Supermoto @ Botkyrka MK

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Arbetsdag

Imorgon söndag kör vi en arbetsdag och gör ett ryck innan vintern.

Ta med oömma kläder och lite fika. Vi kör igång kl 10 och så länge vi orkan/kan.

Alla är mer än välkomna!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ny arbetsdag!

Tjena pojkar och flickor!

Nu kör vi ny arbetsdag på lördag 14/11 kl.10:00 på BMK's supermoto bana. Vi håller på så länge vi kan eller orkar.

Nu har vi fixat motorsågar mm. och Ola kommer förhoppningsvis med maskin, så nu ska vi kunna få riktigt mkt gjort!
Ta med fika, oömma kläder och handskar. Råkar ni ha ett släp/galler släp, en grävmaskin eller något annat vi kan ha nytta av så ta med det. Annars räcker det gott med att bara dyka upp och göra vad man förmår.

Hoppas alla gör vad dom kan för att komma så ska vi nog se att det kan stå en bana färdig att träna på till våren! :) Meddela gärna om ni kommer via mail (chris[at]barrett-racing.com) eller slå mig en pling på 0704-92 85 85.

MVH / Christofer Barrett
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Hur går det med banan?
blir ju ruggigt sugen på o köpa en motard när man bor så nära..
Kan jag hjälpa till om nån kan lära mig sladda o gå på ställ=D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur går det med banan?
blir ju ruggigt sugen på o köpa en motard när man bor så nära..
Kan jag hjälpa till om nån kan lära mig sladda o gå på ställ=D

Det går framåt! Hade arbetsdag i lördags du vi små fixade lite o funderade vad som behövs göras o i vilken ordning.

Om allt går enl. planerna så öppnar vi officiellt för träning under sommaren.

Sladda lovar jag lära dig om du hjälper till :tummenupp

Den 25:e är det allmän arbetsdag för hela klubben och vi kommer att fortsätta att jobba vidare med banan o allt omkring då så då är du och alla andra mer än välkommna. Fråga efter Christofer Barrett eller Fredrik Palm.
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Det går framåt! Hade arbetsdag i lördags du vi små fixade lite o funderade vad som behövs göras o i vilken ordning.

Om allt går enl. planerna så öppnar vi officiellt för träning under sommaren.

Sladda lovar jag lära dig om du hjälper till :tummenupp

Den 25:e är det allmän arbetsdag för hela klubben och vi kommer att fortsätta att jobba vidare med banan o allt omkring då så då är du och alla andra mer än välkommna. Fråga efter Christofer Barrett eller Fredrik Palm.

haha ah men då sprätter ja förbi, för ett sådant tillfälle vill man ju inte missa:tummenupp
vilken tid?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur går det med banan? När är nästa arbetsdag? Hade tänkt att försöka komma förbi och kolla lite på hur det ser ut även om man tyvärr inte kan hjälpa till så mycket

Ingen ny arbetsdag bokad i nuläget, men det kommer. Ska försöka rodda ihop så det finns mer material och maskiner till nästa gång.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
gammal tråd men finns det banan kvar och få man so otalenterad prova på lite nån dag?

Det lär inte vara något problem Barret håller på att syra upp förfullt.
Vi var där och skruvade lite däck för ett par dagar sedan.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det vi behöver först och främst är hjälp för att färdigställa allt. Det är en hel del kvar att göra för att få banan klar och öppen. Vi är ett glatt gäng som jobbar med banan så mkt det går ...fast allas tid är ju mer eller mindre begränsad så det har väl inte riktigt gått så fort som man velat alltid.

I år ska banan besiktigas för att vi ska kunna börja träna på allvar.

Skicka ett mail till chris(a)barrett-racing.com och/eller fredrik.palm(a)svemo.se om ni är intresserade att hjälpa till. Ju fler vi blir dess snabbare kommer det att gå.

Visa ert stöd även genom att bli medlemmar. Online ansökan fyller man i på http://botkyrkamk.se/
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Var uppe en sväng i går på banan och kollade. Var väl 3-4st som brummade runt. Är banan klar nu?
Vad gäller för att få köra?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vem vare nu som hade maskiner?

Ja jag har röv mkt att göra hela tiden så det har varit lite svårt att planera nått för min egen del. Men vi välkomnar fler som kan vara med och rodda i det. Ska jag eller Fredrik Palm behöva vara med vid varje enskilt tillfälle kommer det inte hända mkt. Vi är fullt engagerade även på andra håll.

Det vi primärt behöver är att gräva bort en del stubbar och täcka in bergknallar som tittar fram utanför banan. Sen några små justeringar av gruspartiet. Så fort det är klart kommer jag boka besikting.
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
Vem vare nu som hade maskiner?

Ja jag har röv mkt att göra hela tiden så det har varit lite svårt att planera nått för min egen del. Men vi välkomnar fler som kan vara med och rodda i det. Ska jag eller Fredrik Palm behöva vara med vid varje enskilt tillfälle kommer det inte hända mkt. Vi är fullt engagerade även på andra håll.

Det vi primärt behöver är att gräva bort en del stubbar och täcka in bergknallar som tittar fram utanför banan. Sen några små justeringar av gruspartiet. Så fort det är klart kommer jag boka besikting.

Det är jag som har maskiner!

Det är inga problem, kan man åka dit å kika lite så jag vet vilken maskin storlek som behövs?!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det är jag som har maskiner!

Det är inga problem, kan man åka dit å kika lite så jag vet vilken maskin storlek som behövs?!

Absolut! Vi kan väl ta en dag då det ändå är träning på området. Dvs. en tis, tors, lörd eller sön.
Jag kan inte ikväll eller sön. Men övriga dagar bör funka
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
Ahh men vi kan väl dra och kika lite på lördag då!
Du kan ju pm:a om tid och telefon nr!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hej alla!

I helgen kör "Glow" lite med sin maskin på banan och fixar till sista på offrad partiet. Men som vanligt finns det lite annat att göra oxå. Bl.a. har det fallit en hel del träd på området som måste kapas och forslas bort.

För alla som har intresse för Supermoto i Stockholm kom mer än gärna och hjälp till. Fr. kl 10:00 på lördag!
 

Krig

www.krigmxracing.se
Gick med
26 Jun 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
KTM sxf 450, kawaski Kxf 250
Haloj Barrett. Vi kommer inte kunna dyka upp:-( Hela familjen ligger i influensa.:död Men hojta till hur det ser ut fram över så försöker vi dyka upp vid nästa tillfälle. Har du lagt ut info på Supermoto Bmk's sida? Så att vi får dit så många som möjligt?
// Krigarna:banana
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Putti nutt! :krama Själv röntagde man nacken för två veckor sedan och är fortfarande halvt paj i halva kroppen. Jag tänker mig mer att lite ordentligt kroppsarbete kan göra gott för en illa sargad kropp :)

Nä men det är lugnt, det kommer fler chanser för alla att hjälpa till. Hör gärna av er om någon kommer och jag hoppas någon kan ta med en halvschyst motorsåg, för det finns träd som blåst ner. I övrigt är skruvdragare aldrig fel.

Själv kommer jag ta med crossen och träna lite oxå. Banorna (MX/enduro) öppnar i helgen. Gör ni det oxå som har så förenar vi nytta med nöje.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top