Supermoto @ Botkyrka MK

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hej alla!

Bygget har somnat in lite. Mkt tackvare att tid har varit en grym tidsbrist för vi som drog igång det från början. Men det betyder inte att vi gett upp hoppet på någotvis.

Min tanke är att när snön börjar smälta och vi kan skönja vår så tar vi ett möte på plats och samlar alla oss som vill ha en bana i stockholm. Där delar vi upp ansvarsområden lite och listar ner det vi vet måste göras.

Tyvärr ligger banan i lite av ett surhål så ofta kan man inte börja åka direkt när de första vårkänslorna infinner sig. Tyvärr så brukar det även innebära att man även måste vänta för att kunna jobba på grusdelen. Men det finns mkt annat att göra så för den sakens skull är det ingen fara på taket.
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Jag kan tänka mig att hjälpa till med banan. Finns det några bilder på hur banan ser ut just nu?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu börjar det närma sig, har vi nån med vana av att gjuta betong?
Enklare grejer, men erfarenhet är kung. :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu börjar det närma sig, har vi nån med vana av att gjuta betong?
Enklare grejer, men erfarenhet är kung. :)

Ingen större erfarenhet än att man varit gjutslav på byggen när man var lärling. Är snickare någonstans i grunden. Vad behövs det hjälp med så kan jag få tag på riktigt betongare/armerare.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen större erfarenhet än att man varit gjutslav på byggen när man var lärling. Är snickare någonstans i grunden. Vad behövs det hjälp med så kan jag få tag på riktigt betongare/armerare.

:tummenupp

Vi ska gjuta curbs och så funderar vi på om vi kan laga potthålen i asfalten genom gjutning oxå.

Som sagt, inget avancerat men det blir så mycket enklare om det är nån som vet vad dom håller på med.

/Klåpare.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
ja!! :) Hur går det. vore skit kul om ni fick ihop en liten bana :tummenupp Behövs hjälp med något så ställer jag gärna upp.. Så kanske man själv får prova bana :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
På onsdag kör vi träning på Tuvängen, 18:00, uppsamlingskärl, ingen glykol och kraschpuckar.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
OBS! Kör inte med lösningen "Billiga skateboardhjul + gängstång" för bakaxel. Hjulen slås bort för enkelt vid vurpa och istället lämnas en gängstång i sin ensamhet redo för att gräva sig ner i backen.

KTM's orginal mverkar vara av bra kvalité så tillverka något liknande det alt. köp färdigt. Finns även axelblock färdiga med krachpuckar att köpa alt. att jag skruvar eller på annat vis fäster något på svingen.

Se till att allt som sticker ut från hojen är skyddat. Gärna fotpinnar (speciellt om det finns grejer som sticker ut när pinnen fälls upp) och styrändar/barkbusters.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja mycket som jag förstår det. Kolla gruppen supermoto @ tuvängen på fejjan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top