inte? :va Det trodde jag var allmänt känt, likaså gnällkärring då jag har andra åsikter än er som är etablerade i RR Sverige.
För att svara på dina tre frågor så kan jag utifrån mitt perspektiv svara entydigt.

NEJ
NEJ
NEJ
.
Då skulle du kanske prata med andra än dina etablerade RR kompisar. :rolleyes:
Kanske är det just DU som skall försöka förstå att andra har andra åsikter än du själv.
Jag förstår det, om inte annat så märks det på antal quote jag får. :)
Mina erfarenheter säger mig att det är betydligt roligare att vara på banan samtidigt som Gsson, Miinin, Jensen mfl. Jag har lärt mig betydligt mer av att bli omkörd av dessa herrar än att försöka köra om dig.
Som du själv sagt, på tävling ska man tävla, träna gör man på träning. Så ut o träna med de snabba herrarna och lär dig det du ska där. Då slipper du ju dessutom köra om mig som övning och kan tävla med likvärdiga där du hör hemma. :tummenupp

I reglementet till R600 och R1000 framgår det att man enbart får tävla med B-licens. Antingen förstår man, eller så vill man inte förstå.
Jag förstår att ERF, både NEC och REC, är öppna för A- och B-förare men som jag sa innan, bara för att det står i reglementet behöver jag ju inte tycka att det är rätt. Eller?

Är ERF den största gnälligan i Sverige? Verkar uppenbarligen så när man läser i den här forumdelen...
Finns en skitenkel lösning på det problemet, sluta läs här. :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top